  • 21. Data: 2010-03-02 21:06:09
    Temat: Re: FreeEnergy cionk dalszy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    > I wlasnie dlatego to nie Ksiezyc oddaje, tylko Ziemia swoj ruch
    > obrotowy zamienia na falowanie oceanu i oddalanie Ksiezyca.
    > raczej centymetry.
    > A Ziemia wlasnie przestala zwalniac swoj bieg ..

    Wrzuciła wreszcie dwójkę? ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-03-02 21:08:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010 20:39:50 +0100, Papa5merf wrote:

    >co za herezje opowiadacie?:O)
    >jeśli chodzi i pływy to są dziesiątki metruf (widziałem na własne oczy) a
    >może i więcej (tego czego nie widziałem)

    Plywy na oceanach raczej nie przekraczaja 10m.
    Przepraszam - na wybrzezach, bo na oceanach to drobne sa :-)

    Ale my o wydluzaniu orbity Ksiezyca.
    Kilometr na rok to byloby strasznie szybko - strach pomyslec gdzie
    bylby ten Ksiezyc milion lat temu :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-03-02 21:42:38
    Od: grg12 <g...@c...at>

    JanuszR pisze:

    > "mogą być nawet głupie pomysły:O)"

    Najzabawniejsze że naprawdę planują coś zbliżonego - tyle że na odwrót.
    Satelita wytwarza prąd "konwencjonalnie" w ogniwach słonecznych i
    przepuszcza go przez pętle (AFAIR - średnicy liczonej w setkach metrów)
    - ma pomagać stabilizować orbitę i pozycję satelity.

  • 24. Data: 2010-03-02 22:02:31
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No to uksięzycowić go! Drania jednego!

    Nie no, ja proponuję Księżyc UZIEMIĆ, żółto-zioloną bednarką oczywiście
    ;)...

    Konop

  • 25. Data: 2010-03-02 22:07:45
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Tylko że energia którą odzyskasz cewką będzie znacznie mniejsza, niż wkład
    > silnika rakiety w rozpędzenie tegoż satelity, więc dostaniesz elektrownię
    > o BARDZO marnej sprawności.

    Mniejsza?
    A po co go w ogóle rozpędzać?
    Wiesz ile energii wyzwoli taki Księżyc spadając na Ziemię?
    Tylko komu potem tą energię sprzedać...... :-)
    A może by tak ten Księżyc po kawałeczku na Ziemię zrzucać? Na dłużej by
    wystarczyło?
    Potrzebny nam ten Księżyc, czy można by go tak wykorzystać?

    Hals.

  • 26. Data: 2010-03-03 08:16:07
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > czy poza pasjonowaniem się coś w temacie zmajstrowałeś, działa?:O)

    przecież żyję...
    nie chcę skończyć jak WSZYSCY inwentorzy, którzy coś działającego zbudowali

    firmy paliwowe i energetyczne to najpotężniejsze siły na naszej planecie.
    analiza zmian gospodarczych po udostępnieniu darmowej energii każdemu
    przepowiada globalny kryzys, upadki rządów, anarchię i wojny....
    lepiej więc takie "ogniska zapalne" dusić w zarodku

    ja sobie tylko o tym czytam (odpowiednie służby łatwo to mogą sprawdzić)
    a ci, co coś robią na pewno siedzą głęboko w konspiracji
    albo w tajnych laboratoriach wojskowych...

  • 27. Data: 2010-03-03 08:22:15
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Potrzebny nam ten Księżyc, czy można by go tak wykorzystać?

    bez księżyca najprawdopodobniej nie powstało by życie na naszej planecie
    swego czasu wyłapywał on największe śmieci (te"najmniejsze", które nie
    zostały wyłapane przez inne planety "odkurzacze" naszego układu), a które
    miałyby szanse wyjałowić Ziemię

    a teraz, bez pływów prawdopodobnie oceany by się "podusiły"
    a my wraz z nimi, no może parę tygodni poźniej...

  • 28. Data: 2010-03-03 08:29:25
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > przepowiada globalny kryzys, upadki rządów, anarchię i wojny....
    > lepiej więc takie "ogniska zapalne" dusić w zarodku

    Popatrz sobie na rachunek za energię, przeanalizuj ceny paliw. Uzyskanie
    taniej energii (free jest niemożliwe bo wszystko kosztuje) spowoduje,
    że aby zachować zyski państwo podniesie akcyzę na paliwie (przykład np.
    LPG), firmy energetyczne podniosą ceny i zwiększą koszty przesyłu
    energii i nic, poza zwiększeniem dochodów państwa i firm energetycznych,
    się nie zmieni.

    JanuszR

  • 29. Data: 2010-03-03 08:37:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > poza zwiększeniem dochodów państwa i firm energetycznych, się nie zmieni.

    jesteś dobrym obywatelem...
    tylko Cię pozdrowię!

  • 30. Data: 2010-03-03 08:37:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie pamietam czy to sa metry czy kilometry,
    > (ale jak ktos bardzo chce to wiedzieć to znajdzie wiadomo gdzie...)

    Mamy tu dwie sprzeczne informacje, a napisane tak jakby nie było w tym nic
    sprzecznego.
    Według jednej obniżenie energii Księżyca spowoduje jego upadek na Ziemię.
    Według drugiej obniżenie energii Księżyca powoduje jego oddalanie od Ziemi.
    Ktoś wie jak to jest ?
    Pierwsza wydaje się logiczna - jakbyśmy wyhamowali Księżyc to by spadł.
    Druga jest podawana prawie w każdym filmie o Księżycu - że oddaje energię na
    przypływy (skoro oddaje to jego energia maleje) i przez to się oddala
    (potwierdzone doświadczalnie). Widziałem gdzieś nawet info, że być może
    kiedyś będziemy budowali zapory na oceanach, aby powstrzymać ucieczkę
    Księżyca (bo jest nam bardzo potrzebny do życia).

    A tak, co do cewki naokoło Księżyca to wydaje mi się, że nie da się jej tak
    nawinąć, aby było jakieś dFi/dt, a to dlatego, że widzimy cały czas tę samą
    jego stronę i linia łącząca bieguny magnetyczne Ziemi jest mniej więcej
    prostopadła do płaszczyzny orbity Księżyca. Gdyby choć jeden z tych warunków
    nie był prawdziwy dało by się.
    P.G.