-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
<1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
<oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
<xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
<oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
<qh50ezmcd7q3.9qe5frq2ji5f$.dlg@40tude.net>
<oaqv66$6ar$1@node1.news.atman.pl>
<7...@4...net>
<oashoo$g7r$1@node2.news.atman.pl>
<ewcxm476l1db$.151xnnobc3y8o.dlg@40tude.net>
<oatmpm$im9$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<ob0gjo$9a6$1@node2.news.atman.pl>
<vw93rrtatphh$.fygp8pya3xlc$.dlg@40tude.net>
<ob1s4b$864$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <ob1s4b$864$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
Date: Fri, 24 Mar 2017 19:09:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 125
Message-ID: <58d560e4$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.234.84
X-Trace: 1490378980 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15199 83.7.234.84:61157
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602467
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
W dniu 2017-03-24 o 00:47, Tomasz Pyra pisze:
>>> A zdarzają się wypadki śmiertelne z powodu pęknięcia ?
>>> Bo nie znam i dlatego dopytuje.
>> Próba statystyczna jest na tyle duża że na pewno się zdarzają.
>> Pewnie nie na tyle często żeby robić i np. hamulce czterobwodowe,
>> ale też
>> nie na tyle rzadko żeby rezygnować z dwóch niezależnych obwodów
>> hydraulicznych.
>
>> Ja tam np. byłem raz całkiem blisko.
>Całkiem blisko nie udowadnia że takie przypadki występują.
>>>> Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwość
>>>> wciśnięcia
>>>> pedału dużo głębiej niż normalnie i gdzieś przed podłogą możesz
>>>> liczyć na
>>>> wymagane chyba 30% skuteczności hamowania z jednego obwodu
>>>> działającego na
>>>> dwa koła po przekątnej.
>>> Czyli jednak.
>> No to sobie kiedyś tak zahamuj, to zobaczysz :)
>> Tylko przygotuj sobie jakieś długie lotnisko na taką naukę.
>Co ty nie powiesz. Kiedyś wracałem po ciemku tylko z ręcznym.
>I nie było to po lotnisku. A ręczny był najgorszego typu z możliwych,
>zaciskał taśmę na specjalnej wypukłości wału napędowego.
Ale wiedziales ze nie masz hamulcow, jechales wolno i z reka na
recznym.
Pojedz kiedys 150 i obudz sie bez hamulcow.
Reczny jest slaby, a w tych dwuobwodowych jakos dziwnie gleboko pedal
wpada.
Co prawda to przy odpowietrzeniu - jak mi kiedys wezyk pekl czy
hamulce sie zagotowaly, to jakos resztki hamowania byly i dalo sie
zatrzymac, ale szczesliwie bylo miejsce i predkosc tez byla mniejsza.
wiec jakies smiertelne wypadki na pewno byly - ale raczej w znikomej
ilosci.
>>>> Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.
>>> Słabo owszem, krzywo nie, przynajmniej jeśli masz te hamulce
>>> wyregulowane.
>
>> Bardzo krzywo, bo hamuje tylko jedno przednie koło. Nawet przy
>> niewielkim
>> promieniu zataczania przednich kół, jaki jest w obecnych
>> samochodach,
>> kierownicę trzeba mocno trzymać, samochód hamuje bardzo słabo i
>> silnie
>> ściąga.
>W jakim aucie tak jest ?
Tej krzywosci to tez sobie nie przypominam.
Ale Tomasz rajdowo jezdzi :-)
>>> Nie miałem na myśli zahamowanie przez elektronikę a informację że
>>> układ hamulcowy jest niesprawny lub wymaga uzupełnienia.
>> Masz błędną wiedzę na temat działania takiego układu.
>> Kontrolka hamulców (czerwony wykrzyknik w kółku w nawiasach) zapali
>> się
>> dopiero gdy poziom płynu hamulcowego spadnie poniżej minimalnego.
>> Na to, nawet przy przerwaniu obwodu hydraulicznego, potrzeba dość
>> sporo
>> czasu, bo płyn ucieka po kropelce, bo jest lepki, a wycieka przez
>> milimetrowego przekroju przewód o długości kilku metrów pod wpływem
>> grawitacji.
>Ale masz świadomość że płyn najpierw skończy się w zbiorniczku
>wyrównawczym a dopiero potem w pompie ?
Ale cisnienia w ukladzie nie bedzie od razu.
Wiec jedziesz z urwanym przewodem, plyn jest, a hamowania nie ma.
Po czym sie okaze, ze dwuobwodowa pompa dziwnie gleboko daje sie
wcisnac i nie bardzo wiadomo na czym pedal sie opiera ..
>> Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje że pedał wpadnie do ziemi, a
>> płyn
>> zostanie wypchnięty w większej ilości dziurą zamiast trafić do
>> hamulców.
>o nie będzie taka wielka dziura jak myślisz. Będzie ciekło a nie lało
>się.
Bez cisnienia. Jak wcisniesz pedal to trysnie.
>> Kilka-kilkanaście naciśnięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo
>> płynu
>> żeby zapaliła się lampka.
>
>> Tak więc ta lampka z grubsza zabezpiecza Cię tylko przed myszą
>> która
>> przyjdzie w nocy i przegryzie wężyk - wtedy do rana płyn ucieknie i
>> lampka
>> się zapali.
>> Jak wężyk pęknie w czasie jazdy to raczej nic Cię nie ostrzeże.
>Ostrzeże.
Po pewnym czasie.
A pieszy moze sie pojawic wczesniej.
>> Zresztą jakbyś tego nie nazywał.
>> Twierdzenie że wielordzeniowa architektura nic nie wnosi, to trochę
>> tak
>> jakby, rzutując to na motoryzację, twierdzić że w motoryzacji też
>> nic się
>> nie zmieniło od przed wojny.
>Zwiększył się stopień sprężania, benzyniaki dostały wtryski i
>pogrzebali
>silnik Wankla. Plus te parę drobiazgów zepsutych z powodu ochrony
>środowiska. Ale dalej silniki pracują na etylinę i ropę a nie na
>wodór
>czy wręcz reaktor atomowy.
Na etyline to juz od dawna nie pracuja.
Na bezolowiowa bezyne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.17 23:24 RadoslawF
- 24.03.17 23:37 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=