  • 21. Data: 2010-08-12 16:27:55
    Temat: Re: Frajerzy wierzący w bezpieczeństwo SUVów powinni zobaczyć fotki
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    P_ablo <o...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > A dlaczego VW tak a Q7 juz nie?

    bo Q7 dostało 4 ****
    więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed
    kilkunastu lat

  • 22. Data: 2010-08-12 16:42:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    P_ablo wrote:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    > wiadomości news:o3hl116lszba.dlg@lepper.institute.com...

    > Czyli mam rozumiec, ze samochod klasy Astry lepiej wyjdzie w
    > konfrontacji z Lublinem niz taki "Hummer" czy inny SUV?! Chyba,
    > ze... mam kupic zonie Lublina, bo przeciez nie Yaris ani Aygo...
    > Ostatecznie zawsz emoge "zanabyc" SKOTa - ten taniej wyjdzie w
    > zakupie a i lublin nie bedzie mial z nim szans...

    Czemu takie półśrodki? Rosomaka z uzbrojeniem, albo od razu Twardy ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 23. Data: 2010-08-12 16:44:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:27:55 +0000 (UTC), Michał napisał(a):

    > bo Q7 dostało 4 ****
    > więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed
    > kilkunastu lat

    to tylko wskazuje ile warte są te gwiazdki - skoro ta sama konstrukcja
    dostaje różne oceny.
    Zresztą nie dziwota, skoro specjalnie dla mercedesa zmienili sposób oceny
    kilka lat temu, żeby model który absolutnie się do pięciu gwiazdek nie
    kwalifikował - je dostał.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 24. Data: 2010-08-12 16:50:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Michał wrote:

    > bo Q7 dostało 4 ****
    > więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno
    > sprzed kilkunastu lat

    Suvy rzadko dostają dużo gwiazdek, bo bardzo wiele tracą na obrażeniach
    pieszych.

    Kolizja czołowa Q7 (btw. tak ohydnego samochodu to audi chyba nigdy nie
    wypuściło) z autkem typu pięciogwiazdkowa megana z całą pewnością
    miałaby mniejsze konsekwencje dla pasażerów Q7.
    700-800 kilo masy własnej więcej...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2010-08-12 17:06:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Sie, 16:27, " Michał" <m...@g...pl> wrote:

    > bo Q7 dostało 4 ****
    > więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed
    > kilkunastu lat

    1. Przeciez na te "gwiazdki" wplyw ma wiele czynnikow, nie tylko
    zderzenie ze sciana...
    2. Taki sposob przeprowadzania testow jest o kant d... rozbic ;) ale
    wyniki musza byc poprawne politycznie ;) i nie moze wyjsc z nich, ze
    nalezy kupowac duze i ciezkie (czytaj nieekologiczne) samochody -
    dlatego stwierdza sie tylko, ze wyniki "nalezy je porownywac w obrebie
    danej klasy"...
    Test zderzeniowy ~50km/h ze sciana odpowiada w praktyce czolowemu
    zderzeniu z takim samym samochodem jadacym z ta sama predkoscia, czyli
    np. Smart jest oceniany za czolowke ze Smartem, Meganka z Meganka, a
    Q7 z Q7... Wynik zderzenia Smarta z Q7 mozna przewidziec bez
    przeprowadzania testu ;) i ilosc gwiazdek nie bedzie miala zadnego
    znaczenia

    WS

  • 26. Data: 2010-08-12 18:32:57
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 11 Sie, 21:09, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > http://www.tvn24.pl/12690,1668789,0,1,daewoo-uderzyl
    o-w-hummera--pasa...

    > Lublin lepiej wyszedł z czołówki niż Hummer...
    > (zakładając, że to jest Lublin... niektóre fotki sugerują, że to może być
    > coś o kształcie Cantera, ale to wtedy jeszcze gorzej dla Hummera - bo w
    > canterze przed kierowcą jest kawałeczek plastiku i cienka blacha)

    Nie generalizuj na SUVy. Z moich obserwacji to hamerykańskie woziki
    jakieś takie delikatne są na czołówki :)

    Pzdr.