-
1. Data: 2010-08-11 21:20:29
Temat: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Szczególnie w kontekście trwałości silnika ?..
Arek
tu linki:
http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/e-c
lass/brabus-adds-more-power-to-your-mercedes-benz-cg
i-blueefficiency/
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2010/04/bis-zu
-26-ps-19-kw-und-40-nm-mehr-fur-die-mercedes-cgi-blu
eefficiency-modelle/
-
2. Data: 2010-08-11 21:31:22
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
A r t i e pisze:
[cut]
Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor?
Jak to pierwsze to nie zawracalbym sobie glowy w ogole, jak drugie to
podjechalbym do jakiegos dobrego tunera w PL i za 1/10 zrobil lepszy
program niz gotowiec od Brabusa.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
3. Data: 2010-08-11 21:38:02
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
news:i3utqa$b9k$1@node1.news.atman.pl...
>A r t i e pisze:
>
> [cut]
>
> Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor?
1.8 litra, V4, kompresor benzynowy, fabrycznie 204KM.
Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru miejscach
i w razie potrzeby wraca do ustawień
fabrycznych...
-
4. Data: 2010-08-11 22:16:17
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
A r t i e pisze:
> Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w
> paru miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień fabrycznych...
Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach
klientow :) Powaznie to jest silnik V4?
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
5. Data: 2010-08-11 22:23:49
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
news:i3v0ei$bou$1@node1.news.atman.pl...
>A r t i e pisze:
>
>> Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru
miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień
>> fabrycznych...
>
> Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)
Coś bliżej ?
> Powaznie to jest silnik V4?
Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...
-
6. Data: 2010-08-12 10:18:19
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
A r t i e pisze:
> Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...
Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
7. Data: 2010-08-12 12:12:00
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
news:i40aob$gv3$1@node1.news.atman.pl...
>A r t i e pisze:
>
>> Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...
>
> Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.
Racja, chodziło mi o to że ma 4 cylindry. Pomyliłem V z R.
>Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)
Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..
-
8. Data: 2010-08-12 12:50:37
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
A r t i e pisze:
> Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..
To nie tak, sa dwie strony medalu, silnik zawsze jest robiony z jakims
zapasem, jak mozna sie przekonac niektorzy producenci ten zapas daja
spory (patrz 1.9TDI 130KM i osiagane moce 260KM). Niecale 30KM przyrostu
to nie jest jakis kosmos ale jak program jest zrobiony z glowa a nie z
gotowca. Nie raz mozna bylo sie przekonac, ze gotowce z WIELKICH firm
tuningowych to badziewie (patrz chip bodaj MTM do RS4 B5 znanego z
sr.pl, gdzie splynely tloki). Czemu gotowce to badziew? Bo nie
uwzgledniaja kondycji konkretnego silnika, czesto sa popelniane
karygodne bledy (tak jak nieuwzglednienie sytuacji, ze ktos moze lubic
pocisnac bardziej majac wieksza moc) i konczy sie to tym, ze tloki
splywaja. Do czego daze, jak pojedziesz do Brabusa to wgraja Ci drogiego
gotowca i piona, narazie. Pojedziesz do tunera to pogadasz, powiesz
czego oczekujesz, dostaniesz zalecenia do konkretnego programu (jak np.
powiesz, ze cisniemy ile wlezie KM to tuner zapewne Ci powie, ze masz
zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do
monitowania EGT i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny przyrost to
zrobi Ci sensowny program, ze bedziesz mogl uzywac samochodu praktycznie
jak seryjnego i nic sie nie stanie.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
9. Data: 2010-08-12 13:15:04
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
news:i40jlt$i85$1@node1.news.atman.pl...
> zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do monitowania EGT
i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny
> przyrost to
1) Dzięki za opinię
2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś czujniki
dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo
przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do cm3 jednostka
jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250
(204KM) :(
4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym tuningu przy w
miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś
przebiegu..
Arek
-
10. Data: 2010-08-12 13:54:58
Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
A r t i e pisze:
>
> 1) Dzięki za opinię
> 2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś
> czujniki dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo
> przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
> 3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do
> cm3 jednostka jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250 (204KM) :(
> 4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym
> tuningu przy w miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś przebiegu..
Pytanie czy projektanci Mercedesa podczas projektowania przewidzieli
taki przebieg?:) Wyzylowany to on zbytnio nie jest. 2.0TFSI w Audi S3 to
miewa bodaj 280KM. Jak chcesz robic przebiegi 500kkm i miec troche pod
noga to po pierwsze zadnego turbo czy kompresora, po drugie duza
pojemnosc i min. 6 cylindrow. Nie sadze, zeby po tuningu na 230KM temu
silnikowi skrocila sie znacznie zywotnosc ale tak jak pisalem wyzej,
skad pewnosc, ze projektanci przewidzieli 500kkm przebiegu?
--
Pozdrawiam,
Maciek