  • 161. Data: 2021-03-10 14:16:12
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    kw-monoblok-honeywell-10450631919

    > Jest jeszcze Klimatyzacja-Katowice ;-)

    No na przykład :)

    --
    Janusz

  • 162. Data: 2021-03-10 14:36:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2021 14:11:59 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Nie wiem czy wystarczy na piec elektryczny, ale pompa ciepła pobiera
    > tego prądu 3-4x dając tyle samo ciepła.

    Przy założeniu rocznego zbilansowania FV to on ma prąd za darmo więc na
    cholerę mu PC droższa z 5x.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 163. Data: 2021-03-10 14:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 10.03.2021 o 12:30, trybun pisze:

    >I tu jest twój błąd - ogrzewanie prądem ma sens tylko przy
    >zamontowaniu pompy cieplnej, a nie zwykłego pieca.

    Czekaj czekaj ... PC swoje kosztuje, moze lepiej wiecej paneli, plus
    dobry operator, ktory pozwoli na duzy zwrot energii w zimie :-)

    J.

  • 164. Data: 2021-03-10 15:15:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 13:39, Janusz pisze:

> [...]
    >
    > Bieżesz do tego chłodniaża (chłodnika?) żeby Ci to uruchomił i masz :)
    > lepszych gorszych PC jest pełno, trzeba szukać.

    Tak można powiedzieć zawsze i o każdym. Już widzę te słowa krytyki
    gdybym to wybrał jednak PC a nie piec...

    A sam zakup pieca był gruntownie przemyślany, po stronie  "za" szala się
    ugina pod ciężarem argumentów, po stronie PC jest tylko jeden - możliwe
    że wystarczy prądu z fotowoltaiki na obsługę.

  • 165. Data: 2021-03-10 15:15:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Nie wiem czy wystarczy na piec elektryczny, ale pompa ciepła pobiera
    > tego prądu 3-4x dając tyle samo ciepła.

    No właśnie..  I tutaj nie ma gwarancji. Przyjdzie naprawdę ostra zima to
    nie wystarczy i na pompę,.

  • 166. Data: 2021-03-10 15:16:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 13:21, Piotr Gałka pisze:

    > Nie rozumiem Twojego toku rozumowania.
    > Według danych przekazanych przez Ciebie nigdy nie będziesz miał paneli
    > ustawionych dokładnie na Słońce więc nigdy nie zobaczysz maksymalnej
    > wydajności.
    > P.G.

    Ale przecie nie piszę jakimś szyfrem, - stała instalacja przy ruchomym
    punkcie odniesienia maksimum może osiągnąć tylko przez jakiś czas,
    akurat teraz u mnie jest to jakieś pół godziny.

  • 167. Data: 2021-03-10 15:25:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 13:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Ale chyba wiedziales o tym przed podpisaniem umowy ?

    Ale o czym? O tym że z instalacji 7.2KW przez pół godziny będę miał
    maksa wynoszącego 5.2KW to na pewno nie wiedziałem. Dlatego po raz setny
    -  czy 2/3 mocy nominalnej to norma dla paneli fotowoltaicznych?

    > No nie, jesli twoj dach optymalne pozycje starannie omija.
    >
    > Policz sobie kiedy bedzie najlepiej ... i czekaj do tego czasu :-)
    >
    > J.

    No to jest odpowiedź na moje powyższe pytanie.. Wobec tego mam kolejne -
    znasz kogoś kto osiąga maksa?

  • 168. Data: 2021-03-10 16:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >Ale o czym? O tym że z instalacji 7.2KW przez pół godziny będę miał
    >maksa wynoszącego 5.2KW to na pewno nie wiedziałem.

    Nie - ze jakis tam max bedzie przez godzine, i w niektore miesiace, i
    tylko przy bezchmurnej pogodzie.
    Poza tym bedzie mniej niz ten max.
    Aczkolwiek spora moc powinna byc przez wiecej godzin.

    A przy twoim dachu ... o te 7kW bedzie trudno, ale tego Ci pewnie nie
    powiedzieli :-)
    Tym niemniej spokojnie czekaj do lata - moze zobaczysz 6kW czy nawet
    wiecej.

    >Dlatego po raz setny - czy 2/3 mocy nominalnej to norma dla paneli
    >fotowoltaicznych?

    po raz setny:
    moc nominalna paneli jest osiagana przy bezchmurnym niebie i
    prostopadlym ustawieniu do Slonca.

    Masz takie warunki? To sie nie dziw, ze jest mniej.

    J.

  • 169. Data: 2021-03-10 16:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Jesteś doskonałym przykładem jak się nie powinno kupować, zamiast
    >wziąść ofertę i ją przemyśleć dałeś się wrobić bez mydła. Konsultant
    >nie będzie płacił za energię tylko TY.

    Albo zbierac pieniadze na adwokata, zbierac material dowodowy ... i
    korzystac z praw konsumenta :-)

    Skoro miala instalacja wystarczyc na grzanie pradem i piecem oporowym,
    to niech naprawiaja :-)

    Tylko sie pewnie okaze, ze na pismie tego nie ma, tylko na gebe ...

> [...]
    4kw-monoblok-honeywell-10450631919
    >Bieżesz do tego chłodniaża (chłodnika?) żeby Ci to uruchomił i masz

    Powietrzna ... poradzi to sobie ostrą zimą ?

    J.

  • 170. Data: 2021-03-10 17:51:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 16:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Albo zbierac pieniadze na adwokata, zbierac material dowodowy ... i
    > korzystac z praw konsumenta :-)
    Nic nie zrobi, doradca pewnie nie jest w ciemię buty, nic na papierze
    nie będzie miał.

    > Skoro miala instalacja wystarczyc na grzanie pradem i piecem oporowym,
    > to niech naprawiaja :-)
    ;)

    > Tylko sie pewnie okaze, ze na pismie tego nie ma, tylko na gebe ...
    No właśnie.

    kw-monoblok-honeywell-10450631919

    > Powietrzna ... poradzi to sobie ostrą zimą ?
    Nie wiemy gdzie autor mieszka aletylko Suwałki i okolice mają ostrą
    zimę, u mnie bywała ale jej nie ma, tej zimy chyba max to było -12st.
    Nawet jak będzie -20 to PC pójdzie najwyżej z COP=1 czyli jak grzałki, w
    pozostałe będzie na plusie w stosunku do grzałek.

    --
    Janusz