  • 151. Data: 2021-03-10 12:26:15
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajno??
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 09:37, trybun pisze:
> [...]

    Raczej czysta fantasy.. zwłaszcza w kontekście tego że przez
    dotychczasowe 11 dni udało mi się uciułać zaledwie 145KWh.  Chyba jednak
    z tym ogrzewaniem elektrycznym mi nie wyjdzie..

  • 152. Data: 2021-03-10 12:27:10
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 09:55, trybun pisze:
> [...]

    Jedyne co w mojej sytuacji ubezpieczyciel miał do zaoferowania to
    wyplata gotówkowego odszkodowania. Oczywiście w wysokości mocno
    zaniżonej pod każdym względem. Nie piszę tego aby się skarżyć, a dlatego
    że jest to tolerowana przez państwo złodziejska moda na okradanie
    klientów przez firmy ubezpieczeniowe.

  • 153. Data: 2021-03-10 12:30:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 10:04, trybun pisze:
> [...]

    Słuszna uwaga, jednak jak na razie to chodzi mi bardziej o chwilowe
    szczytowe możliwości instalacji, a z tym raczej mizernie choćby w
    porównaniu z Twoją instalacją.

    Nie tak łatwo przyjdzie mi się pożegnać z stresem, bo sam prąd z paneli
    to w sumie żadem problem, nawet przy tej niskiej sprawności powinno go
    wystarczyć z sporym zapasem,. Problem w tym że zaraz muszę wywalić piec
    węglowy i zrobić w kotłowni miejsce na zakupiony już piec elektryczny, i
    tu jest główny winowajca stresu - wątpliwość czy wystarczy prądu z tej
    instalacji także do ogrzewania domu.. W sumie to cała ta inwestycja w
    fotowoltaikę miała służyć przede wszystkim przejściu na elektryczne
    ogrzewanie.

  • 154. Data: 2021-03-10 12:37:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.03.2021 o 12:30, trybun pisze:

> [...]
    > wystarczyć z sporym zapasem,. Problem w tym że zaraz muszę wywalić piec
    > węglowy i zrobić w kotłowni miejsce na zakupiony już piec elektryczny, i

    I tu jest twój błąd - ogrzewanie prądem ma sens tylko przy zamontowaniu
    pompy cieplnej, a nie zwykłego pieca.

    MJ

  • 155. Data: 2021-03-10 13:14:35
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 12:37, Michal Jankowski pisze:

    > I tu jest twój błąd - ogrzewanie prądem ma sens tylko przy
    > zamontowaniu pompy cieplnej, a nie zwykłego pieca.

    Ale czy to pewne że błąd, tj czy na pewno piec się nie sprawdzi a na
    pompę prądu by wystarczyło? Pierwotnie też myślałem o pompie, jednak
    konsultant zaproponował piec wymieniając cały szereg korzyści w stosunku
    do pompy, z ceną dorównująca kosztowi całej instalacji
    fotowoltaicznej+piec na czele i tym że na niecałe 100m2 do ogrzania
    prądu z instalacji powinno wystarczyć.

  • 156. Data: 2021-03-10 13:21:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 12:24, trybun pisze:

    > Przypominam że punkt odniesienia jest ruchomy, a więc precyzyjne
    > ustawienia mogą tylko czasowo poprawić ogólne parametry. Jednym słowem,
    > powinienem chyba już teraz zobaczyć choć przez chwilę maksymalną
    > wydajność, to że teraz slońce trochę niżej rekompensują niższe
    > temperatury paneli..

    Nie rozumiem Twojego toku rozumowania.
    Według danych przekazanych przez Ciebie nigdy nie będziesz miał paneli
    ustawionych dokładnie na Słońce więc nigdy nie zobaczysz maksymalnej
    wydajności.
    P.G.

  • 157. Data: 2021-03-10 13:39:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 13:14, trybun pisze:

> [...]
    > do pompy, z ceną dorównująca kosztowi całej instalacji
    > fotowoltaicznej+piec na czele i tym że na niecałe 100m2 do ogrzania

    Jesteś doskonałym przykładem jak się nie powinno kupować, zamiast wziąść
    ofertę i ją przemyśleć dałeś się wrobić bez mydła. Konsultant nie będzie
    płacił za energię tylko TY.
    A PC idzie kupić używkę w dobrej cenie np:
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-powietrzna-14
    kw-monoblok-honeywell-10450631919
    Bieżesz do tego chłodniaża (chłodnika?) żeby Ci to uruchomił i masz :)
    lepszych gorszych PC jest pełno, trzeba szukać.

    --
    Janusz

  • 158. Data: 2021-03-10 13:41:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10.03.2021 o 09:25, trybun pisze:

    >Przypominam że punkt odniesienia jest ruchomy, a więc precyzyjne
    >ustawienia mogą tylko czasowo poprawić ogólne parametry.

    Ale chyba wiedziales o tym przed podpisaniem umowy ?

    > Jednym słowem, powinienem chyba już teraz zobaczyć choć przez chwilę
    > maksymalną wydajność,

    No nie, jesli twoj dach optymalne pozycje starannie omija.

    Policz sobie kiedy bedzie najlepiej ... i czekaj do tego czasu :-)

    J.

  • 159. Data: 2021-03-10 14:10:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2021 13:39, Janusz wrote:
> [...]
    >
    > Bieżesz do tego chłodniaża (chłodnika?) żeby Ci to uruchomił i masz :)
    > lepszych gorszych PC jest pełno, trzeba szukać.

    Jest jeszcze Klimatyzacja-Katowice ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 160. Data: 2021-03-10 14:11:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2021 13:14, trybun wrote:
    > Ale czy to pewne że błąd, tj czy na pewno piec się nie sprawdzi a na
    > pompę prądu by wystarczyło?

    Nie wiem czy wystarczy na piec elektryczny, ale pompa ciepła pobiera
    tego prądu 3-4x dając tyle samo ciepła.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz