eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Data: 2021-05-05 18:47:38
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    środa, 5 maja 2021 o 05:14:27 UTC-5 trybun napisał(a):
    > W dniu 05.05.2021 o 10:39, - pisze:
    > >
    > >>
    > >> I naprawdę nic to przyprawienie rogów przez cwaniaczków Cię nie rusza?
    > >> Generalnie ich testy a rzeczywistość to rozbieżność w spalaniu na
    > >> poziomie 1/3.. No tak, że zacytuję kogos z grupy - "jacy oni biedni, ile
    > > Jak sie jest ignorantem i sie nie rozumie co sie czyta to sie potem takie
    farmazony wali.
    > Palą średnio o 1/3 więcej niż w folderze reklamowym i danych
    > fabrycznych czy nie, ignorancie?

    Mi nie. Wielu innym tez nie.

    > >
    > >> to muszą wywalać kasy na testy laboratoryjne", tylko współczuć,
    > >> tymczasem zwyczajnie zapominacie że te testy dla klienta można by
    > >> obliczać tylko w ramach lat za kratkami dla oszustów i naciągaczy bo one
    > >> o niebie a my klienci o chlebie i jesteśmy nimi manipulowani. Oczywiście
    > >> nie wszyscy - większość deklaruje że wie że jest oszukana, tylko w
    > >> żadnym wypadku nie godzą się aby to nazywać oszustwem..
    > > Te testy sa zrobione aby POROWNAC rozne auta.
    > > I to porownac zgrubnie.
    > >
    > > Jak ktos ma ciezka noge to mu spalanie wyjdzie wyzsze od katalogowego w kazdym
    testowanym aucie. Moze w jednym mniej a w drugim wiecej ale bedzie silna korelacja.
    > >
    > > Jak ktos mieszka w miescie i robi krotkie trasy to bedzie podobnie.
    > >
    > > Ale jak ktos robi trasowe przebiegi czyli po odpaleniu jedzie co najmniej 30km w
    jedna strone to mu spalanie wyjdzie katalogowe albo lepsze i to w kazdym aucie ktore
    ma te spalanie podane w taki sposob.
    > >
    > > Abstrahuje tutaj od oszustw na testach w rodzaju VW,
    > >
    > > I dodatkowo: mi spalanie wychodzi w okolicy katalogowego. I w foce (nizej od
    katalogu) i w fiescie (tez nizej) i w escape (nizej) i rx-ie (z grubsza katalogowe).
    Icoteras?
    > >
    > Testy są przedstawiane klientowi jako jedna z wartości kupowanego
    > towaru, a jako że nie są zgodne z faktycznymi parametrami osiąganymi
    > przez sprzedawane urządzenie to ktoś normalny nazywa to oszustwem.

    Towar jest przedstawiany klientowi tak jak proawo wymaga. A ze nie rozumiesz prawa to
    juz twoj problem.

    > Ktoś
    > normalny też nie oczekuje testów w laboratorium tylko praktycznych prób
    > w terenie i wykazania jaką średnią osiągnięto, jak już producent tak się
    > chce na to powoływać. Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę że jako klient
    > nie jesteś nigdy w stanie zweryfikować i nie masz kompletnie żadnych
    > mechanizmów aby zakwestionować te ich papierowe próby?
    >

    Te wartosci podawane przez producentow sa porownywalne pomiedzy samochodami. Jak
    kupujesz auto to tak naprawde interesuje cie ile auto pali w porownaniu do
    alternatywnego auta a nie ile pali to konkretne.
    I w takim ujeciu to ma sens. Jak cie interesuje ile pali auto jakie masz na oku to
    zajrzyj ile wg tego testu pali to ktore ty masz i porownaj do tego ktore jest
    kandydatem. Dowiesz sie czy spali ci wiecej czy mniej niz aktualne. A ile to nikt ci
    nie powie. Bo tobie twoje auto spali X a jak ja wsiade i pojade to spali Y. Jak ty
    pojedziesz do pracy przez miasto to spali Z a jak pojedziesz do pracy przez wsie to
    spali B.

    Ktora wartosc bys chcial zeby ci podawano? X, Y, Z, B?

    > To gratuluję, jesteś wyjątkowym szczęściarzem,. Ja miałem kilkanaście
    > aut, użytkowałem kilkadziesiąt a w żadnym deklarowane spalanie nie
    > przypominało tego z katalogu. Nawet nie znam nikogo kto ma takie auto.

    To teraz znasz mnie. Ale skoro wiesz ze te wyniki zawsze zanizaja o 1/3 to juz wiesz
    wszystko. Mozesz sobie latwo policzyc spalanie dowolnego auta testowanego w tym samym
    cyklu.

    Dam ci dodatkowy hint: Auta z systemem start stop pala mniej i sobie trzeba dodatkowo
    wspolczynnik dodac jak masz zamiar ten system wylaczyc albo jak chcesz zalozyc ze na
    paliwie zaoszczedzisz a na naprawie rozrusznika stracisz.

    Z fotowoltaika jest podobnie. Producent podaje jedno ale sama instalacja ma swoja
    specyfike i wyniki moga wyjsc inne.
    Zabrudzenia paneli, dodatkowe drzewo, inny kąt polaci dachu moze zmienic wyniki o te
    10-20-30%.
    Wystarczy rozumiec co sie widzi i jak instalator mowi ze zwrot bedzie w 5 lat to
    zakladasz 6. Jak mowi ze 8 lat to zakladasz 10.
    I wtedy decydujesz. Jak decyzja jest na styk to znaczy ze w sumie jeden kit jak
    zdecydujesz. Proste.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: