  • Data: 2021-06-01 11:16:57
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jun 2021 09:54:51 +0200, trybun wrote:

    > Dawniej powoływali się na testy spalania przy 60, 100 i 120KM/h i było

    90, 120 i "w miescie".

    > to zupełnie wyssane z palca bo nikt nigdy tego w normalnym użytkowaniu
    > nie był w stanie osiągnąć.

    Ale przynajmniej mogl sie starac przejechac kawal 90 czy 120.

    > Dzisiaj idzie trochę ku normalności - wyniki
    > testów podawane sa "średnim maksymalnym i średnim minimalnym", też
    > oczywiście fantazja ale o mniejszym juz wymiarze oszustwa.

    > test jest prosty - dajesz oszustowi auto wlewasz do baku 5 litrów i
    > każesz przejechać deklarowane przy 60KM/h 100KM.

    Ale producent nie podaje juz spalania przy 60km/h.

    Wiec mozliwosci masz dwie:

    -czytasz dokladnie jak sie teraz mierzy, i starasz sie tak pojechac,
    jak w normie stoi, lub
    -placisz za porzadny test w certyfikowanym laboratorium.

    Po czym:
    a) okazuje sie, ze auto spalilo istotnie wiecej ... to oddajesz na
    gwarancje, oni ci mowia ze naprawili, placisz za test jeszcze raz,

    b) okazuje sie, ze auto spalilo 9% wiecej niz deklaracja producenta.
    albo 5%. Oszukali, czy nie?
    A i tak jest to zupelnie cos innego niz ci wychodzi na codzien :-)

    > Możliwe, teraz mam jedno auto z motorem Nubiry 1.6l. Spala około 10
    > litrów LPG, jest to średnia wartość użytkowa dla tej klasy pojazdów.
    > Oczywiście w katalogu coś tam plotą o 7 litrach z groszami, ale my teraz
    > tu nie o tym.

    Benzyny. LPG idzie wiecej.

    > Jazda Maluchem ze względu na osiągi nie mogła generować zbyt dużego
    > rozrzutu w spalaniu. Mam obecnie również diesla ( 1.5 CRDI), i tu
    > spalanie mimo lepszych osiągów niż w Maluchu poziom spalania jest dość
    > równy. - Około 6litrów. Oczywiście katalogowa to 4,6...

    No ale czy jezdzisz tak jak norma przykazala?

    Tym niemniej - jesli ja tym samym autem potrafie spalic 7l/100km, albo
    11 - to jakie jest "rzeczywiste spalanie" ?

    J.