  • Data: 2021-03-21 13:23:50
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.03.2021 o 21:36, Pilocik pisze:

    > pomiary mają Ci dać świadomość że nie masz obecnie optymalnych
    > warunków pracy Twojej instalacji
    >
    > Jeśli nie chce Ci się mierzyć to uwierz na słowo:
    > nigdy nie będzie optymalnych warunków - dlaczego?
    > Teraz temperatura jest niska ale również niskie jest nasłonecznienie,
    > przyjdzie wiosna, lato to zwiększy się nasłonecznienie ale zmieni się
    > też temperatura = pomijam już Twoje nieoptymalne usytuowanie paneli
    >
    > Jeśli moj przykład ze spalaniem paliwa Ci tego nie wyjaśnił, to nie
    > wiem jaki argument do Ciebie przemówi
    >
    > powtórzę jednak jeszcze raz, to co producenci podawają jest mierzone w
> [...]

    Wręcz przeciwnie, jeżeli są jakieś problemy z osiąganiem oczekiwanej
    mocy instalacji to są to tylko warunki pogodowe, bardziej idealne
    dobranie kątów dla paneli raczej wiele by nie dało - wczoraj przez około
    pół godziny instalacja przekroczyła 100% deklarowanej mocy, tak że myślę
    że więcej nikt poważny nie powinien oczekiwać.

    Przykład z paliwem zupełnie do mnie nie przemawia, żadnej zgody na
    swobodne oszukiwanie klienta nie będzie. Jeżeli chcą być w porządku dla
    klienta to oprócz tej swojej fantastyki niech podają dane odpowiadające
    rzeczywistości w użyciu praktycznym, w nawiasie na prospektach
    reklamowych czy na tabliczkach znamionowych sprzedawanego sprzętu.

    I wzajemnie - też życzę dużo słońca i supersprawności instalacji?