  • Data: 2021-03-07 21:38:40
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/03/2021 20:45, Adam Górski wrote:
    > Wg stacji pogodowej w dniu 06.03.2021 było nasłonecznienie w peaku około
    > 500W/m^2.
    > Czy mógłbyś mi zatem wyjaśnić jak uzyskałeś tego dnia ponad 10kW peak z
    > instalacji 9.86kWp ?

    Musisz o to zapytać falownik, nie mnie. Ja tych danych nie produkuje.

    Natomiast waracając do tematu: obecnie, o ile dobrze kojarzę obliczenia
    z zeszłego roku, mam panele prostopadle do słońca, w peak. Czyli
    perfekcyjne ustawienie.

    Po drugie: co to za stacja pogodowa i gdzie ustawiona? Był to słoneczny
    dzień u mnie, ale może nie dla wszystkich.

    Po trzecie: nie bardzo wiem o którym słońcu mowa. Jak ostatnio
    sprawdzałem to świeci dokładnie to samo co latem, ma tylko troche
    grubszą atmosferę do prześwietlenia. W/g co najmniej kilu źrodeł w pełni
    słoneczny dzień pozwala na więcej niż 1kW/m2, zaś z uwagi na wiatr było
    i zimno i bardzo przejrzyście. Co się więc stało słońcu że świeciło
    tylko 500/m2? Może najzwyczajniej czujnik pokazuje moc na *poziomej*
    powierzchni, a nie nachyloewj prostopadle do słońca, jak moje panele?