  • 271. Data: 2020-12-16 10:29:11
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-15 o 20:13, J.F. pisze:
    >Z Kataru:)

    Widac katarski tanszy.

    Z USA byl tylko jeden ?

    https://biznesalert.pl/gazoport-setna-dostawa-lng-ro
    zbudowa-energetyka-gaz/
    Hm, ... katarski nam wystarcza w zupelnosci ... a potem Unia zabroni ?

    A co z tym norweskim gazem - juz nam niepotrzebny, czy zrobia rure,
    jak juz odejdziemy od wegla ... i gazu ?

    >Ale obaj zapomnacie że lpg to nie to samo co gaz w rurach czyli
    >ziemny

    Tu nie o to chodzi - jak sie ma dwie rurki i gazoport, to rozmowa o
    cenach jest inna niz gdy sie ma jedna rurke.

    Co prawda sprzedawcy tez to dotyczy ... dlatego tak chetnie sobie
    kolejna rure robia ... albo stacje skraplania gazu.

    >(GZ50, CNG) a dokładnie metan+azot. Nie wiem czy robią reforming
    >tego lpg ale jeżeli nie to on w zasadzie nie wpływa na cenę tego CNG,
    >bo to

    Chyba nie robia, bo rafinerie ciagle to sprzedaja. Widac tak jest
    najlepiej.

    >są różne gazy, dla gospodarstw domowych niezamienne bez wymiany dysz.

    To sie dysze wymieni, albo i nie.

    W zasadzie nie na temat, bo to dotyczy tylko tych, ktorzy postawili na
    zbiornik LPG, a teraz im rurke z NG podciagneli.

    Tak swoja droga - to widzialem kiedys domki, gdzie kociol gazowy na
    poddaszu (nowa moda), rura przechodzi przez kuchnie, ale kuchenka ma
    byc elektryczna.
    "Takie przepisy" ...

    J.

  • 272. Data: 2020-12-16 11:18:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    wtorek, 15 grudnia 2020 o 19:58:38 UTC+1 J.F. napisał(a):

    >Sprawdź RRSO takiej zabawy. Albo napisz ile za to chcą miesięcznie
    >i jaka moc instalacji (i na jakim sprzęcie).

    Z tego co mowili - przysylaja konsultanta na rozmowe, rata wynosi
    tyle, ile dotyczasowe rachunki za prad.

    Moc instalacji zakladam, ze jakos dopasowuja do tych rachunkow i raty,
    ale na ile dopasowuja ... a teraz jeszcze wspolczynnik prosumenta
    spadnie ?

    >Niektóre mają 25 lat gwarancji jak sobie dokupisz pakiet ;)

    A ten pakiet platny z gory, czy co roku ?

    >Ale czy wytrzyma...

    Gwarant czy wytrzyma :-)

    >Może być jak z płytą główną w pececie,
    >po 10 latach pewnie padną jakieś kondensatory.
    >Ale to się pewnie będzie dało naprawić, o ile nie kupisz jakiegoś
    >totalnego złomu.

    Nowoczesna technologie tez sie trudno naprawia :)

    >Za prąd przecież nie płacisz :]

    Ale jak nie postawisz instalacji, to bedziesz placil, i to coraz
    wiecej ... no chyba, ze to prawda iz mamy najdrozszy prad w Europie

    J.

  • 273. Data: 2020-12-16 12:07:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    środa, 16 grudnia 2020 o 11:18:36 UTC+1 J.F. napisał(a):
    > Z tego co mowili - przysylaja konsultanta na rozmowe, rata wynosi
    > tyle, ile dotyczasowe rachunki za prad.

    To jak już przyjdzie to napisz co zaproponowali i za ile.

    > Moc instalacji zakladam, ze jakos dopasowuja do tych rachunkow i raty,
    > ale na ile dopasowuja ...

    Jak wyżej.

    > a teraz jeszcze wspolczynnik prosumenta
    > spadnie ?

    Pierwsze słyszę.

    > A ten pakiet platny z gory, czy co roku ?

    Z góry.

    > Ale jak nie postawisz instalacji, to bedziesz placil, i to coraz
    > wiecej ... no chyba, ze to prawda iz mamy najdrozszy prad w Europie

    Źle mnie zrozumiałeś. Teraz nawet jak nie masz instalacji to nie płacisz za prąd.
    Tylko za energię zużytą :P

    L.

  • 274. Data: 2020-12-16 13:11:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 10:16:48 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > Szczegolnie, jesli grzejesz latem CWU ?

    Wyrzut spalin mam plastykowy, nigdy nie jest ciepły, kocioł mocy maksymalne 22kw ma
    modulację od 11%. Zreszta przy CWU modulacja niepotrzebna bo na maks mocy może
    zasobnik dogrzewać) więc pewnie sprawność grzania w okolicach 100%

    > Tu nie o moc chodzi, bo gazowe maja podobna czy wieksza, tylko reszte.
    > Rozpalanie, gaszenie.
    W praktyce tam gdzie do ogrzewania domu słuzył kocioł stałopalny o teoretycznej mocy
    20kw to gazowy wystarczy 15kW. Ale takich mało najpopularniejsze te w okolicach 20kW
    więc grzeją modulując. A im niższa temperatura grzania tym wyższa sprawność kotła
    gazowego

    > A powietrzna sie sprawdza zima ?
    > Bo to i sprawnosc mniejsza, i oblodzenie wymiennika ...
    Sprawdza.
    Poszukaj na pl.misc.budowanie posty użytkownika yarecky.
    Zresztą pełno takich danych w sieci

    > Fakt, ze wypasiony piec weglowy, z podajnikiem, zasobnikiem i skladem
    > wegla zajmuje wiecej.

    Minimalna wielkość kotłowni jest w przepisach określona, nieważne czy kocioł z
    podajnikiem czy mały zasypowiec.
    > No ale jak sie nie ma rury, to sklad opalu gdzies trzeba miec.
    > Chyba, zeby tak przywozic po dwa worki z castoramy :-)

    Kupowałem wprost ze śląska na paletach(1 tona na palecie)
    3-4 palety tragedii nie było z boku domu się zmieściły bez problemu. Ale ja wiatę
    dużą mam do innych celów.
    Jednak trzeba wziąć pod uwagę ze nie każdy ma/potrzebuje. No i z palet zimą do
    kotłowni nosić trzeba. Robota, brud itp.

  • 275. Data: 2020-12-16 13:15:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 11:18:36 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > Z tego co mowili - przysylaja konsultanta na rozmowe, rata wynosi
    > tyle, ile dotyczasowe rachunki za prad.
    Przez 10 -12 lat zapewne
    No i rachunków dla dostawcy pradu tez nie unikniesz bo opłaty stałe i takie tam.
    Kilkanaście złotych pewnie wyjdzie miesięcznie.

    > Moc instalacji zakladam, ze jakos dopasowuja do tych rachunkow i raty,
    > ale na ile dopasowuja ... a teraz jeszcze wspolczynnik prosumenta
    > spadnie ?
    Widzisz w tym watku jak dopasowują.
    Trybunowi chcieli założyć takiej mocy fv jak aktualnie prądu zużywa i nagadali ze
    jeszcze na prąd do ogrzania zimą styknie. Cudotwórcy. Średnio raz w tygodniu
    naganiacze od fv z różnych firm do mnie dzwonia, gadam z nimi jak mam czas i nieźli
    krętacze sa

  • 276. Data: 2020-12-16 13:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >Wyrzut spalin mam plastykowy, nigdy nie jest ciepły, kocioł mocy
    >maksymalne 22kw ma modulację od 11%.

    A ta modulacja to jaka - zmniejszenie doplywu gazu, czy on-off ?

    >Zreszta przy CWU modulacja niepotrzebna bo na maks mocy może zasobnik
    >dogrzewać) więc pewnie sprawność grzania w okolicach 100%

    Zasobnik to straty :-(

    >W praktyce tam gdzie do ogrzewania domu słuzył kocioł stałopalny o
    >teoretycznej mocy 20kw to gazowy wystarczy 15kW. Ale takich mało
    >najpopularniejsze te w okolicach 20kW więc grzeją modulując.

    Jak chcesz 70 litrow wody do wanny w 5 minut nagrzac z 5C do 35C, to
    potrzebujesz 30kW.
    Chyba, ze masz zasobnik na ciepla wode ... w zimie o tyle straty
    przynosi, ze grzeje piwnice zamiast mieszkania, ale latem to gorzej
    :-)

    Co innego grzanie domu - jaka moc pieca potrzebna, to sie dowiesz, jak
    za oknem sie zrobi -20.
    No chyba, ze w Suwalkach, to -35.

    Inaczej to i mniejszy piec sobie poradzi - bedzie z przerwami
    pracowal.
    Ale z przerwami to gazowy, bo weglowy nie moze zgasnac ...

    >Minimalna wielkość kotłowni jest w przepisach określona, nieważne czy
    >kocioł z podajnikiem czy mały zasypowiec.

    Weglowej ?

    Bo gazowe to widze ostatnio w lazience ...

    >Kupowałem wprost ze śląska na paletach(1 tona na palecie)
    >3-4 palety tragedii nie było z boku domu się zmieściły bez problemu.
    >Ale ja wiatę dużą mam do innych celów.

    Jak sie ma duza dzialke, to bez problemow, jak sie ma szeregowke z
    malutkim ogrodkiem bez dojazdu, to juz jest :-)

    >Jednak trzeba wziąć pod uwagę ze nie każdy ma/potrzebuje. No i z
    >palet zimą do kotłowni nosić trzeba. Robota, brud itp.

    Teraz w ladnych woreczkach.
    I tylko po 20kg ... choc na starosc moze byc za duzo ...

    J.

  • 277. Data: 2020-12-16 13:43:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 13:22:51 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > A ta modulacja to jaka - zmniejszenie doplywu gazu, czy on-off ?
    Doczytaj
    Termet eccocndens gold plus 20kW

    > Jak chcesz 70 litrow wody do wanny w 5 minut nagrzac z 5C do 35C, to
    > potrzebujesz 30kW.
    Poczytaj o kotłach jedno funkcyjnych i dwufunkcyjnych.
    Ja akurat mam jednofuncyjny

    > Chyba, ze masz zasobnik na ciepla wode ... w zimie o tyle straty
    > przynosi, ze grzeje piwnice zamiast mieszkania, ale latem to gorzej
    > :-)

    Mam zasobnik. 150 litrów bodajże. albo 250 nie pamiętam juz bo zabudowany jest.
    Ten sam co do smiecucha był

    > Co innego grzanie domu - jaka moc pieca potrzebna, to sie dowiesz, jak
    > za oknem sie zrobi -20.
    > No chyba, ze w Suwalkach, to -35.
    To wtedy gazowy 20kW będzie miał szanse blisko swojej mocy maksymalnej przez te kilka
    dni w roku pogrzać

    > Ale z przerwami to gazowy, bo weglowy nie moze zgasnac ...

    Gazowy lepiej jak moduluje zamiast on/off. I tak robią.

    > Weglowej ?

    Doczytaj

    > Bo gazowe to widze ostatnio w lazience ...

    albo w zabudowie mebli w kuchni.
    ECOCONDENS SLIM- wymiarami pod fronty mebli ponoć dopasowany

    > Teraz w ladnych woreczkach.
    > I tylko po 20kg ... choc na starosc moze byc za duzo ...

    25kg dla ścisłości(20kg może tez sa ale nie kupowałem). Worki ładne, brudzące i
    objętość śmieci zwiększają

  • 278. Data: 2020-12-16 14:15:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >To jak już przyjdzie to napisz co zaproponowali i za ile.

    Nie przyjdzie. Nie wiem skad mieli telefon, ale w bloku mieszkam.
    Podpytalem co sie dalo.

    >Jak wyżej.

    >Pierwsze słyszę.

    No przeciez mnie prostowaliscie - dawniej prosument mogl wyprodukowane
    kWh odebrac zima, teraz bedzie mogl odebrac mniej, i moze byc coraz
    mniej.

    Jak oni zakladaja, ze przy 80% zwrocie starczy mi instalacja 6kW na
    caly rok, a wladza wprowadzi 50% ... to nie starczy.

    >Z góry.

    A gwarancja do gwarancji z jakiego banku ? :-P

    Bo gwarant sie zwinie i tyle bedzie z gwarancji.
    Chyba, zeby tak pilnie sledzic likwidacje i zglosic roszczenie ... ale
    oni cwaniacy spolke wydoja i nic nie zostanie :-)

    Wiec ten leasing na 10 lat ma sens ... przynajmniej tyle falownik
    wytrzyma ...

    >Źle mnie zrozumiałeś. Teraz nawet jak nie masz instalacji to nie
    >płacisz za prąd.
    >Tylko za energię zużytą :P

    A, ok.
    Tym niemniej pod tym wzgledem oferta wyglada ciekawie.

    J.

  • 279. Data: 2020-12-16 15:05:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Doczytaj
    >Termet eccocndens gold plus 20kW

    Cos tam poczytale, i nadal nie wiem o jaka modulacje chodzi :-)

    >Poczytaj o kotłach jedno funkcyjnych i dwufunkcyjnych.
    >Ja akurat mam jednofuncyjny

    Tak czy inaczej - 30kW trzeba, albo dluzej woda ciurka.

> [...]
    >Ten sam co do smiecucha był

    >To wtedy gazowy 20kW będzie miał szanse blisko swojej mocy
    >maksymalnej przez te kilka dni w roku pogrzać

    No chyba, ze jakis gorszy budynek, 20kW nie starczy i przyjdzie
    farelke odpalic :-)

    >Gazowy lepiej jak moduluje zamiast on/off. I tak robią.

    Ja tam nie wiem co za modulacja, ale jak rece myje, to z kolei 30kW
    duzo :-)

    >25kg dla ścisłości(20kg może tez sa ale nie kupowałem). Worki ładne,
    >brudzące i objętość śmieci zwiększają

    Plastikowe ?
    Bo papierowe ... do pieca :-)

    Plastikowe tez do pieca, pieprzyc sasiadow :-)

    J.

  • 280. Data: 2020-12-16 15:09:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Przez 10 -12 lat zapewne

    10

> [...]

    >Średnio raz w tygodniu naganiacze od fv z różnych firm do mnie
    >dzwonia, gadam z nimi jak mam czas i nieźli krętacze sa

    Jak wszedzie .. ale tu akurat jest ta sprawa, ze rata jest wyznaczona
    z gory, wiec instalacja nie moze byc zbyt duza, tzn zbyt kosztowna.

    I pytanie, ile klient bedzie potem do pradu doplacal ...

    J.