    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika - odłączanie ppoż
    Date: Fri, 27 Aug 2021 08:45:38 +0200

    W dniu 26.08.2021 o 12:07, Irek.N. pisze:

    > Zrozumiałem M M tak, że w/g Niego silniczek rozłącza styki, więc szybkie
    > to pewnie nie będzie. Dla wysokich napięć, a w szczególności dla DC
    > powolne rozłączanie jest bardzo złym pomysłem i sprzyja zaciągnięciu łuku.
    >
    > Dlatego nie sądzę aby było to tak zrobione i M M się myli.
    ja tow widzę pi razy oko tak. istnieje przełącznik, dla uproszczenia
    niech to będzie :

    Bezpiecznik S 1 fazowy B-10A

    i łapkę takiego bezpiecznika przesuwa siłownik liniowy napędzany
    silniczkiem bardzo małej mocy. o ile od wyzwolenia alarmu do przerwania
    obwodu, może minąć 2 sekundy - moim zdaniem nadaje się.
    oczywiście to przykład bo sam przełącznik powinien zrywać styki
    natychmiastowo. tyle że jeśli piszemy o zabezpieczeniu przed pożarem,
    wydaje mi się ze taki bezpiecznik w roli wyłącznika będzie sensownym
    kompromisem. to ze się sam po pożarze nie załączy (albo mechanika będie
    bardiej skomplikowana) nie będzie problemem
    ToMasz