  • 61. Data: 2022-04-19 21:17:33
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-18 o 23:37, kanalia Zenek Kapelinder ujada:

    > Jasne, w każdym mieście i na każdym osiedlu z wysokimi budynkami sa wieze ciśnień
    wyższe od tych domów. Zamiast pisać takie durnoty daj zdjęcie swojej żony. Chociaż
    zabawnie będzie.

    KANALIO!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8
    (24 lut 2022, 15:21:34)

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 62. Data: 2022-04-19 21:37:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Apr 2022 21:15:33 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:
> [...]

    IMO - we wroclawiu te wieze zostaly polikwidowane.

> [...]
    > Dopóki woda jest uzupełniana jest ok ale po 12-48h śladu
    > już nie będzie po wodzie bo na tyle średnio zbiorniki

    no coz, przyszla powodz ... sie okazuje, ze strazacka cysterna
    moze zaopatrywac miasto w wodę. Bo jak wody nie a w kranie,
    to sie jej nie zuzywa 200 litrow na dobę.
    I przy okazji kanalizacja nie jest problemem :-)

    Tylko ... jak sie wnosi wiadro wody na 10 pietro?

    A potem przeciez analizowalismy kolejne sprawy - jak sprzedac zywnosc
    ze sklepu gdy kasa fiskalna nie dziala :-)

    J.

  • 63. Data: 2022-04-19 21:40:57
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > To robimy doświadczenie. Chcesz się dosyć do granicy. Masz pendrajwa na ktorym masz
    kasę. Zabrakło ci benzyny, wody, żarcia. Przyznasz że moze sie zdarzyć taka sytuacja
    jak jest wojna. A ja akurat mam w nadmiarze to co potrzebujesz. Jak mnie przekonasz
    żebym się wymienił na to co masz na pendrajwie. Załóżmy ze chwilowo rozwiania siłowe
    nie będą stosowane. To co potrzebujesz w sytuacji jaka jest kosztuje 1900 złotych.
    Druga wersja. Zamiast pendrjwa masz złote pieniążki w różnych nominalach. Możesz
    posiadać 1700 albo 2000. Dajesz mi dwójkę w pieniazkach i jedziesz do granicy. Na
    granicy zgodnie z arabskiem przysłowiem że nie ma takiej wąskiej bramy żeby przez nią
    nie przeszedł osiołek obładowany zlotem jak się robią problemy dajesz pieniążka i się
    szlaban podnosi. Skąd ty się wziąłeś z takim posranym pomysłem że jakas e walutę na
    pendrajwie będziesz miał i ona ci wszystko zalatwi.

    A skąd ty się wziąłeś z tak posranym pomysłem, że będę miał tylko aktywo
    cyfrowe? Religia ci zabrania mieć oba? Dwóch-trzech kont bankowych
    otwartych w czasie pokoju w stabilnych i odległych geograficznie krajach
    też pewnie mieć nie mogę? Przecież to jest rozwiązanie przydatne nawet
    nie na wojnę, tylko jako zabezpieczenie przed zjazdem lokalnej waluty.
    Rząd chętnie wtedy sięgnie po oszczędności walutowe swoich obwateli; w
    Rosji to obecnie ćwiczą. No więc eugeniuszu chodzi o to, by on ich w
    banku będącym pod jego kontrola nie znalazł. Ty pewnie będziesz uciekał
    ze zwitkiem dolarów w odbycie, ja sobie odpowiednio wcześniej zrobię
    przelew. Przy ewakuacji będę miał przy sobie drobniaki -- taką własnie
    żółtą monetkę albo dwie, plus garść srebrnych. Również po to, by
    odwrócić uwagę takich jak ty.

    > Abyś się doskonalił przyjmijmy ze jestem przekupnym wopistą i ty chcesz mnie
    przekonać zebym cię przepuścił za granicę chociaż na okowidc że jesteś w wieku 18-60
    i jest zakaz opuszczania kraju przez mężczyzn w wieku poborowym.

    Nie tylko mnie przepuścisz przez granicę, ale jeszcze się ładnie
    uśmiechniesz na pożegnanie. Jak do każdego wyjeżdżającego na legalnych
    dokumentach w czasie pokoju. Bo tylko idiota rozpoczyna ewakuację, gdy
    mu na głowę spadają bomby. Ukraińscy oligarchowie byli poza krajem już
    dwa tygodnie przed wjazdem Putina. Ja oligarchą nie jestem, więc
    wyląduję samolotem rejsowym dwa dni po nich. W razie pomyłki będę miał
    nieplanowane wakacje zagraniczne, trudno. Mała cena za wykluczenie
    scenariusza "plastykowa taśma na rękach i dziura w potylicy".

    >Zauwaz ze pominąłem aspekt moralny. Czyli sytuację w której ktoś, nie
    mężczyzna, mogący bronić swojego kraju chce spierdolic. To zatrucie
    ołowiem należy mu sie od swoich w pierwszej kolejności.

    Moralnie i bohatersko spierdalali generałowie i ministrowie II RP przez
    Zaleszczyki, moralnie spierdalanie ćwiczyli niedawno włodarze III RP --
    zakładam, że z olśniewającym sukcesem -- to mogę i ja. Ale nie lękaj
    się, będę cię zagrzewał do walki i złożę się na karabin dla ciebie.

    Piotr

  • 64. Data: 2022-04-19 21:50:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > IMO - we wroclawiu te wieze zostaly polikwidowane.

    Kojarzę jedną w Hutmenie, już nie działa?

    > Tylko ... jak sie wnosi wiadro wody na 10 pietro?

    Jak Cię przyciśnie, to i na 20 wniesiesz. Tylko najlepiej mieć i wiadro
    i mały filtr typu Sawyer czy LifeStraw.

    > A potem przeciez analizowalismy kolejne sprawy - jak sprzedac zywnosc
    > ze sklepu gdy kasa fiskalna nie dziala :-)

    To będzie rzeczywisty problem przez kilka dni. Albo w tym czasie
    naprawią, albo ze zdziwieniem odkryjesz, że rząd obraduje w Bawarii i
    przywiązywanie wagi do przedwojennych przepisów fiskalnych będzie
    świadczyło co najwyżej o ekscentrycznym hobby. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 65. Data: 2022-04-19 22:37:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 21:50:00 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Kojarzę jedną w Hutmenie, już nie działa?

    Zabytkiem zostala
    https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,nowy-zabytek-we
    -wroclawiu-brutalistyczna-wieza-cisnien-zdjecia,wia5
    -3266-61765.html

    Ale kiedy/czy przestala działac?

    Tak czy inaczej ... jedna na cale miasto, to by chyba nie starczyla.

    > Jak Cię przyciśnie, to i na 20 wniesiesz. Tylko najlepiej mieć i wiadro
    > i mały filtr typu Sawyer czy LifeStraw.

    Ale co chcesz fitrowac?

> [...]
    > przywiązywanie wagi do przedwojennych przepisów fiskalnych będzie
    > świadczyło co najwyżej o ekscentrycznym hobby. :-)

    No i doszly kolejne pytania:
    -jak zrobic zakupy w ciemnej hali sklepu, bo okien nie ma
    -ile wytrzymaja lodówki na awaryjnym zasilaniu ...
    -jak przygotowac sobie posilek ... w powodzi gaz mialem,
    teraz czesto nie ma instalacji.

    J.

  • 66. Data: 2022-04-20 02:12:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Ale co chcesz fitrowac?

    Wodę z dziwnych źródeł typu kałuża lub rzeka, jak mi filtrowanej do
    wiadra nie wleją.

    > No i doszly kolejne pytania:
    > -jak zrobic zakupy w ciemnej hali sklepu, bo okien nie ma

    Zakupy? :-/ To się plądowaniem skończy. :-)

    > -ile wytrzymaja lodówki na awaryjnym zasilaniu ...

    Na awarię musisz mieć produkty niewymagające chłodzenia.

    > -jak przygotowac sobie posilek ... w powodzi gaz mialem,
    > teraz czesto nie ma instalacji.

    Turystyczna kuchenka gazowa na kartusze. Ciągle kosztuje grosze.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 67. Data: 2022-04-20 02:58:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 21:41:09 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > zakładam, że z olśniewającym sukcesem -- to mogę i ja. Ale nie lękaj
    > się, będę cię zagrzewał do walki i złożę się na karabin dla ciebie.

    Tylko że ty nie jesteś oligarchom. Marność twojego sposobu rozumowania pokazuje to że
    mam w dupę wsadzone papierowe dolary. Przedwojenna zasada. Sprzed ll Wojny Światowej.
    Jedziesz do Ameryki kupujesz papierowe dolary. Chcesz zbunkrować kasę kupujesz
    złote. Sądzisz że w dwa dni po oligarchach zalapiesz się na samolot. 36 milionów
    ludzi tu mieszka. Przed tobą w kolejce będzie dostatecznie dużo bogatszych żebyś się
    nie załapał na możliwość wyjazdu w dopuszczalnym terminie. Po nim wypuszcza cię jak
    będziesz kaleką, starcem albo dzieckiem. Chyba że będziesz miał dostatecznie dużo
    uniwersalnych fizycznych pieniędzy. Poza tym twoja argumentacja jest naiwna. Robi się
    wojna a ty za granicą. Masz obowiązek się zgłosić do wojska. Jesteś na liście i jak
    cię nie odhacza to jesteś dezerterem ściganym również po wojnie. Na amnestię możesz
    tylko liczyć. Jak było referendum konstytucyjne to trzeba było głosować przeciw
    konstytucji bo tam napisane że masz obowiązek obrony ojczyzny.

  • 68. Data: 2022-04-20 09:23:29
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 20.04.2022 o 02:12, Piotr Wyderski napisał:

    > Turystyczna kuchenka gazowa na kartusze. Ciągle kosztuje grosze.

    Koza, bo i kartuszy może zabraknąć, a w kozie można w końcu palić
    nawet parkietem. No i kartuszem w zimie się nie ogrzejesz. A rurę
    się wystawia za okno, gdy nie ma komina, bo okno zwykle w chacie
    jest. Ja mam kominek, więc jestem już mimowolnie przygotowany na
    ten czas ("natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty...")

    --
    Collie

  • 69. Data: 2022-04-20 10:09:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2022 o 20:36, Adam pisze:
    [...]
    > Ja to widzę jeszcze nieco inaczej.
    >
    > Faktem jest, e fotowoltaika kosztuje trochę, lecz może być pomniejszona o
    > ewentualne dotacje.

    Do orzechów też masz dotacje :]

    > Ustawiona pod odpowiednim kątem, skutecznie działa także w zimie, tyle że
    > krócej.

    Nie działa. Zeszły rok poświęciłem na detalowe obserwacje w Wlkp i wynik
    był porażający. Od października do końca lutego były...3 tygodnie
    łącznie słoneczne. Pozostałe dni, z instalacji 7kW średnio wypadało 6-8%
    czyli nie zagrzałbyś czajnika 2kW z wodą. Dobrze że śniegu nie było długo.

    > Mając fotowoltaikę nie trzeba się "szczypać" z poborem prądu: można gacie
    > prać codziennie ;) tv może chodzić non-stop, mogę ładować samochody PHEV
    > czy BEV, mogę dla całej rodziny codziennie piec chleb w elektrycznym
    > piekarniku.

    ...i dostaniesz rachunek na konic roku, że w papcie nie będziesz pasował
    :] Kilku znajomych mnie prosiło o pomiary, bo roczny rachunek jaki
    dostali, myśląc podobnie jak Ty, przekraczał 10kzł :D Jeden nawet miał
    22kzł ale on basen sobie grzał :D...bo na dachu miał 15kW :D Miszcz.

    Pozakładali sobie teraz watomierze/Suple/sruple i czytają, że skoro
    zrezygnowali z ogrzewania domu na rzecz pompy ciepła i konsumpcja prądu
    wzrosła im o 200% bo gaz do kuchenki też olali i cały dom tylko w
    prądzie to te panele nawet nie produkują 50% rocznie z deklaracji
    mocy/łącznie. Odbiór tej energii też nie jest taki oczywisty, bo okolica
    zaroiła się od paneli i każdy by chciał :D...a przesyłowa kosztuje coraz
    więcej.

    > To może być w niektórych przypadkach dość istotna wartośćdodana.

    Bzdura. Inny sąsiad olał PV i rozpoczął hodowlę
    "dziwnych/niespotykanych" kotów.
    W garażu, który ocieplił, zrobił 10 klatek. Przeszedł całkowicie na prąd
    z ogrzewaniem i zrezygnował z gazu. Rozlicza się co 2 miechy i widzi ten
    rachunek a kocury sprzedaje okazjonalnie. Zarabia do tego stopnia, że po
    czasie zrezygnował dotychczasowej pracy i trzyma rękę na pulsie :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 70. Data: 2022-04-20 10:30:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2022 o 13:46, Marek pisze:

> [...]
    y-90175?string=paletki

    > Tak, paletki obsługa banalna. Jak zwykle pierdolisz jak potłuczony
    > (przepraszam wrażliwych). Ile hodowałeś w życiu paletek?

    Jakieś 2 lata hodowli. Jak dojdziesz do wprawy to leci. Możesz też
    hodować rośliny wodne, schodzą ładnie i jest popyt. Moda ostatnio na
    bitkojny, też można bez paneli, ważne żeby zysk był na tyle duży, aby
    opłacić energię dla domu a nie tylko dla koparki.

    Po prostu nie widzę związku PV z ładowaniem nawet elektryka. Czy kupię
    ten prąd czy go sam wyprodukuję, to wolę kupić, nawet przy obecnej cenie
    a 7zł, no dobra 10zł na dzień idzie sobie spokojnie zagospodarować bez
    kombinacji w panele, które się starzeją i drugiej dotacji nie
    dostaniesz. Skoro panel wytrzyma 15lat i 5 lat masz na zwrot (z dotacją)
    to wywalenie 30kzł rozbija się na 10 lat po 200zł/mies, czyli to co
    podałem na początku. Generalnie zysk masz przez 5 następnych lat po
    spłacie a potem od początku, no może falownik wytrzyma ale wątpię. Jeśli
    jednak zwiększysz konsumpcję do 400zł/mies to produkcja z paneli nie
    nadrobi tego drenażu, bo energetyka Ci nie odbierze więcej niż może a
    zimą panele nie działają, kiedy jest największe zapotrzebowanie.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>