  • 51. Data: 2022-04-18 21:17:53
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 19:27:15 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Prund, gdy jeszcze jest. Ale potem już leci sama. Ta woda.
    > Z tej wieży. Do ruł. Choć prundu brak. Stąd się wzięło znane
    > powiedzenie wodociągowców: przezorny zawsze wieżę ma. A nie
    > tylko hydrofor.
    >
    > --
    > Collie
    Twierdzisz że wieża ciśnień to butelki niewypitka? Raz się naleje i potem zawsze
    jest? Jak na kundla trzeba przyznać fantazji ci nie brakuje. Jak tam twoja żona?
    Dawno zdjęcia nie dawałeś.

  • 52. Data: 2022-04-18 21:24:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Sunday, April 17, 2022, 11:00:37 PM, you wrote:

    > Ja mówię o awaryjnym doładowaniu latarki, laptopa lub komórki, a nie o
    > zastępowaniu sieci. 100W wystarczy z zapasem.

    Ale do tego potrzebuje ekstra ładowarki a nie gotowego zestawu pod
    klucz.

    Też mam w domu panel PV niecały 1 m? ale pomimo tego nie chciało mi się
    nigdy go wykorzystać. Uprzedzając - nie jest na sprzedaż. Miałem do
    niego zrobić ładowarkę akumulatorów 12V ale jakoś zeszło.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2022-04-18 21:32:42
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Collie wrote:

    > Widuje się jeszcze wieże ciśnień.

    Prywatniej nie widziałem, co nie dowodzi, że ich nie ma. Tylko muszę
    przyznać, że schowany w graciarni panelik fotowoltaiczny o powierzchni
    1m^2 i kilka filtrów z sitem molekularnym SP128 to rzeczywiście bieda
    przy wieży ciśnień. Aż takim prepersem nie jestem. :-)

    Tylko ja stawiam na szybką i sprawną ewakuację, najlepiej zanim innym
    przyjdzie do głowy ten sam pomysł. Pod taki scenariusz buduję swoją
    "politykę bezpieczeństwa" -- do czego prowadzą próby przeczekania
    problemów na miejscu można sobie zobaczyć np. w Buczy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2022-04-18 21:36:26
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Ponieważ może być wojna to kupuj coś ponadczasowego. Złoto kupuj. Ale nie
    pierścionki tylko monety. Najlepiej o niskich nominałach. Ze stalowej rurki od wody
    zrób karnisz i pakuj je do karnisza. Nawet jak by ci ruscy albo niemcy dom spalili to
    w zgliszczach znajdziesz rurke i wyciagniesz zlote monety. a jak by sie złoto
    stopiło to stracisz wartość monetarna ale nie kruszcu.

    I to jest jeden z dobrych pomysłów. Stablecoiny to inny. Ucieka się ze
    sprzętowym portfelem wielkości pendrive, który nie wzbudza większych
    podejrzeń. Złoto na granicy budzi niepotrzebne emocje.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 55. Data: 2022-04-18 21:47:38
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale do tego potrzebuje ekstra ładowarki a nie gotowego zestawu pod
    > klucz.

    No akurat Ciebie nie posądzam o problemy z poradzeniem sobie z tym
    wyzwaniem. Jak go zrobisz, to będzie gotowy pod klucz. A że Ci się nie
    chce, to już inna sprawa. :-)

    W swojej zastosowałem nietypowe gniazdko wielopinowe, by nie kusić losu,
    i przelotki z tego gniazdka na co tam konkretnie potrzeba, np. USB. W
    przelotce są dwa rezystory - jeden ustala napięcie wyjściowe, drugi
    ograniczenie prądowe. Akumulator 12V też nałądujesz, jak tylko dorobisz
    kabelek.

    Widziałem jakieś składano-przenośne gotowce na portalach aukcyjnych, ale
    że powierzchnia, delikatnie mówiąc, dość mocno odbiegała od 1m^2, to
    trudno je traktować inaczej niż jako gadżety bez znaczenia praktycznego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 56. Data: 2022-04-18 23:22:01
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 18.04.2022 o 21:15, Rutkowski, Jacek napisał:

    > Na ile czasu dla miasta starczy wody z wieży ciśnień?
    > To tak samo działa jak zbiornik w ziemi czy na powierzchni
    > z poduszką powietrzną.
    >
    > Dopóki woda jest uzupełniana jest ok ale po 12-48h śladu
    > już nie będzie po wodzie bo na tyle średnio zbiorniki
    > są projektowane w/g mojej wiedzy...

    Dobre i to. Przynajmniej ludzie zdążą nałapać wody do wanny
    i garnków, niż na 8. piętrze siedzieć od razu o suchym pysku.

    --
    Collie

  • 57. Data: 2022-04-18 23:29:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 21:36:52 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > sprzętowym portfelem wielkości pendrive, który nie wzbudza większych
    > podejrzeń. Złoto na granicy budzi niepotrzebne emocje.

    To robimy doświadczenie. Chcesz się dosyć do granicy. Masz pendrajwa na ktorym masz
    kasę. Zabrakło ci benzyny, wody, żarcia. Przyznasz że moze sie zdarzyć taka sytuacja
    jak jest wojna. A ja akurat mam w nadmiarze to co potrzebujesz. Jak mnie przekonasz
    żebym się wymienił na to co masz na pendrajwie. Załóżmy ze chwilowo rozwiania siłowe
    nie będą stosowane. To co potrzebujesz w sytuacji jaka jest kosztuje 1900 złotych.
    Druga wersja. Zamiast pendrjwa masz złote pieniążki w różnych nominalach. Możesz
    posiadać 1700 albo 2000. Dajesz mi dwójkę w pieniazkach i jedziesz do granicy. Na
    granicy zgodnie z arabskiem przysłowiem że nie ma takiej wąskiej bramy żeby przez nią
    nie przeszedł osiołek obładowany zlotem jak się robią problemy dajesz pieniążka i się
    szlaban podnosi. Skąd ty się wziąłeś z takim posranym pomysłem że jakas e walutę na
    pendrajwie będziesz miał i ona ci wszystko zalatwi. Jak jest wojna to nie ma
    płatniczych nawet jak są złote. Nie ma czekow weksli. Umowy kupna sprzedaży
    nieruchomości nie działają bo nie mozna sprawdzić czy się kupuje od właściciela. Abyś
    się doskonalił przyjmijmy ze jestem przekupnym wopistą i ty chcesz mnie przekonać
    zebym cię przepuścił za granicę chociaż na okowidc że jesteś w wieku 18-60 i jest
    zakaz opuszczania kraju przez mężczyzn w wieku poborowym. Zauwaz ze pominąłem aspekt
    moralny. Czyli sytuację w której ktoś, nie mężczyzna, mogący bronić swojego kraju
    chce spierdolic. To zatrucie ołowiem należy mu sie od swoich w pierwszej kolejności.

  • 58. Data: 2022-04-18 23:37:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 23:22:05 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Dobre i to. Przynajmniej ludzie zdążą nałapać wody do wanny
    > i garnków, niż na 8. piętrze siedzieć od razu o suchym pysku.
    >
    > --
    > Collie
    Jasne, w każdym mieście i na każdym osiedlu z wysokimi budynkami sa wieze ciśnień
    wyższe od tych domów. Zamiast pisać takie durnoty daj zdjęcie swojej żony. Chociaż
    zabawnie będzie.

  • 59. Data: 2022-04-19 21:16:03
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-18 o 12:58, kanalia Zenek Kapelinder ujada:

    > Bez prądu wieże ciśnień są mniej więcej tyle warte co ty. Do tego to
    charakterystyczne konstrukcje które w ramach wojennego terroru niemcy i ruscy
    zniszczą jako pierwsze. Głowa u ciebie radziecka a rozum jak u dziecka. Ostatnio nie
    chwalisz się żoną.

    KANALIO!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8
    (24 lut 2022, 15:21:34)

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 60. Data: 2022-04-19 21:17:23
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-18 o 23:29, KANALIA Zenek Kapelinder ujada: