  • 41. Data: 2022-04-17 23:34:16
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Collie wrote:

    > Lepiej popytaj u Zenka o elektrownię wodną z dynama rowerowego,
    > wkładanej do zlewu kuchennego, jeśli masz tak jak on wodociąg
    > bezlicznikowy. Będziesz awaryjnie doładowywał nawet w nocy.

    Przy awarii prądu na skalę regionalną tym z wodociągów też się przestaną
    kręcić pompy. Awaryjne źródło wody mam.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 42. Data: 2022-04-17 23:37:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 kwietnia 2022 o 23:27:57 UTC+2 Collie napisał(a):

> [...]
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Daj zdjęcie swojej żony. Pośmiejemy się.

  • 43. Data: 2022-04-17 23:56:56
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    m4rkiz wrote:

    > a włączenie koparki krypto z chłodzeniem wodnym grzejącym cwu na
    > darmowym prądzie jednak jest kompletnie bezobsługowe i pozwala
    > zredukować czas zwrotu o połowę (jeżeli nie trzeba jej kupować - jak w
    > moim przypadku)

    Rok temu proponowałem wykorzystanie do tego celu nadwyżek z
    konwecjonlnych elektrowni, a potem pojawiła się wiadomość o
    wykorzystaniu do tego gazu odpadowego z pól naftowych.

    > wystarczy dwa razy droższy, już wtedy czas zwrotu jest o połowę mniejszy

    Ale dwa razy droższy to i tak dalej tanio. Z 200 złotych zrobi Ci się
    400, ogarniesz. Stópkowiczom niedługo podwoi się rata kredytowa, a póki
    co dają radę. To i z prądem dadzą. Po drugie, już ruszyła spirala
    cenowo-płacowa i to 400 będzie miało inną wartość nabywczą niż ma teraz.

    > załóżmy że mam na stole 35k pln wystarczające na 10 kWp, płacę za prąd
    > 500 zeta miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na
    > dofinansowanie (bo z dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek
    > dyskusji)?

    Proponuję w pierwszej kolejności pozbyć się kredytu. Sam tak zrobiłem i
    dobrze na tym wyszedłem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 44. Data: 2022-04-18 08:00:24
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-17 o 23:37, kanalia Zenek Kapelinder ujada:

    KANALIO!
    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8
    (24 lut 2022, 15:21:34)

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 45. Data: 2022-04-18 08:50:58
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 17.04.2022 o 23:34, Piotr Wyderski napisał:

    > Przy awarii prądu na skalę regionalną tym z wodociągów też się przestaną
    > kręcić pompy.

    Widuje się jeszcze wieże ciśnień.

  • 46. Data: 2022-04-18 12:58:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 08:51:00 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Widuje się jeszcze wieże ciśnień.
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Bez prądu wieże ciśnień są mniej więcej tyle warte co ty. Do tego to
    charakterystyczne konstrukcje które w ramach wojennego terroru niemcy i ruscy
    zniszczą jako pierwsze. Głowa u ciebie radziecka a rozum jak u dziecka. Ostatnio nie
    chwalisz się żoną.

  • 47. Data: 2022-04-18 18:36:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 08:51:00 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Widuje się jeszcze wieże ciśnień.

    A kto na nie zanosi wodę?
    To nie "Fontanny raju".

  • 48. Data: 2022-04-18 18:38:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 kwietnia 2022 o 08:02:20 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

    > Jest jeszcze aspekt preperski: masz energię elektryczną, gdy inni mają
    > ciemno. Ale do tego nie potrzeba dużych paneli, ani ich trwałego
    > montażu. Byle w garażu leżał i czekał, aż będzie potrzebny.

    "Nie jesteśmy pewni, kto rozpoczął wojnę.
    Ale to my zasnuliśmy niebo dymem - w nadziei, że maszyny nie będą działać bez energii
    ze słońca. Niestety..."

  • 49. Data: 2022-04-18 19:27:12
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 18.04.2022 o 18:36, Dawid Rutkowski napisał:

    > A kto na nie zanosi wodę?

    Prund, gdy jeszcze jest. Ale potem już leci sama. Ta woda.
    Z tej wieży. Do ruł. Choć prundu brak. Stąd się wzięło znane
    powiedzenie wodociągowców: przezorny zawsze wieżę ma. A nie
    tylko hydrofor.

    --
    Collie

  • 50. Data: 2022-04-18 21:15:33
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 18.04.2022 o 19:27, Collie pisze:

    > Prund, gdy jeszcze jest. Ale potem już leci sama. Ta woda.
    > Z tej wieży. Do ruł. Choć prundu brak. Stąd się wzięło znane
    > powiedzenie wodociągowców: przezorny zawsze wieżę ma. A nie
    > tylko hydrofor.

    Na ile czasu dla miasta starczy wody z wieży ciśnień?
    To tak samo działa jak zbiornik w ziemi czy na powierzchni
    z poduszką powietrzną.

    Dopóki woda jest uzupełniana jest ok ale po 12-48h śladu
    już nie będzie po wodzie bo na tyle średnio zbiorniki
    są projektowane w/g mojej wiedzy...

    --
    pzdr, j.r.