  • 21. Data: 2022-04-16 14:28:16
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.04.2022 13:50, m4rkiz wrote:
    > Chyba tylko jeżeli zmienia falownik, dołożenie paneli jeżeli ma jakiś
    > przewymiarowany ztcw nie łapie się na nową umowę.

    Czy ja dobrze zrozumiałem że wymiana falownika, to teraz utrata statusu
    prosumenta?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2022-04-16 14:35:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 13:21:52 UTC+2 Collie napisał(a):

> [...]
    > albo jedno i drugie. Ci trzeci szczególnie zapalczywie wyliczają, jaka
    > ta fotowoltaika do dupy i nieopłacalna. A ci, którzy wydali 100 tys.
    > przed 31. marca na fotowoltaikę i pompę ciepła, w ciepłym nastroju
    > patrzą, jak im licznik prądu bije do tyłu, czyli zlicza ładowane do
    > sieci kilowatogodziny i w dupie mają, kiedy im się zwróci inwestycja.
    > Bo ważne jest tu i teraz: krzywa ceny prądu oraz gazu, krzywa inflacji
    > i krzywa bankowa. I gazowe CO wyłączone.
    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Patrząc z twojego punktu widzenia masz rację. Ale są i inne punkty widzenia. W tv
    pokazują ukraińskie miasta, miasteczka. na zdjęciach dachy a na nich panele
    fotowoltaiczne. Oczywiście rozpierdolone. Dokąd wojna się nie skończy nie wiadomo kto
    ja wygrał. W przypadku ukrainy wypchniecie rosjan będzie sukcesem bo o wygraniu wojny
    i dojściu i opanowaniu Moskwy mowy nie ma. Pod znakiem zapytania jest uzyskanie od
    rosji odszkodowań. A co jak kacapy wojnę w Ukrainie wygrają? Nastepni w kolejce
    jesteśmy my. kacapy przejeżdżając przez wioskę na której bronisz obejścia dla żartów
    postrzelają do paneli na dachach. Nawet nie szczekniesz żeby cię nie ustrzelili. A co
    jak najeźdźca wojnę wygra, przejmie banki i każe dalej spłacać raty za cos co sam
    zniszczył? Zapomniałeś dać zdjęcie swojej żony.

  • 23. Data: 2022-04-16 17:51:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2022 05:15:09 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Dawne

    Że co?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2022-04-16 18:08:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 17:51:46 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Że co?
    > --
    > Jacek
    > I hate h
    Nie pamiętasz o co pytałeś?

  • 25. Data: 2022-04-16 18:21:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2022 09:08:33 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Nie pamiętasz o co pytałeś?

    Że co? Napisałem "dawane" a otrzymałem odpowiedź na "dawne". Szukaj
    belki w swoim oku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2022-04-16 18:44:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 18:21:05 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Że co? Napisałem "dawane" a otrzymałem odpowiedź na "dawne". Szukaj
    > belki w swoim oku.
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.
    Spłacone to dawne. Dawane to obecne. Po względem formalnym chyba jest w porządku.

  • 27. Data: 2022-04-16 19:28:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2022 09:44:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Spłacone to dawne. Dawane to obecne. Po względem formalnym chyba jest w porządku.

    Widzę że muszę ci wytłumaczyć jak dziecku. Kredyty nijak się nie mają do
    inflacji bo te dawane zwiększają ilość pieniądza na rynku a te spłacane
    zmniejszają. Bilans wychodzi mniej więcej na zero. Więc nie pieprz
    głupot jakoby kredyty pomagały zwalczać inflację.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2022-04-16 19:52:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 19:28:40 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > zmniejszają. Bilans wychodzi mniej więcej na zero. Więc nie pieprz
    > głupot jakoby kredyty pomagały zwalczać inflację.
    Nie wychodzi na zero. Przykład z ostatnich miesięcy. Ludzie wzięli kredyty
    mieszkaniowe na 0,25% i rata na przykład wynosiła 1000 złotych.Teraz po podniesieniu
    stop procentowych rata to 1800 złotych. Teraz a nie za 25 lat. Ktoś powie że w
    międzyczasie będzie inflacja i mieszkania zdrożeją. Oprocentowanie będzie zawsze
    wyższe niż inflacja bo inaczej banki by upadły. A nieruchomości nie zdrożeją a
    stanieją. Weszliśmy w etap wymierania powojennego wyżu demograficznego. Rocznie przez
    kilkanaście lat będzie umierało 500-800 tysięcy ludzi. Praktycznie po każdym
    umierającym bedzie zostawało jedno wolne mieszkanie albo dom. Za 15 lat wartość
    nieruchomości będzie symboliczna.

  • 29. Data: 2022-04-16 20:12:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Czy ja dobrze zrozumiałem że wymiana falownika, to teraz utrata statusu
    > prosumenta?

    Tego nie jestem pewien bo to nie moja teza, ja tylko wiem że wymiana, zwiększenie
    bądź
    redukcja ilości paneli - nie, bo sam to ogarniałem tydzień temu.

  • 30. Data: 2022-04-17 07:54:10
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    M M wrote:

    > W ogłoszeniach ~30k ale po kontakcie rośnie do 45-50k PLN przynajmniej w pomorskim.
    Co sprawia, że poważnie rozważam inne opcje inwestycji:
    > - nadpłata kredytu hipotecznego, by zaoszczędzonymi odsetkami płacić za energię
    > - założenie licznika przedpłatowego i nadpłata za energię (jeśli to działa tak,
    że mogę kupić dużo kWh po aktualnej cenie a potem je zużywać przez kilka lat do
    przodu - czy są jakieś ograniczenia?)
    > Nie wiem co lepsze - jak sądzicie co bardziej podrożeje, kredyt czy energia?

    A ratę masz w wysokości opłat za energię, powiedzmy 200zł.? No to już
    wiesz, co zrobić...

    Pozdrawiam, Piotr