  • 31. Data: 2022-04-17 08:01:54
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A fotowoltaikę masz za darmo? Sens fotowoltaiki jest, jeśli masz
    > możliwość zmagazynowania energii. Nierząd ogranicza możliwość
    > ,,magazynowania" w sieci. A kupno akumulatorów przekreśla ekonomię. No
    > i z akumulatorami kończy się bezobsługowość a zaczyna być potrzebna
    > konkretna wiedza.

    Jest jeszcze aspekt preperski: masz energię elektryczną, gdy inni mają
    ciemno. Ale do tego nie potrzeba dużych paneli, ani ich trwałego
    montażu. Byle w garażu leżał i czekał, aż będzie potrzebny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2022-04-17 08:09:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    m4rkiz wrote:

    > Polimeryzowałbym - jeżeli ktoś ma gotówkę i nie ma pomysłu na jej
    > wykorzystanie, przy czym zużywa trochę prądu i załapał się na stare
    > warunki to na pewno wyjdzie na tym lepiej niż trzymając w skarpecie a
    > może i na lokacie.

    Ale tu chodzi o kwoty rzędu kilku złotych dziennie. Inwestycja w czapkę
    i zajęcie strategiczngo miejsca pod kościołem da większy zysk.

    > Co by się nie działo to prąd będzie droższy, albo znacznie droższy

    Co to znaczy "znacznie droższy"? 1000zł w porównanu z obecnym 200?
    Suweren tego nie wytrzyma i się rozpocznie dotowanie w obawie przed
    scenariuszem "widły i pochodnie". PV finansowego sensu nie ma, jedynie
    "ciągłość dostaw" przemawia za tym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2022-04-17 13:46:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 15 Apr 2022 17:51:50 +0200,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Rybki w akwarium. Taka paletka:
    > https://allegro.pl/kategoria/zwierzeta-akwariowe-ryb
    y-90175?string=paletki
    > i jeszcze jak to ładnie wygląda :)

    > Obsługa banalna i zysk natychmiastowy czy inne niewymagające. Nawet

    Tak, paletki obsługa banalna. Jak zwykle pierdolisz jak potłuczony
    (przepraszam wrażliwych). Ile hodowałeś w życiu paletek?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2022-04-17 14:31:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 kwietnia 2022 o 13:46:27 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Tak, paletki obsługa banalna. Jak zwykle pierdolisz jak potłuczony
    > (przepraszam wrażliwych). Ile hodowałeś w życiu paletek?
    >
    > --
    > Marek
    Napisał że inne niewymagające też można. Jedna paletka daje równowartość zysku z
    fotowoltaiki za kilka dni. Jak tansze po złotówce to wystarczy 10 dziennie sprzedać i
    będzie jeszcze na piwo albo pepsi mi ktoś woli.

  • 35. Data: 2022-04-17 14:57:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.04.2022 o 08:09, Piotr Wyderski pisze:
    > Ale tu chodzi o kwoty rzędu kilku złotych dziennie. Inwestycja w czapkę
    > i zajęcie strategiczngo miejsca pod kościołem da większy zysk.

    tak średnio bo wymaga stania pod kościołem

    a włączenie koparki krypto z chłodzeniem wodnym grzejącym cwu na darmowym prądzie
    jednak
    jest kompletnie bezobsługowe i pozwala zredukować czas zwrotu o połowę (jeżeli nie
    trzeba
    jej kupować - jak w moim przypadku)

    > Co to znaczy "znacznie droższy"? 1000zł w porównanu z obecnym 200?

    wystarczy dwa razy droższy, już wtedy czas zwrotu jest o połowę mniejszy

    > PV finansowego sensu nie ma, jedynie "ciągłość dostaw" przemawia za tym
    rozwiązaniem.

    załóżmy że mam na stole 35k pln wystarczające na 10 kWp, płacę za prąd 500 zeta
    miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na dofinansowanie (bo z
    dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek dyskusji)?

  • 36. Data: 2022-04-17 15:39:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 kwietnia 2022 o 14:57:49 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na dofinansowanie (bo z
    > dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek dyskusji)?
    Ludzie w czapke dawali zawszese i będą dawki jeszcze bardzo długo. Na bank nie
    dozyjesz jak przestaną dawać. Z kryptowlutami różnie może być. Niemniej jednak masz
    rację. To samograj nie wymagający obsługi. Marzenie leniwego człowieka. Mój interes
    gorszy bo przy dwóch automatach muszę im poświęcić ze dwie godziny na tydzien,
    dniówkę miesięcznie? Zakładając że w przypadku kryptowalut przychód = dochod to jak
    masz instalacje np 10kW to możesz uzyskać rocznie 10 tysięcy kilowatogodzin. Na
    godzinę wyjdzie że średnioroczne masz kilowata na godzinę na przerobienie na
    kryptowaluty. Ile kasy wyciągniesz z kilowatogodziny na kryptowalutach? Ja z
    kilowatogodziny wyciągam ~50 złotych przychodu. Oczywiście gdybam bo mozesz miec po
    dziadku hektar obsadzony panelami i trzy kontenery koparek.

  • 37. Data: 2022-04-17 15:52:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na dofinansowanie (bo z
    > dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek dyskusji)?
    Ponieważ może być wojna to kupuj coś ponadczasowego. Złoto kupuj. Ale nie pierścionki
    tylko monety. Najlepiej o niskich nominałach. Ze stalowej rurki od wody zrób karnisz
    i pakuj je do karnisza. Nawet jak by ci ruscy albo niemcy dom spalili to w
    zgliszczach znajdziesz rurke i wyciagniesz zlote monety. a jak by sie złoto stopiło
    to stracisz wartość monetarna ale nie kruszcu.

  • 38. Data: 2022-04-17 21:52:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Sunday, April 17, 2022, 8:01:54 AM, you wrote:

    > Jest jeszcze aspekt preperski: masz energię elektryczną, gdy inni mają
    > ciemno. Ale do tego nie potrzeba dużych paneli, ani ich trwałego
    > montażu. Byle w garażu leżał i czekał, aż będzie potrzebny.

    Większość falowników nie startuje bez sieci energetycznej i na
    dokładkę jest łączona do sieci po taniości - bez przełącznika
    izolującego sieć w razie braku zasilania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2022-04-17 23:00:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Większość falowników nie startuje bez sieci energetycznej i na
    > dokładkę jest łączona do sieci po taniości - bez przełącznika
    > izolującego sieć w razie braku zasilania.

    Ja mówię o awaryjnym doładowaniu latarki, laptopa lub komórki, a nie o
    zastępowaniu sieci. 100W wystarczy z zapasem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2022-04-17 23:27:54
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 17.04.2022 o 23:00, Piotr Wyderski napisał:

    > Ja mówię o awaryjnym doładowaniu latarki, laptopa lub komórki, a nie o
    > zastępowaniu sieci. 100W wystarczy z zapasem.

    Lepiej popytaj u Zenka o elektrownię wodną z dynama rowerowego,
    wkładanej do zlewu kuchennego, jeśli masz tak jak on wodociąg
    bezlicznikowy. Będziesz awaryjnie doładowywał nawet w nocy.