  • 11. Data: 2022-04-15 21:25:45
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a):
    > A fotowoltaikę masz za darmo? Sens fotowoltaiki jest, jeśli masz
    > możliwość zmagazynowania energii. Nierząd ogranicza możliwość
    > ,,magazynowania" w sieci. A kupno akumulatorów przekreśla ekonomię. No
    > i z akumulatorami kończy się bezobsługowość a zaczyna być potrzebna
    > konkretna wiedza.

    Wiem. Ja tu nie chwalę fotowoltaiki ale dyskutuję z pomysłem hodowli kur
    jako jakiejś alternatywy dla niej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2022-04-15 21:52:22
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Wiem. Ja tu nie chwalę fotowoltaiki ale dyskutuję z pomysłem hodowli kur
    > jako jakiejś alternatywy dla niej.

    Ja też wiedziałem, ale nie chciałem nic mówić ...
    ;>

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2022-04-15 23:17:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Sorry, ale PV (a nie FV - FV to faktura VAT) to pomysł dla dużych
    > graczy, którzy sami sprowadzają panele od dużych producentów o
    > negocjują ceny dostaw do zawodowej energetyki. Małemu się po prostu
    > nie opłaca - inwestycja nigdy się nie zwróci a przy obecnej stopie
    > inflacji staje się wręcz ryzykowna.

    Polimeryzowałbym - jeżeli ktoś ma gotówkę i nie ma pomysłu na jej wykorzystanie, przy
    czym
    zużywa trochę prądu i załapał się na stare warunki to na pewno wyjdzie na tym lepiej
    niż
    trzymając w skarpecie a może i na lokacie.

    Co by się nie działo to prąd będzie droższy, albo znacznie droższy, a inflacja zasuwa
    jak
    szalona i oprocentowanie lokat w żadnym razie nie nadąża. Być może są sposoby na
    lepsze
    zainwestowanie, to jednak nie wymaga żadnego wkładu poza finansowym i daje gwarancję
    obcięcia kosztów stałych.

  • 14. Data: 2022-04-16 03:04:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

> [...]
    lepiej niż
    > trzymając w skarpecie a może i na lokacie.

    Za dużo tych ,,jeśli". Nie ma żadnej gwarancji, że warunki starych umów
    zostaną dotrzymane przez ten nierząd.

> [...]
    lepsze
    > zainwestowanie, to jednak nie wymaga żadnego wkładu poza finansowym i daje

    Po raz kolejny: bez magazynowania nigdy się nie zwróci.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2022-04-16 11:00:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Za dużo tych ,,jeśli". Nie ma żadnej gwarancji, że warunki starych umów
    > zostaną dotrzymane przez ten nierząd.

    > Po raz kolejny: bez magazynowania nigdy się nie zwróci.

    Po raz kolejny pleciesz głupoty.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-04-16 12:44:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 11:00:35 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Po raz kolejny pleciesz głupoty.
    >
    > --
    > Janusz
    Może i plecie głupoty ale rację ma. Nowy system rozliczeń ma na celu na zasadzie
    dobrowolności przymusowej doprowadzenie do instalowania akumulatorów przy małych
    instalacjach fotowoltaicznych. Tylko takie rozwiązanie ma sens bo pozwala w sposób
    właściwy zarządzać przepływem mocy przez sieć. Na przykład nie dopuszcza do sytuacji
    w której załamanie pogody zmusza zarzadzajacych siecią do kupowania niezwykle
    drogiego prądu żeby siec zbilansować. Druga sprawa jest taka ze fotowoltaika i
    budownictwo uchroniły nas przed bardzo dużą inflacją. Bez nich inflacja była by na
    poziomie może 50% a może i więcej. Kredyty bardzo skutecznie wysysają nawis
    inflacyjny. Praktycznie robią to od razu bo pol roku w przypadku państwa to jest
    natychmiast. Poza tym dają możliwość sterowania inflacja przez dziesiątki lat.

  • 17. Data: 2022-04-16 12:49:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2022 03:44:42 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Kredyty bardzo skutecznie wysysają nawis inflacyjny.

    Te dawane czy te spłacane? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2022-04-16 12:51:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-04-15 21:00, Collie wrote:

    > Poza tym jest to też forma ucieczki z papierowym pieniądzem przed
    > postępującą inflacją: jeden kupuje złoto, drugi fotowoltaikę i nie
    > wiadomo co akurat dla kogo lepsze. Teraz i zawsze.

    Z tym, że do fotowoltaiki dokładamy wszyscy (i jeszcze do jej
    urzędniczej obsługi), a do złota jakoś jeszcze na szczęście nie.

    W.

  • 19. Data: 2022-04-16 13:20:59
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 16.04.2022 o 03:04, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Po raz kolejny: bez magazynowania nigdy się nie zwróci.

    Po raz kolejny zauważam: tak twierdzą zawistnicy, których nie stać
    na fotowoltaikę (bida), lub nie mają możliwości instalacji (blokersi),
    albo jedno i drugie. Ci trzeci szczególnie zapalczywie wyliczają, jaka
    ta fotowoltaika do dupy i nieopłacalna. A ci, którzy wydali 100 tys.
    przed 31. marca na fotowoltaikę i pompę ciepła, w ciepłym nastroju
    patrzą, jak im licznik prądu bije do tyłu, czyli zlicza ładowane do
    sieci kilowatogodziny i w dupie mają, kiedy im się zwróci inwestycja.
    Bo ważne jest tu i teraz: krzywa ceny prądu oraz gazu, krzywa inflacji
    i krzywa bankowa. I gazowe CO wyłączone.

  • 20. Data: 2022-04-16 14:15:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 kwietnia 2022 o 12:49:16 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Te dawane czy te spłacane? :)
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.
    Dawne wysysała kiedy były spłacane. Obecnie spłacane wysysają teraz i do momentu
    kiedy zostaną spłacone. Ale zanim zostaną spłacone ludzie wezmą kolejne kredyty.
    Niektóre na zasadach dobrowolności przymusowej. Na przykład zostanie wprowadzony
    zakaz poruszania się samochodami spalinowymi w miastach. Oczywiście dla dobra ludzi.
    szwaby testuja taki model walki z inflacja. i trzeba przyznać ze całkiem dobrze na
    razie im to wychodzi.