-
Data: 2012-12-09 11:40:22
Temat: Re: Fotoradary nic nie dają?
Od: dddddd <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-12-08 12:01, BartekK pisze:
> W dniu 2012-12-08 00:36, Tomasz Pyra pisze:
>> http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Czy-fotoradary-sa
-skuteczne,wid,15156786,wiadomosc.html
>>
>> Naviexpert twierdzi że po przeanalizowaniu miliona przejazdów obok budek
>> fotoradarowych okazało się że zwalnia tam bardzo niewielu kierowców.
>
> Jak zwykle dane statystyczne to jedno, a wnioski z tych danych to
> drugie. Jak widać, obojętnie czy radar stoi czy nie, najwięcej jeździ w
> terenie zabudowanym 61-70km/h. I masowo nie giną dzieci i staruszki, nie
> mamy żałoby narodowej co drugi dzień, świat (jeszcze) się nie zawalił.
> Może by tak po prostu dostosować ograniczenia do rzeczywistości (np 70 w
> zabudowanym) i byłoby prościej?
no nie, przecież te dodatkowe przychody gdzieś by musiały być - znowu w
górę paliwo?
Zamiast ograniczeń dostosowanych do
> pojazdów wyprodukowanych ~1960r, coś bardziej współcześnie?
zawsze mnie zastanawiało czemu Czesio jadący Porsche z ceramicznymi
hamulcami miałby jechać 50km/h, skoro z 80km/h wyhamuje pewnie szybciej
niż Zdzichu w Seicento...
Ale nie...
> budżet potrzebuje fotoradarów!
>
i to jest na wszystko odpowiedź!
Faktycznie - 70km/h wydaje się dobrą prędkością do terenu zabudowanego i
nie dam sobie wmówić że przy 70 uderzenie w pieszego bardziej boli niż
przy 50 - jeżeli faktycznie jest taka widoczność że przy 70km/h nie
wyhamujesz jak ktoś wyjdzie na drogę (np. gęste drzewa czy budynki tuż
przy drodze) to należy tam dać 50km/h, ale w większości widoczność jest
tak dobra że nie ma takiej potrzeby.
Czasem wsiadam do pożyczonych aut- np. ostatnio do średnio utrzymanego
Seicento - wtedy faktycznie ograniczenia są dostosowane do tego auta -
bo szybciej strach jechać. Tyle że powinna być tu stosowana zasada
'dostosowania prędkości do panujących warunków' bo o ile jadąc np. tym
pożyczonym Seicento bezpiecznie czuję się przy 40km/h, o tyle nie dziwię
się że ktoś mnie wyprzedza jadąc 80km/h - bo pewnie jedzie równie
bezpiecznie
--
Pozdrawiam
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.12 11:58 J.F.
- 09.12.12 12:39 dddddd
- 09.12.12 18:44 BartekK
- 09.12.12 18:55 J.F.
- 09.12.12 21:01 John Kołalsky
- 09.12.12 21:10 John Kołalsky
- 09.12.12 21:12 John Kołalsky
- 09.12.12 21:13 masti
- 09.12.12 21:14 John Kołalsky
- 09.12.12 21:26 John Kołalsky
- 09.12.12 22:31 J.F.
- 09.12.12 23:55 Budzik
- 10.12.12 00:26 John Kołalsky
- 10.12.12 07:56 Budzik
- 10.12.12 11:20 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=