  • 71. Data: 2010-08-26 01:51:19
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller napisał(a):

    > a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te
    > foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej
    > fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie
    > odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza
    > jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i
    > nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
    > Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly
    > "uwidocznione"

    Najlepsze jest to, że pisemko jakie przesyła strasz wiejska nadaje się od
    razu do kosza. W czym rzecz?
    Otóż straszacy żądają podania kto kierował pojazdem. Tymczasem takiego
    obowiązku nie ma.

    --
    ___________ (R)

  • 72. Data: 2010-08-26 02:12:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak to wyjdzie w praktyce to cholera wie.

    Ja wprawdzie nie cholera, ale chyba wiem jak to wyjdzie w praktyce.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 73. Data: 2010-08-26 10:12:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > wiejska nadaje się od
    > razu do kosza. W czym rzecz?
    > Otóż straszacy żądają podania kto kierował pojazdem.

    Art. 78 ust. 4 PoRD:
    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do
    kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd
    został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę,
    czemu nie mógł zapobiec."

  • 74. Data: 2010-08-26 10:18:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym organem.
    Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie nie mają prawa.

  • 75. Data: 2010-08-26 11:58:59
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym
    > organem.
    > Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie
    > nie mają prawa.

    Tego nie rozstrzygam, pokazałem tylko Adamowi paragraf ;-).
    Swoją drogą w przypadku aut firmowych, kiedy zawiadomienie
    przychodzi czasem po długim czasie, wskazanie może być
    faktycznie niemożliwe. Wystarczy że w ciągu dnia kilka osób
    jeździ autem i już kicha... Nawet mimo szczerych chęci
    wskazania :-)

  • 76. Data: 2010-08-26 12:24:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Sie, 10:49, "Artur Miller" <a...@n...pl> wrote:
    > Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w
    wiadomoscinews:0c04fa2f-ead5-4e01-a11a-6b0e4f8997b2@
    x21g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]
    > nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
    > Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly

    I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
    nie?
    Zreszta obok rejestracji powinien pojawic sie jeszcze kawalek odbicia
    flesza od lakieru i jego tez nie ma.

    Teoria o filtrze Seidla moze i dobra ale nie calkiem pasuje do
    fotki...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 77. Data: 2010-08-26 12:29:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci news:

    > I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
    > nie?

    Jak nie jak tak?
    Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

  • 78. Data: 2010-08-26 17:09:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Sie, 12:29, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:

    > Jak nie jak tak?
    > Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

    Ale te na dole w zderzaku takie trojkatnawe to odblaski tam w
    rzeczywistosci istniejace. A ich "kolegow" nizej juz nie widac.
    Podobnie z odbiciem flasza od lakieru na wysokosci tablicy
    rejestracyjnej. Nie ma go obok rejestracji ponizej.
    Siakis ten filter wybiorczy taki...
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 79. Data: 2010-08-26 17:20:06
    Temat: Odp: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Do tego osobną sprawą jest fakt, że wysyłanie komuś
    > niewyraźnej fotki od tyłu i oczekiwanie że wskaże, kto prowadził, to
    > zwykły skandal i naginanie przepisów w imię nieudolności straszaków,

    wiesz, ma date, czas i miejsce, to powinno mu wystarczyc zeby 'cos' powiedziec

  • 80. Data: 2010-08-26 20:01:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 10:12:39 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd
    > został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę,

    Ten paragraf nie nakazuje podać kto kierował pojazdem.
    Hint: "lub użytkowania". Mogę powierzyć pojazd sąsiadce bez PJ żeby
    sobie przewiozła meble, kierował będzie jej syn którego nie znam.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138