  • 51. Data: 2010-08-25 14:24:29
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mikołaj Tutak

    > Ale trzema mieć dystans do swoje wiedzy. Jeśli czegoś się nie rozumie to
    > można zadzwonić do SM, zobaczyć stronę producenta fotoradarów, kolegi
    > jakiegoś zapytać - możliwości jest sporo. Natomiast bieganie z dym do
    > prokuratury, czy też pisanie debilnego arykułu jest jednoznaczne z
    > ujawnieniem się.

    I co jeszcze? Każdy kierowca ma być ekspertem od fotoradarów lub
    prowadzić drobiazgowe śledztwo w przypadku otrzymania fotki? Skoro
    fotoradar jest wyposażony w tego rodzaju system który powoduje, że w
    efekcie tablica rejestracyjna znajduje się gdzie indziej niż w
    rzeczywistości to powinna być na ten temat informacja koło zdjęcia. To
    chyba oczywiste. Do tego osobną sprawą jest fakt, że wysyłanie komuś
    niewyraźnej fotki od tyłu i oczekiwanie że wskaże, kto prowadził, to
    zwykły skandal i naginanie przepisów w imię nieudolności straszaków,
    którzy sami nie potrafią ustalić sprawcy wykroczenia.

    --
    ignorance is bliss

  • 52. Data: 2010-08-25 14:24:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 13:48:42 +0200, Cavallino wrote:

    >Raczej poza granicą muszą być, bo nic nie widać na tych zdjęciach z radarów
    >które wysłał Tomek Pyra.
    >A tablica śliczna, nawet w kolorze.

    Jakbys je mial w wersji elektronicznej, to moze bys cos zobaczyl.
    A moze i nie, bo tu akurat naklada sie na pelne odblaskow elementy.
    Ale jako ze jest przepuszczone przez papier, to nic nie zobaczysz :-)

    w tym zdjeciu po rozjasnieniu mozna sie troche dopatrzec pod
    zderzakiem obok falszywej tablicy cos czerwonego:
    http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapi
    dC/zdjecie.jpg

    I sprobuj tez przyciemnic - nie da odczytac numeru z przeswietlonej
    tablicy. Choc tu mogl sie jpg przyczynic.

    http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapi
    d/zdjecie.jpg
    a tu jak sie ladnie wkomponowal reflektor w kolo

    J.

  • 53. Data: 2010-08-25 14:32:49
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 25 Sie, 13:44, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z pustego i salomon nie wyciagnie - jak tam jest jasnosc
    > 255,255,255 to przyciemnic programowo sie nie da :-)
    > Co prawda obecne aparaty maja wiecej bitow.

    Raczej odwrotnie - zdjecie robione jest tak, zeby tablica byla
    poprawnie naswietlona (pomiar matrycowy, bez przeswietlonych
    obszarow).

    Drugi krok - zdjecie jest "wyciagane" o kilka EV, zeby bylo widac
    twarz kierujacego (dobrze to widac po szumach na twarzy pana z Fabii)
    i na to nastepnie nalozony jest przesuniety oryginal z odpowiednia
    maska (przezroczystosc).

    Tak sie to da zrobic - pytanie, jak jest faktycznie w Rapidach :)

    pozdr
    Adam

  • 54. Data: 2010-08-25 14:36:43
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 25 Sie, 10:49, "Artur Miller" <a...@n...pl> wrote:
    > a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te
    > foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej
    > fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie
    > odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza
    > jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i

    Raczej odwrotnie (calosc jest rozjasniana, zeby bylo widac twarz
    kierowcy), bo w cyfrowym zapisie przepalonych obszarow odzyskac sie
    nie da.

    pozdr
    Adam

  • 55. Data: 2010-08-25 14:58:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 14:04, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwie
    ciszewie.JPG

    > Czuję się przekonany, super przykład.

    Miło mi :) lubię przekonywać :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 56. Data: 2010-08-25 15:00:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpisać:
    innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwie

    Żebyś jeszcze tak łatwo był w stanie wykazać pozytywy TT.... ;-)

  • 57. Data: 2010-08-25 15:00:25
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-25 14:24, to pisze:
> [...]
    > zwykły skandal i naginanie przepisów w imię nieudolności straszaków,
    > którzy sami nie potrafią ustalić sprawcy wykroczenia.

    Podobno mają się wziąć za Straż Miejską. Sporo podobnych spraw kończy w
    sądach. Sądy są tym zawalone i z rozpędu uznają roszczenia kierowców i
    mandaty są anulowane. Dodatkowo, skończy stawianie się fotoradarów w
    bezsensownych miejscach i na każdy fotoradar SM będzie musiała dostawać
    specjalne pozwolenie. Jak to wyjdzie w praktyce to cholera wie.

    A.

  • 58. Data: 2010-08-25 15:05:23
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-25 12:49, Mikołaj Tutak pisze:

    > Dobrze się czujesz? Którego fragmentu rejestracji nie widzisz? Dla
    > ułatwienia WZ 6903A, czego ci brakuje w tym numerze?

    Spójrz na to z drugiej strony. Samochód wygląda jak mój, tz. zgadza się
    model i marka nie wiem jak kolor, przypuszczam, że taki samochodów po
    drogach jeżdżą setki. Nie wiem czy to na pewno mój samochód, nie mogę
    tego powiedzieć na 100% bo sam nie jestem pewien a kłamać przecież nie chcę.

    A.

  • 59. Data: 2010-08-25 15:06:58
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-25 10:58, bma pisze:

    > Dokładnie tak, każde tradycyjne lusterko wsteczne w samochodzie ma taką
    > optykę więc to nic nadzwyczajnego. Wstyd dla dziennikarza który wypocił
    > taki artykuł. Powinien podkulić ogon i przeprosić za robienie ludziom
    > wody z mózgu.

    Dziwne, że o tym także nie wiedzieli w straży do której dzwonił. Inna
    sprawa postawił się roli szarego prostego człowieka. Nie każdy zna
    zasadę pracy FR. Inna sprawa czy coś takiego zasługuje na miano dowodu.

    A.

  • 60. Data: 2010-08-25 15:26:29
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-08-25 14:32:49 Adam Adamaszek

> [...]
    > twarz kierujacego (dobrze to widac po szumach na twarzy pana z Fabii)
    > i na to nastepnie nalozony jest przesuniety oryginal z odpowiednia

    Nie tyle z maską przezroczystość, co, jesliby wziąć pod uwagę
    funkcje photoshopa, z maską "Lighten". Dzięki czemu pixel
    z ciemniejszej warstwy nałożony na warstwę jaśniejszą daje
    obraz tylko jaśniejszych obiektów i tylko na ciemniejszych
    od siebie obiektach. Stąd praktycznie zupełny brak "duchów"
    na fotce, poza ramkami reflektorów i właśnie tablicy.

    --
    Pozdor Myjk