  • 11. Data: 2010-08-25 10:58:27
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: <bma>

    news:4c74d7c6$0$27045$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak wygląda normalne zdjęcie zrobione przez FR w nocy.
    >
    > Z powodu użycia lampy błyskowej zdjęcie tablicy jest prześwietlone
    > (doskonale odbija ona światło) - każdy może sobie cyknąć zdjęcie z lampą
    > samochodu w nocy i zobaczy.
    > Fotoradar posiada jakąś tam optykę, która powoduje że na zdjęcie nałożony
    > jest drugi, ciemniejszy obraz na którym tym razem dobrze widać tablicę,
    > czasami jeszcze jakiś cień reflektorów i innych jasnych elementów.

    Dokładnie tak, każde tradycyjne lusterko wsteczne w samochodzie ma taką
    optykę więc to nic nadzwyczajnego. Wstyd dla dziennikarza który wypocił taki
    artykuł. Powinien podkulić ogon i przeprosić za robienie ludziom wody z
    mózgu.

  • 12. Data: 2010-08-25 10:58:28
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@a...eu> napisał w wiadomości

    > Owszem - prawda, przy czym ja mam je powyżej, powiększone w takiej jakby
    > "ramce", a nie przyklejone gdzieś na spód zderzaka.. Przypadek?

    dokladnie tak, przypadek.

    @

  • 13. Data: 2010-08-25 11:02:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Olek* napisał(-a):

    > ekstra język - szkoda, że tak wszędzie artykułów nie piszą, od razu by
    > się milej czytało :)

    Przerzuć się na lekturę "Nie", będziesz miał więcej :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 14. Data: 2010-08-25 11:04:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@a...eu> napisał w wiadomości

    > Owszem - prawda, przy czym ja mam je powyżej, powiększone w takiej jakby
    > "ramce", a nie przyklejone gdzieś na spód zderzaka.. Przypadek?

    Znajomy też się sądzi o tą sytuację. Nie wiem jak finał sprawy bo się trochę
    pożarliśmy i nie gadamy.
    Generalnie nie jest to zdjęcie tylko fotomontaż, co wskazuje na możliwość
    zmontowania zdjęcia z dowolnych elementów czyli dowód nie jest w 100%
    wiarygodny. Jeżeli uda się przekonać sąd do tego toku myślenia to sprawę
    można wygrać, bo kto zaręczy że to właśnie ten samochód i jego kierowca
    popełnił wykroczenie jeżeli zdjęcie jest przerabiane.
    Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść
    oskarżonego.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-08-25 11:09:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 11:04:27 +0200, Jackare wrote:
    >Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść
    >oskarżonego.

    niestety albo stety - to pusty przepis.

    J.

  • 16. Data: 2010-08-25 11:10:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Fotoradar posiada jakąś tam optykę, która powoduje że na zdjęcie nałożony
    > jest drugi, ciemniejszy obraz na którym tym razem dobrze widać tablicę,
    > czasami jeszcze jakiś cień reflektorów i innych jasnych elementów.

    Optykę, czy funkcję wyciągania tablicy ze zdjęcia i automatycznego jej
    uwidaczniania pod spodem?

  • 17. Data: 2010-08-25 11:32:26
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 11:10, Cavallino wrote:

    > Optykę, czy funkcję wyciągania tablicy ze zdjęcia i automatycznego jej
    > uwidaczniania pod spodem?

    optykę, która daje nałożony, przesunięty obraz ciemniejszy o kilka EV

  • 18. Data: 2010-08-25 11:32:42
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 11:02, Big Jack wrote:

    > Przerzuć się na lekturę "Nie", będziesz miał więcej :)

    no własnie i tu jest problem :)

  • 19. Data: 2010-08-25 11:34:13
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 11:04, Jackare wrote:

> [...]
    > kierowca popełnił wykroczenie jeżeli zdjęcie jest przerabiane.
    > Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść

    wystarczy , że przedstawią zasade działania takiego radaru i wątpliwości
    się nagle rozwieją... szkoda kolegi :P

  • 20. Data: 2010-08-25 11:35:00
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 10:49, Artur Miller wrote:

    > a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te
    > foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej
    > fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie
    > odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza
    > jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i
    > nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
    > Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly
    > "uwidocznione"

    zgadza się, to nie jest żaden fotomontaż, tylko optyka radaru :)