  • Data: 2009-10-03 11:35:38
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej !

    > to zależy - jeśli wystawiasz rachunek na 244 zł i fakturę VAT na 244 zł
    > brutto usługobiorcy,

    moment ! fakturę na 244 zł wystawiam bo ja chce dostać 200 zł a Vat
    muszę odprowadzić. Jeśli nie muszę odprowadzać VAtu to wystawię rachunek
    na 200 zł bo tyle chcę dostać.

    > Jeśli wystawisz rachunek za 200 zł i f. VAT za 244 zł osobie,
    > która jest VAT'owcem, to teoretycznie jest tak jak piszesz, w praktyce
    > nie ma żadnego znaczenia, gdyż odbiorca i tak sobie od swojego dochodu
    > odejmie te 44 zł. Popraw mnie jeśli się mylę.

    Mylisz się bardzo.
    Odbiorca nic sobie nie odejmuje od dochodu jak dostanie rachunek
    nievatowski na kwotę 200 zł.

    Na Twoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że takie błędne myślenie
    jest dosyć powszechne. Prowadziłem działalność jako nieVatowiec i nieraz
    musiałem się natłumaczyć potencjalnym klientom VATowcom, że to na to
    samo wychodzi czy dostaną fakturę + VAT czy rachunek w kwocie netto bez VAT.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl