  • 81. Data: 2009-10-15 08:57:05
    Temat: Re: Fotografia slubna
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > mnie 200mm z IS daje rade na 1/30 i 1/45 sek jak to odkrylem bylem
    > w szoku.

    No czyli dla 80 da 1/20 :)
    A z kompaktów (które się bardzo niewygodnie trzyma na zombi) daje radę
    przy mniej więcej 1/25, ale serie trzech dadzą jedno ostre przy 1/10.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 82. Data: 2009-10-15 10:17:33
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał(a):

    > mnie 200mm z IS daje rade na 1/30 i 1/45 sek jak to odkrylem bylem
    > w szoku.
    >
    > Roger

    Czyli ok. 3 EV względem reguły 1/ekw. ogniskowa. Przy krótszych ogniskowych
    1/25 sek. powinno dać radę, o ile się osoby nie poruszą.
    Czasem udaje mi się zrobić ostre zdjęcie osoby nawet na 1/6 s, ale to rzadko.
    Najczęściej bezpieczną granicą jest 1/40 - 1/60 s, a jak obiekt ruchliwy (np.
    dziecko), to poruszone może być nawet przy 1/80 s.

    Maciej

  • 83. Data: 2009-10-15 10:19:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    .
    > Czasem udaje mi się zrobić ostre zdjęcie osoby nawet na 1/6 s, ale to rzadko.

    zawsze kiedy jest martwa.

    jak podaja historycy fotografii pierwszy portet w fotografii byl
    naswieztlany 8 godzin i byl to portret nieboszczyka.

  • 84. Data: 2009-10-15 10:31:23
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > No czyli dla 80 da 1/20 :)
    > A z kompaktów (które się bardzo niewygodnie trzyma na zombi) daje radę
    > przy mniej więcej 1/25, ale serie trzech dadzą jedno ostre przy 1/10.

    O ile to fotografia pogrzebowa, bo żywi rzadko wychodzą ostro na 1/10 :-D

    Maciej

  • 85. Data: 2009-10-15 11:22:28
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    XX YY wrote:
    > .
    >
    > zawsze kiedy jest martwa.
    >
    > jak podaja historycy fotografii pierwszy portet w fotografii byl
    > naswieztlany 8 godzin i byl to portret nieboszczyka.

    Nie ma jak cierpliwy klient.

    wer

  • 86. Data: 2009-10-15 11:47:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik napisał

    > Nie ma jak cierpliwy klient.

    Nie chciałbyś po nim wietrzyć...

    adam

  • 87. Data: 2009-10-15 11:59:17
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    adam wrote:
    > Użytkownik napisał

    > Nie chciałbyś po nim wietrzyć...

    A co czekał tydzień w poczekalni na zdjęcie?

    wer

  • 88. Data: 2009-10-15 12:30:00
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <bofh> napisał

    > A co czekał tydzień w poczekalni na zdjęcie?

    Jak był patroszony i szpachlowany to i parę dni zwłoki (nomen omen)
    kwalifikuje się do maski p-gaz.

    adam

  • 89. Data: 2009-10-15 13:41:58
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):

    > Użytkownik <bofh> napisał

    > Jak był patroszony i szpachlowany to i parę dni zwłoki (nomen omen)
    > kwalifikuje się do maski p-gaz.

    Najlepiej zrobić sesję w plenerze

    Maciej

  • 90. Data: 2009-10-15 13:44:21