    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Date: Fri, 2 Oct 2009 12:43:29 +0200
    <h9v3i5$7o$1@inews.gazeta.pl> <h9v4ch$d7p$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h9v8j7$jfa$1@inews.gazeta.pl> <187537479.20090930113723@_spam_gazeta.pl>
    <h9v9c3$mqo$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <h9va6d$q35$3@inews.gazeta.pl> <h9vc9g$27l$1@news.onet.pl>
    <h9via1$l4e$1@news.onet.pl> <h9vqii$7dd$1@inews.gazeta.pl>
    <h9vsj8$je0$1@news.onet.pl> <ha0h4v$ju0$1@inews.gazeta.pl>
    <ha1nfm$c72$1@inews.gazeta.pl> <ha1vl0$igg$1@inews.gazeta.pl>
    <ha342e$rq8$1@inews.gazeta.pl>

    On 2009-10-01 22:37:19 +0200, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> said:

    > zrozumiałem - ja tylko twardo upieram się przy tym - że poniżej 2k nie
    > da się robic tego z pasją...
    > będzie to "robienie kotleta" - a nie zajęcie z pasją...

    I to jest właśnie błąd. Bo gdybyś napisał, że: "ja nie mógłbym tego
    robić za mniejsze pieniądze z pasją", to myślę że wogóle nie byłoby
    dyskusji - ok, Ty doszedłeś do wniosków że potrzeba Ci tego i tamtego,
    że Ty chcesz pracować w taki, a nie inny sposób i na tym zarobić tyle
    to a tyle, więc końcowa cena musi być tyle. Kul. Nawet fajnie że jesteś
    skłonny przedstawić takie wyliczenia, bo niejeden zadęty artysta by
    powiedział "tyle ma być i kropka". Ale nie wmawiaj nam tu proszę, że to
    MUSI tyle kosztować, że NIE DA SIĘ taniej bez złodziejstwa itp., bo z
    tego właśnie wynikł ten uroczy flejm.

    > więc albo zdjęcia obrobione po łebkach w 1 dzień, albo kombinowanie na lewo...

    I znów wpadasz ze skrajności w skrajność. Świat narawdę nie jest
    czarnobiały, wydawałoby się, że forografowi nie trzeba tego tłumaczyć
    ;-)

    > więc ja jestem ten zły bo postawiłem na jakość i na uczciwość?

    Nie, to jest ok. Dopóki Tobie jest z tym dobrze i znajdują się klienci
    skłonni płacić Twoje stawki, to naprawdę - nikt nie powinien mieć z tym
    problemu.

    > sam napisałem w drugim poście, że ceny są od 700 do 7000 zł
    > i nie mam nic przeciwko tym którzy zaczynają od 700 zł bo sam tak
    > kiedyś zaczynałem
    > ale wielu z nich traktuje fotografie ślubną jako okazję do dorobienia
    > sobie na boku a nie swoją pracę, w tygodniu na posadce przedstawiciela
    > handlowego, w sobote na weselu...
    > to jest jakoś czy jakość?

    Nie wiem, dopóki nie zobaczę efektów (nie to żebym lubił oceniać czyjeś
    zdjęcia i bawić w jaśnie pana krytyka, wystawiającego cenzurki).

    > ja nikogo nie zmuszam - każdy robi jak chce i jak chce

    I tego może się trzymajmy, bez zbyt daleko idącego oceniania.

    de Fresz