  • From: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Date: Wed, 30 Sep 2009 21:15:24 +0200

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h9vvmc$r6c$1@news.onet.pl...

    > Masz fajne portfolio

    dziękuję , miło ze się podoba

    więc napisz szczerze czego by Ci najbardziej
    > brakowało robiąc ślub np. takim 500D plus EF-S 17-55 f/2.8 IS USM albo D90
    > plus AF-S 17-55 f/2.8 G DX IF-ED. Napisz też jakbyś próbował to obejść :).
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    > Bartko.

    robiłem podobnym sprzętem śluby jakiś czas temu, masz lampę systemowa ?
    w kościele najlepiej unikać lampy ale kościół to nie wszystko :)
    w zasadzie spokojnie takim sprzetem jaki wymienaisz da się zrobić ślub,
    jedynie czego brakuje to ładnego bokehu i czegoś jasnego w stylu 50/1.4
    do jasnych portrecików.
    Najwazniejsze to pamiętać o korekcjach z powodu białej sukni/ czarnym
    garniturze
    bo aparaty jeszcze nie mają trybu - ślub,
    Robić na wysokim iso jakim się da (czyli bez lampy), czyli ok. 800, jesli
    się dobrze naswietli
    zdjecia nawet wielkości 40 cm ( fotoksiążka) wychodzą dobrze.
    Oczywiście przy niedoświetlonych kadrach wychodzi kaszana. (zwłaszcza przy
    wyciąganiu cieni)
    Pamietać że IS nie zamraża akcji i tak trzeba robić min 1/30 bo młodzi się
    ruszają, a przy wejściu i wyjściu 1/125 ( w 5D spokojnie moge dać iso 1600)
    Pamiętać by wyść na chór i zrobić ładną panoramkę,
    Pamiętać że po komunii wyjść na środek ołtarza bo ksiądz jest zajęty a para
    młoda
    już się nie stresuje i ładnie się uśmiechnie a my mamy ładne ujęcie z przodu
    :)
    Pamietać ze przy przekraczaniu progu przy wyjściu
    warunki świetlne drastycznie się zmieniają , masę zepsutych zdjeć widziałem
    z momentu sypania na parę młodą płatków/drobiniaków a są to zazwyczaj bardzo
    dynamiczne
    i fajne momenty itp. itd.

    Co do sprzętu to najwazniejsze jaki styl zdjeć fotograf lubi,
    czyli czy blisko i krótką ogniskową łąpać akcję itp.
    czy dyskretnie długimi szkłami nie ingerować w uroczystość i polować
    na dobre momenty.
    Obie wersję robi się jednak lepiej aparatami FF. ( wiekszy wybór szkieł)
    Ale to nie znaczy że cropem wygodzi dziadostwo, sam robiłem
    i jako drugi aparat mam cropa.

    Przerost sprzętu tez jest niedobry bo zamiast skupic się na foceniu
    człowiek zastanawia się co ma teraz podpiąć do body
    i ogólnie wygląda jak choinka ;)

    Dobry zoom ,dobre wyczucie chwili i ze dwie stałki
    wystarczą by zrobić przyzwoity ślub.
    Jeśli się chce podnieść poprzeczkę to poprzez topowy
    sprzęt , ale zdjecia nie będą przez to 100% lepsze .
    Będą trochę lepsze, ładniejszy bokeh, mniejsze ziarno,
    mniejsza dystorsja, lepsze kontrasty i kolory-
    czasami ludzie jednak to doceniają i za to zapłacą więcej.
    Ale to czasami.

    pozdrawiam

    --

    Krzysztof Sordyl