eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFormuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
  • Data: 2019-09-29 19:28:46
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 29.09.2019 o 06:58, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
    >> W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.
    >
    > Tak mowia i nie tylko w F1
    >
    >> Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się
    >> tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości?
    >
    > Tam jest asfalt czy beton ?
    >
    > slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie
    > szczelin sluzy.
    > Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej
    > trzyma.
    >
    > A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem
    > (wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach
    > asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ?

    Górna warstwa, to warstwa z definicji ścieralna, czyli ma inny skład od
    warstwy poniżej. Ma inne wymiary kruszywa.
    Wielkość kruszywa dobiera się również w celu zmniejszenia hałasu tam
    gdzie to jest konieczne.
    Dodaje się również mielonkę ze zużytych opon. Czyli gumę.
    W cywilizowanych krajach od dawna, u nas od niedawna.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: