eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFormuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
  • Data: 2019-09-29 07:28:15
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 28 Sep 2019 12:58:40 -0700 (PDT), WS napisał(a):
    > On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    >> Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy.
    Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do
    skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.
    >
    > Hm.. wytrzymalosc w jakim sensie? te gumy w oczach znikaja ;) W moto amatorsko po
    drogach publicznych 2-4tys km, w F1 ze 2 komplety na wyscig... we wspinaczce ze 2
    sezony maks ;)
    > Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad
    1g? Teoria szkolna sie sypie...

    Szkolna teoria nie mowi jaki jest wspolczynnik tarcia - ale istotnie -
    w tabelkach trudno znalezc 1.

    Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh.
    Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk
    aerodynamiczny jeszcze nie dziala.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: