-
Data: 2019-09-28 22:15:25
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze:
> On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:
>
>> W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Hello Adam,
>>>
>>> Saturday, September 28, 2019, 5:39:17 PM, you wrote:
>>>
>>>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
>>>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
>>>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
>>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
>>>
>>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
>>> pierwszego wyścigu.
>>>
>>>
>> Nie wiem, o co chodzi.
>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
>
> Za niedostateczną masę pojazdu.
Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
Dla mnie to jakaś abstrakcja.
Czy oni nie potrafią zważyć auta?
Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?
Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?
>
>> Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
>> W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
>> grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
>> pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
>>
>> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.
>
> Szybkie pokonanie trasy to tak, ale pod różnymi warunkami. Pojazd ma mieć
> jakąś tam minimalną masę, nie może mieć "lotek" dociskających go do
> ziemi, opony muszą mieć jakikolwiek bieżnik (aczkolwiek to chyba już
> nieaktualne), itp... Sport jak sport - w boxie też chodzi o położenie
> przeciwnika, ale przecież nie każdym możliwym sposobem. :)
>
Koledzy jeździli oglądać F1, to trochę ich popytam.
Mam albumy i książki z różnych dziedzin motoryzacji, w tym trochę i ze
sportu, ale F1 mi się zatrzymało gdzieś na samym początku.
Od wyścigów wolałem rajdy.
Ale teraz już nawet rajdy są dziwne - można pół auta rozwalić, serwis
wymienia i jedzie się dalej. Wolałem obostrzenia, jakie były choćby w
okresie międzywojennym.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.19 22:21 Shrek
- 28.09.19 22:35 Shrek
- 28.09.19 22:38 Adam
- 28.09.19 22:47 Shrek
- 28.09.19 23:14 Zenek Kapelinder
- 28.09.19 23:28 Mateusz Viste
- 28.09.19 23:49 Shrek
- 29.09.19 00:27 Adam
- 29.09.19 00:38 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 06:58 J.F.
- 29.09.19 07:02 J.F.
- 29.09.19 07:28 J.F.
- 29.09.19 08:10 Shrek
- 29.09.19 08:11 Czarek
- 29.09.19 08:12 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=