  • 11. Data: 2014-04-23 18:02:55
    Temat: Re: Formatowanie kodu - wcięcia
    Od: "PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl" <f...@e...org>

    Adam Klobukowski pisze:

    > [...] Jak masz wcięcia robione
    > tabulatorem, to jeśli ktoś kto to ogląda ma inną długość TABa to twój pięknie
    > sformatowany kod może się u niego artystycznie rozjechać. [...]
    Czy w ogóle rozumiesz to co powyżej napisałeś ?
    To oznacza, że każdy sformatowany kod może się:
    "artystycznie rozjechać" (wystarczy odpowiednia ilość spacji).

  • 12. Data: 2014-04-23 18:09:08
    Od: "PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl" <f...@e...org>

    Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > A używasz w ogóle spacji do wyrównania kodu? Czy głupio ładujesz tab
    > nieważne czy jest właściwą szerokością?
    >
    > #v+
    > foo(bar, baz, nabla,
    > qwery);
    > #v-
    >
    > W tym fragmencie tabulator występuje raz przed "foo" i raz w linii
    > niżej, ale cztery kolejne znaki (wyrównanie "qwerty" do nawiasu) już
    > muszą być spacjami.
    Ależ oczywiście, że używam spacji, tam gdzie są niezbędne,
    nie wszystko można wyrównać tabulatorami.
    Przykład: sam zaprezentowałeś.

    > Za, dużo, przecinków.
    Polonista? Dziękuję pani (raczej panu)
    za dobre oceny z Języka Polskiego,
    wypracowane przedmiotami ścisłymi ;)

    > Na zmianę jest najgorszym możliwym wariantem.
    Mogę kłamać, zajrzyj do źródeł glibc,
    poszukaj definicji funkcji gethostbyname (and family)
    oraz funkcji niezbędnych do jej działania,
    to zobaczysz ... bardzo piękny kod ...

  • 13. Data: 2014-04-24 01:58:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl" <f...@e...org> wrote in message
    > Czy w ogóle rozumiesz to co powyżej napisałeś ?
    > To oznacza, że każdy sformatowany kod może się:
    > "artystycznie rozjechać" (wystarczy odpowiednia ilość spacji).

    Dokładnie - bo zamiast fontu nieproporcjonalnego (courier)
    ktoś zacznie wyświetlać w IDE w foncie proporcjonalnym
    i duże W czy M będzie potrzebować więcej miejsca niż i lub kropka.

  • 14. Data: 2014-04-24 07:39:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ja uzywam spacji, taba wogóle nie dotykam, a jak bym dotykał (raz na pół roku, moze
    z nudów ?) to chyba i tak mam w edytorze zaznaczone zamieniaj taby na spacje

    Skoro masz ustawione zmienianie to nie lepiej raz nacisnąć TAB niż N
    razy spację?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2014-04-24 07:54:13
    Od: "PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl" <f...@e...org>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > ktoś zacznie wyświetlać w IDE w foncie proporcjonalnym
    > i duże W czy M będzie potrzebować więcej miejsca niż i lub kropka.
    E ? Że co ? Serio, serio ???
    Chyba raczej odwrotnie chciałeś napisać ???
    Wyświetlenie kodu z użyciem fontu nieproporcjonalnego
    spowoduje, że kod przestanie ładnie wyglądać.

    > Dokładnie - bo zamiast fontu nieproporcjonalnego (courier)
    Chcesz powiedzieć, że do edycji kodu ktoś używa edytora,
    który do wyświetlenia tego kodu używa nieproporcjonalnego fontu ?
    Poza tym jakie to ma znaczenie. Popraw mnie jeśli się mylę,
    w wielu edytorach masz opcję ustawienia szerokości wcięcia.
    Śmiem twierdzić, że wcięcia zawsze wykonywane są w ten sam sposób,
    tak więc kod się rozjedzie, ale wcięcia
    powinny być zawsze tej samej wielkości, mylę się ?
    Mimo wszystko to absurd wyświetlać kod przy użyciu
    fontu nieproporcjonalnego, to tak jakby używać
    Microsoft Office (Word) lub OpenOffice (SWriter)
    do edycji kodu (no comment) :D :D :D

  • 16. Data: 2014-04-24 08:36:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2014-04-23 18:09, PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl pisze:

    > Ależ oczywiście, że używam spacji, tam gdzie są niezbędne,
    > nie wszystko można wyrównać tabulatorami.
    > Przykład: sam zaprezentowałeś.

    Tylko że tu jeśli wyrównasz spacjami drugą, przeniesioną część linii,
    to przy zmianie rozmiaru taba w innym IDE będzie kaszana. Dlatego trzeba
    _wszędzie_ używać spacji, żeby takiego problemu nie napotkać.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 17. Data: 2014-04-24 12:32:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 07:54:13 UTC+2 użytkownik PawelS
    cbrbob(at)10g(dot)pl napisał:

> [...]
    > Mimo wszystko to absurd wyświetlać kod przy użyciu
    > fontu nieproporcjonalnego, to tak jakby używać
    > Microsoft Office (Word) lub OpenOffice (SWriter)

    No super, wyśmiałeś gościa, tylko, że to Tobie
    się pokićkało i rodzaje pomyliły.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B3j_pisma#Sta.C5.
    82e_i_proporcjonalne

    Wszelkie IDE używa czcionki o stałej szerokośći, czyli
    NIEproporcjonalnej, choć nie ejst to chyba popularny termin.
    Czy to domyslnie VS, czy QTcreator, czy wereście tylko
    i wyłącznie takiej używają wszelkie emacsy/vimy i wszystko
    co w konsoli, bo konsola proporcjonalnej czcionki nie miała.

    Proporcjonalnej najczęściej używa się we wspomnianych
    wordach i writerach.

    No i co, nie głupio teraz, dorosły człowiek, poważna grupa,
    a jak gimnazjalista na forum onetu wyśmiawa dyskutanta,
    nawet nie sprawzdając, czy ma rację.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2014-04-25 02:56:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > No super, wyśmiałeś gościa, tylko, że to Tobie
    > się pokićkało i rodzaje pomyliły.

    Bartku, ale pojechałeś z grubej rury... ale cóż, zasłużył sobie ;-)

  • 19. Data: 2014-04-26 11:52:13
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 07:39:40 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    moze z nudów ?) to chyba i tak mam w edytorze zaznaczone zamieniaj taby na spacje

    > Skoro masz ustawione zmienianie to nie lepiej raz nacisnąć TAB niż N
    >
    > razy spację?

    czy ja wiem, chyba nie .. tab przeniesie mnie
    zawsze gdzies tak nierowno i musze
    pozniej cofac

    chyba nie tyle naciskam zreszta spacje
    co podjeżdzam kursorami, bo mam szczesliwie
    taki edytor gdzie moge jezdzic swobodnie
    po matrycy i zaczac pisac od kursora

    w sumie to z edycja i tymi wciciami mam czasem
    male problemy gdy pisze czasem jedna dlugą
    funkcje (w sensie nie finalny kod ale jakas
    funkcje ktora testuje (np co do czasów) i przerabiam to nie che mi sie czesto
    jej wcinac
    (i wtedy sa pewne problemy z ta robota) ale na ogol pisze krotkie funkcje

  • 20. Data: 2014-04-26 13:21:09
    Temat: Re: Formatowanie kodu - wci?cia
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Apr 2014 23:26:01 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Nozyczkami

    To dla początkujących, a dla zaawansowanych wystarczy jakiekolwiek
    ostre narzędzie. Prawdziwy guru pisze wszystko w jednej linii. Bez
    komentarza.