  • 1. Data: 2014-04-12 01:11:13
    Temat: Łatwe operowanie protokołami TCP/IP takimi jak pop3, nntp, smtp
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jakie wybralibyście narzędzie do stworzenia małej/prostej aplikacji
    klienckiej na komputer PC (preferowane MS Windows, przenośność mile
    widziana) służący do połączenia się z serwerem na zadanym porcie (np. pop3
    do e-maila) wyłuskanie z treści e-maila ciągu znaków lub numerów, obrobienie
    ich i wysłanie jakiegoś innego maila protokołem smtp lub postu na usenet
    protokołem nntp... Będzie to rodzaj skryptu linii poleceń, pracującego w
    tle, bez graficznego interfejsu z użytkownikiem.

    Wiem że wszystko można napisać w C/C++ mając odpowiednie biblioteki do
    TCP/IP.
    Ale C/C++ nie jest też zbyt dobry do łatwej manipulacji informacją dostępną
    w postaci tekstowej/plikowej..
    Myślałem o jakichś innych językach językach wysokiego poziomu - co według
    Was najlepiej podeszłoby pod takie zadanie?

  • 2. Data: 2014-04-12 10:05:12
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 11 Apr 2014 18:11:13 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    według
    > Was najlepiej podeszłoby pod takie zadanie?

    Python.

    RW

  • 3. Data: 2014-04-12 11:47:28
    Od: "PawelS cbrbob(at)10g(dot)pl" <f...@e...org>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > postu na usenet protokołem nntp... Będzie to rodzaj skryptu linii
    > poleceń, pracującego w tle, bez graficznego interfejsu z użytkownikiem.
    PHP + moduł imap: IMAP/POP3/NNTP (TLS/SSL)
    Niestety obsługi SMTP (TLS/SSL) w samym PHP brak.
    Wymagane będzie skorzystanie z dodatkowych bibliotek,
    np: PHP Mailer lub podobnych
    (które umożliwiają konstruowanie
    dowolnie skomplikowanych wiadomości:
    {text | text+html | html} [+attachments]).