  • 21. Data: 2013-01-01 08:46:47
    Temat: Re: Format obrazu
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-12-31 16:59, Kamil pisze:

    > Ja pytałem o ustawienia tunera SAT, a nie telewizora, ponieważ jak celowo
    > napisałem Sat odbiram przez modulator analogowy magnetowidu.

    Ja piszę o ustawieniach tunera SAT właśnie.

    --
    Jingiel

  • 22. Data: 2013-01-02 20:40:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Natomiat Tuner Sat mam przez magnetowid (modulator) i wejście
    > antenowe telewizora, czyli z poziomu telewizora jest to juz analog.

    Nie wiem jak teoria, ale moja praktyka jest taka, że modulator wytwarza
    sygnał 4:3, co najwyżej potrafi dorobić poziome pasy, jeśli wejściowy
    obraz jest 16:9.

  • 23. Data: 2013-01-02 20:43:32
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jeszcze nigdy nie widziałem aby jakiekolwiek urządzenie zawsze
    > prawidłowo określało automatycznie format obrazu.

    Bo to zależy też od informacji od nadawcy.
    Ale niektóre tunery mają z tym szczególne trudności (przykładowo
    rozpoznaje 16:9, ale wyświetla jak 4:3 - podczas gdy na innym kanale,
    przy tych samych ustawieniach, jest dobrze).

  • 24. Data: 2013-01-02 22:19:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kc22l4$ic1$...@p...pl...

    > Bo to zależy też od informacji od nadawcy.

    Zdaję sobie z tego sprawę.

    > Ale niektóre tunery mają z tym szczególne trudności (przykładowo
    > rozpoznaje 16:9, ale wyświetla jak 4:3 - podczas gdy na innym kanale, przy
    > tych samych ustawieniach, jest dobrze).

    Czyli to nie tuner ma problem, ale nadawca.

    I dlatego mówię, że automat nie działa w 100%.

  • 25. Data: 2013-01-03 00:32:45
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał:

    > Nie wiem jak teoria, ale moja praktyka jest taka, że modulator wytwarza
    > sygnał 4:3, co najwyżej potrafi dorobić poziome pasy, jeśli wejściowy
    > obraz jest 16:9.

    Napisałem jak mam podłączone, aby w przypadku TV SAT wykluczyć winę telewizora.
    Po co międlicie z uporem godnym lepszej sprawy, że modulator VCR wytwarza sygnał
    4:3? Jakie to ma znaczenie. Tuber SAT jest odpowiedzialny za wytworzenie
    prawidłowego sygnału i przesłanie go do telewizora. I to w postaci analogowej
    póki co. Czyli nawet bez pośrednictwa magnetowidu będzie to samo. Czy sygnał
    prześlemy po SCART (AV, lub RGB), albo cinch, to jest już analog. Nie znam
    innego sposobu komunikacji peryferiów z telewizorem. Magnetowid, odtwarzacz DVD,
    czy tuner przesyłają do telewizora sygnał juz przetworzony. Nowsze techniki sa
    dopiero opracowywane i nie znajdują powszechnego zastosowania w sprzęcie
    powszechnego uzytku. Liczyłem na jakąś fachową pomoc/wjaśnienie, a spotykam się
    z bełkotem udającym wiedzę. Dla mnie EOT.

    Żegnam

  • 26. Data: 2013-01-03 12:54:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > Czyli to nie tuner ma problem, ale nadawca.

    Jednak w tym samym czasie inny tuner pokazuje obraz prawidłowo.

    > I dlatego mówię, że automat nie działa w 100%.

    Wystarczy odpowiednio "oznakować" przesyłaną zawartość, prawidłowo
    zinterpretować oznakowanie i nagle w magiczny sposób zadziała ;-)

  • 27. Data: 2013-01-03 16:55:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Napisałem jak mam podłączone, aby w przypadku TV SAT wykluczyć winę
    > telewizora. Po co międlicie z uporem godnym lepszej sprawy, że
    > modulator VCR wytwarza sygnał 4:3? Jakie to ma znaczenie.

    Ma, bo jeśli tuner źle rozpozna sygnał wejściowy, bądź zakłada, że
    wyjście jest w 16:9, obraz na wyjściu modulatora może mieć złe proporcje.

    > Czy sygnał prześlemy po SCART (AV, lub RGB), albo cinch, to jest już
    > analog. Nie znam innego sposobu komunikacji peryferiów z telewizorem.

    Drobna różnica polega na tym, że na SCART masz dodatkowy sygnał, na
    którym napięcie informuje m. in. o proporcjach obrazu. I zupełnie dobrze
    można analogowo przesłać sygnał z tunera do TV albo VCR z zachowaniem
    proporcji.

  • 28. Data: 2013-01-03 17:13:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > 4:3? Jakie to ma znaczenie. Tuber SAT jest odpowiedzialny za wytworzenie
    > prawidłowego sygnału i przesłanie go do telewizora.

    Ale Ty go nie przesyłasz do tv, tylko do magnetowidu.

  • 29. Data: 2013-01-03 17:13:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kc3rh8$239$...@p...pl...

    > Jednak w tym samym czasie inny tuner pokazuje obraz prawidłowo.

    Inny tuner, czy i źródło sygnału inne?

    > Wystarczy odpowiednio "oznakować" przesyłaną zawartość, prawidłowo
    > zinterpretować oznakowanie i nagle w magiczny sposób zadziała ;-)

    Wiadomo.
    Ale że to marzenie ściętej głowy w przypadku wszystkich nadawców, to działać
    nie będzie.

  • 30. Data: 2013-01-03 20:52:54
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Inny tuner, czy i źródło sygnału inne?

    Inny tuner, to samo źródło (transponder sat).

    > Ale że to marzenie ściętej głowy w przypadku wszystkich nadawców, to
    > działać nie będzie.

    Wystarczy trzymać się standardów po obu stronach.
    I dobrze by było, żeby tuner pokazywał na pasku informacyjnym, jaki
    format obrazu rozpoznał (i dobrze go wyświetlił) - wtedy będzie wiadomo,
    czyja wina, że obraz jest rozciągnięty.