    From: "Kamil" <k...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Format obrazu
    Date: Thu, 3 Jan 2013 00:32:45 +0100

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał:

    > Nie wiem jak teoria, ale moja praktyka jest taka, że modulator wytwarza
    > sygnał 4:3, co najwyżej potrafi dorobić poziome pasy, jeśli wejściowy
    > obraz jest 16:9.

    Napisałem jak mam podłączone, aby w przypadku TV SAT wykluczyć winę telewizora.
    Po co międlicie z uporem godnym lepszej sprawy, że modulator VCR wytwarza sygnał
    4:3? Jakie to ma znaczenie. Tuber SAT jest odpowiedzialny za wytworzenie
    prawidłowego sygnału i przesłanie go do telewizora. I to w postaci analogowej
    póki co. Czyli nawet bez pośrednictwa magnetowidu będzie to samo. Czy sygnał
    prześlemy po SCART (AV, lub RGB), albo cinch, to jest już analog. Nie znam
    innego sposobu komunikacji peryferiów z telewizorem. Magnetowid, odtwarzacz DVD,
    czy tuner przesyłają do telewizora sygnał juz przetworzony. Nowsze techniki sa
    dopiero opracowywane i nie znajdują powszechnego zastosowania w sprzęcie
    powszechnego uzytku. Liczyłem na jakąś fachową pomoc/wjaśnienie, a spotykam się
    z bełkotem udającym wiedzę. Dla mnie EOT.

    Żegnam