  • 31. Data: 2013-12-12 23:51:10
    Temat: Re: Forester - na co uwazac?
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 22:22:33 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:

    > Ja też się zastanawiałem. Myślałem, że stać mnie na wolnossącą Imprezę.
    > Ale powiedzenie "nic za stówkę, coś za tysiąc" niestety jest prawdziwe w

    Nie dramatyzujmy. Subarowe nic kosztuje "tylko" 500zl :)

  • 32. Data: 2013-12-13 00:57:22
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Jimiasty" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 16:29:00 UTC+1 użytkownik Tmek napisał:

    >Tylko, ze wyremontowany za 6k (w cenie nowe tloki, szlif, panewki i gasket
    >kit) posluzy dotad az ruda zje bude, a silnik za 2k + 500 za przekladke to
    >totalna loteria.

    Kazdy ma swoja racje, w swietle wlasnych potrzeb i zastosowania. Wiec to
    sprawa mocno indywidualana.
    Co innego jak lubisz upalac i wtedy wrazliwosc na koszty znajduje sie na
    innej orbicie, a co innego jak traktujesz to z grubsza uzytkowo.
    Chciec czy nie z kazdym rokiem te auta sie starzeja i w koncu moze przyjsc
    do glowy mysl, ze moze zamiast znow w to ladowac to moze warto byloby
    sprobowac cos nowszego.

    Cos znam czlowieka ktory zrobil generalke i w koncu pekl. Powiedzial pass i
    sprzedal. Od takich sa najlepsze okazje :)

    Tmek

  • 33. Data: 2013-12-13 10:38:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Koledze poleciało sprzęgło. 2k zł - trzeba sprowadzać bodajże z Japonii (a
    > zamiennik praktycznie w tej samej cenie co oryginał)...

    Wielkie halo. Komplet sprzęgła do Stilo Multijet - 1400 zł.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2013-12-13 13:13:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 10:38:41 +0100, yabba napisał(a):

    > Wielkie halo. Komplet sprzęgła do Stilo Multijet - 1400 zł.

    Ale penwie sa tansze zamienniki, a z tego co tu koledzy pisza - do Subaru
    ich nie uswiadczysz...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 35. Data: 2013-12-13 14:11:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-13 13:13, Maciek pisze:

    > Ale penwie sa tansze zamienniki, a z tego co tu koledzy pisza - do Subaru
    > ich nie uswiadczysz...

    Włożyłbyś jakiś szmelc, bo ja nie :)
    Kompletne sprzęgła do ropowozów kosztują nieraz 2k+

    Więc 2kzł za oryginalne sprzęgło do Subaraka to w sumie żaden szał.

    Lewis

  • 36. Data: 2013-12-13 14:22:08
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Włożyłbyś jakiś szmelc, bo ja nie :)
    > Kompletne sprzęgła do ropowozów kosztują nieraz 2k+
    >
    > Więc 2kzł za oryginalne sprzęgło do Subaraka to w sumie żaden szał.

    I tu wartobyloby dodac, ze sa to ceny w PL.
    To samo mozna kupic np w UK. Z przesylka wychodzi o wiele mniej.

    Tmek

  • 37. Data: 2013-12-13 14:39:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 14:11:37 +0100, Lewis napisał(a):
    (...)

    Wlozbylbym.

    Bo z tym szmelcem to bywa roznie. Po pierwsze, jak kupujesz 15-letnie auto
    za dyche, to wkladanie do niego sprzegla za 2k zakrawa na... hmm, lekka
    ekstrawagancje :)

    Po po co? Zeby sprzeglo przezylo bude?

    Mechanik, ktory naprawia mi Forda, zawsze sam kupuje mi czesci, bo
    twierdzi, ze wie co. I chyba ma racje - na sprzegle zobilem juz 70 tysiecy,
    chociaz kosztowalo polowe tego, co Motorcraft czy jak tam sa firmowane
    oryginaly. Z paroma innymi rzeczami bylo podobnie.

    Po prostu - wszystko jest z Chin - zarowno tani szajs, jak i czesci na tzw.
    "pierwszy montaz". Tylko trzeba sie w tym orientowac. Czasami mimo 50%
    roznicy ceny kupujesz to samo albo prawie to samo (mozna sie tez przejechac
    w druga strone).

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 38. Data: 2013-12-13 14:57:59
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 13:13:52 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Ale penwie sa tansze zamienniki, a z tego co tu koledzy pisza - do Subaru
    > ich nie uswiadczysz...

    Sprawdzilem fakture i sprzeglo (tarcza, docisk, lapa, lozysko) kosztowalo mnie w ASO
    1200zl. Pewnie do niektorych samochodow mozna taniej, ale dla mnie to rozsadna cena
    jak na oryginal.

  • 39. Data: 2013-12-13 16:07:19
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-13 14:39, Maciek pisze:
> [...]
    > roznicy ceny kupujesz to samo albo prawie to samo (mozna sie tez przejechac

    OK tylko weź poprawkę na pewną rzecz. Wyjęcie skrzyni to nieraz
    400-600zł Ile oszczędzisz robiąc to dwa razy?

    Owszem zgoda można oszczędzić na pewnych podzespołach które łatwo się
    wymienia. Ale sprzęgło to jakie dostaniesz za połowę mniej niż np idący
    na 1 montaż Sachs, Valeo czy LUK?

    Ja rozumiem że nie ma sensu przepłacać ale jak czasami klient pyta czy
    można kupić 1 (słownie jeden) klocek, bo drugi ma jeszcze z 5mm a na
    drugim kole oba mają po 5-6mm to mnie krew zalewa...

    Albo historia z wczoraj... "Znalazłem na allegro używany docisk za 50zł,
    no skoro tarcza ma jeszcze te 1,5-2mm do minimalnej grubości to się nada
    co?"

    Lewis

  • 40. Data: 2013-12-13 16:35:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 16:07:19 +0100, Lewis napisał(a):

    (...)

    To sie nazywa oszczednosc. Cecha w tym kraju znana glownie z literatury,
    choc jak widac zdarzaja sie przypadki... Jestes moze z Poznania :)
    W kazdym kraju protestanckim taka postawa jest przedstawiana jako godna
    nasladowania.

    Oczywiscie nie mowie o przypadku kupowania czesci za 50% ceny, zeby potem
    dolozyc 100% za montaz, tylko o dzialaniach z glowa.

    Nawiasem mowiac, amortyzatory tez mi wybieral mechanik, trzymaja sie juz ze
    40 tys. km w bdb stanie, a kosztowaly mniej niz oryginaly... Ale nawet nie
    umiem podac marki.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,