-
41. Data: 2011-12-06 17:51:07
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-12-06 08:18, dremka pisze:
> Cezary Daniluk napisal:
>
>> a to ma raptem 5lat
>> skończone i tylko 150kkm na liczniku ;)
>
> Ford Fusion, troche ponad dwa lata, 80kkm, jade sobie jade, nagle
> wszytsko gasnie, zegary na zero i stop. Dobrze, ze dotoczylem sie na
> luzie do bocznej, bo zablokowanie chocby na chwile czworki w tym miejscu
> mogloby skonczyc sie linczem. Nie wiem co to bylo, bo sluzbowy, a
> poniewaz byla to ktoras z kolei jego awaria, wiec wymienili na inny...
>
Ja już wiem co mu dolega - do wymiany skrzynka bezpieczników pod maską,
nie wychodzi z niej prąd do stacyjki ;)
Znajomy elektryk już działa :D
Pozdrawiam !
-
42. Data: 2011-12-06 17:52:09
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-12-06 08:35, Myjk pisze:
> Mon, 05 Dec 2011 23:31:42 +0100, Cezary Daniluk
>
>> a tak musiałem się wyżalić ;)
>
> Ale co się stało, immo?
>
Napisałem wcześniej - skrzynka bezpieczników pod maską ...
Pozdrawiam !
-
43. Data: 2011-12-06 18:51:15
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Nie wiem po co dumasz nad tym, jak juz dawno takie rozwiazania zostaly
> opracowane i to w roznych wariantach.
no przecież wiem że prochu tu nie wymyślamy
zastanawiamy się tylko dlaczego niby genialne rozwiązanie nie jest
powszechne.
daj jakaś linkę żeby popatrzeć na te rózne warianty.
-
44. Data: 2011-12-06 18:51:25
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-12-06 10:19, Sylwester Łazar pisze:
> Guma szybciej się zerwie niż łańcuch.
Tyle, ze w pasku nie ma gumy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
45. Data: 2011-12-06 18:56:53
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
>> o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
>> to taki układ rozrzadu niespecjalnie.
>
> Elektryczny rozrząd powinien pracować tak długo jak długo działa zapłon
> (iskrowe).
no pewnie że powinien... i nawet z 10s dłużej (taka aluzja do niedawnej
dyskusji o rozbiegających się dieslach).
tylko jak zrobić zeby mieć pewność że będzie działał zawsze.
> Gdy iskry brak, to już bez znaczenia czy się zawory otworzą :)
>
> BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
> elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...
skąd.
bez sprężyn zawór poruszałby się luźno trzymany tylko przez pole
magnetyczne (ale za to zużywałby energię zawsze nawet w pozycji zamknięty)
natomiast tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
uszkodzeń) pokonując siłe cewki.
-
46. Data: 2011-12-06 18:59:15
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2011-12-06 18:51, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-12-06 10:19, Sylwester Łazar pisze:
>> Guma szybciej się zerwie niż łańcuch.
>
> Tyle, ze w pasku nie ma gumy.
>
a co jest ?
-
47. Data: 2011-12-06 19:02:53
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: marcin <l...@k...cwo>
>tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
> uszkodzeń)
nie bylbym taki pewien (czy bez uszkodzen)
-
48. Data: 2011-12-06 19:06:23
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości news:jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl...
> No i nie odjechał spod roboty, a raczej odjechał ale na sznurku ;)
>
> Odpalił wsadziłem rewers, wyjechałem pół długości samochodu - zgasł,
> zgasły zegary, prądu na elektronice brak. Aku sprawny ...
Skąd wiesz?
-
49. Data: 2011-12-06 19:11:55
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> No, nie zgodziłbym się.
> Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
> mechaniczną,
> musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
> mechaniczną,
tiaaa to teraz zniknąłeś skrzynie biegów i wał napędowy ;-)
> przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
> <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
> opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.
pompę oleju i wał główny sobie darujmy. z 70% przegiąłeś
>
> Przecież rozrusznik jest zaprojektowany tak, aby działał przy napięciu 6V z
> dużą mocą.
> Dlaczego niby silnik napędzający zawór miałby ktoś projektować, tak aby przy
> 6 voltach nie działał?
tak rozrusznik jak będzie kręcił wałem 100 lub 200obr min to wszystko jedno
a zawór ma się poruszać dokładnie proporcjonalnie do wału...
>> no dobra dalej szukamy przyczyn dlatego to nie weszło do produkcji a
> zamiast
> Ja nie szukam przyczyn, tylko apeluję o używanie zdobyczy techniki i
> ludzkiego rozumu, (...)
> Skoro technika na to pozwala - to marnotrastwem naszych pieniędzy jest
> produkowanie badziewia
> mechanicznego.
wierzę w różne teorie spiskowe - ale akurat nie tą.
albo zawór sterowny elektromagnetycznie (mam na myśli ze trzonek zaworu
będzie rdzeniem jakiejś cewki, a nie że tylko krzywka zaworu będzie
napędzana jakimś silniczkiem)
nie przynosi jakichś fundamentalnych korzyści
albo technologia byłaby naprawdę droga.
-
50. Data: 2011-12-06 19:27:44
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Mi sie wydaje ze chodzilo o to aby zawory szybko wracaly na miejsce.
> Przy wyzszych obrotach (3-4krpm) trzeba to robic jakies 33 razy na
> sekunde.
>
> 4000/60=66,6(6)
> silnik 4 suwowy
> 66/2=33.
> Silna sprężyna powoduje ze ruch jest szybki.
jak podał kolega AM to żeby było naprawdę szybko stosuje się układy bez
sprężyny.
może elektromagnes nie zdoła się tak szybko przemagnesować.