eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord jednak g... wort ;) › Re: Ford jednak g... wort ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Date: Tue, 6 Dec 2011 19:29:43 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <jblmbd$ec8$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl> <jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl>
    <4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
    <1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
    <jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
    <k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
    <jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
    <jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
    <jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
    <jblbqm$nkk$1@news2.ipartners.pl> <jblc1m$js8$5@node2.news.atman.pl>
    <jbldhq$oiq$1@mx1.internetia.pl> <jblfvb$63s$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-89-105.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1323195565 14728 77.254.89.105 (6 Dec 2011 18:19:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Dec 2011 18:19:25 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2418767
    [ ukryj nagłówki ]

    > Znaczy na jaki? Wymień kilka znanych Ci silników bezkolizyjnych.
    > Bezkolizyjność jako taka raczej nie zależy od rodzaju "napędu"
    > zaworów.
    Po co?
    Ja mówię, że mozna pójść na kompromis, przyczyniając się do uwagi kolegi
    Jakuba,
    który dał taką propozycję.
    Ja to zrozumiałem tak, że kolega Jakub obawia się, że jak straci się
    synchronizację między wałem korbowym, a wałkiem rozrządu, to polecą zawory,
    dżwigienki, tłoki itp.
    Ja się tego nie obawiam, bo właśnie taka jest przyczyna większości
    uszkodzeń, gdy chodzi o rozrząd.
    Nowe rozwiązanie ma to eliminować.
    Synchronizacja jest ważna, ale uszkodzenia wynikają z tego, że mechanizm
    jest nietrwały.
    Przypuszczam, że wielu obawia się tego, że gdy komputer będzie sterował
    zaworem,
    to się rozsynchronizuje i bęc.
    Jednak ECU to nie Windows i się nie może zawieszać.
    Oczywiście jak ktoś będzie chciał to spartaczy.

    > Gdyby to było uzasadnione w dowolny sposób to zdaje się, że mielibyśmy
    > bez liku takich rozwiązań w miejscach, gdzie aspekt ekonomiczny
    > rozwiązania jest zasadniczo pomijalny - liczą się efekty.
    No to teraz jest efekt:
    - koszty ogromne (dodatkowe elementy, paliwo i serwis)
    - czekanie na uszkodzenie rozrządu bez możliwości sprawdzenia jego stanu.

    > Co ciekawe - systemu bezsprężynowe znane są od dawna i rzadko
    > spotykane (http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrz%C4%85d_desmodrom
    iczny).
    To jest STARE rozwiązanie sprzed ponad 30 lat, które być może się
    sprawdziło, a może nie.
    Mi chodzi o nowe rozwiązania..
    Rozrząd desmodromiczny to nie jest to.
    Ja mówię o elektryczno-elektronicznym aspekcie, a kolega o mechanicznym,
    który ma być wyeliminowany w maksymalnym stopniu.
    Ja myślę o adaptacji rozwiązań nowych do silników, a nie grzebanie w
    archiwum rzeczy już wymyślonych.
    Istotą ludzkiego umysłu jest umiejętność tworzenia.
    Do przeszukiwania baz danych wystarczy dBase lub Google.

    --
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: