    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Focus C-max
    Date: Mon, 4 Jan 2010 18:16:49 +0100

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsup6$lij$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > W ASO pompa kosztuje 4000tys, ale jak zamówisz w ASO we francji to
    > kosztuje ok 1500pln

    Próbowałem tak zrobić. Kolega, który pracuje we Francji, pojechał do ASO i
    okazało się, że tam kosztuje... 1200 Euro.

    > I choć, tak jak napiaslem, ze pompa ABS potrafi sie zepsuć, to nadużyciem
    > jest napisać "w każdym przed 200tys"

    No to w znakomitej większości. Ma wadliwie wykonany czujnik ciśnienia płynu
    hamulcowego.

    > Co do czujników cisnienia - zawsze mozna je wyłaczyc.

    Oczywiście, połowę osprzętu można wyłączyć ;)

    > NIgdy nie słyszalem jeszcze o awarii elektrycznego ręcznego, tak samo nic
    > nie dotarło do mnie o skrzyniach.
    > Mysle, ze troche przesadzasz.

    Awaria ręcznego polega na tym, że w naszych warunkach
    klimatyczno/drogowo/śniegowo-solnych szybko parcieją gumowe uszczelki w
    tylnych zaciskach hamulcowych. Jeśli zdarzy Ci się, że zimą ta gumowa osłona
    pęknie i tego nie zauważysz, to po 2 miesiącach masz zatarte tłoczki w
    zacisku - praktycznie nie do naprawy. Koszt nowego zacisku ok. 1500 PLN.

    > Obecnie bardziej awaryjne są VW 2,0TDI niż Renówki

    Nie odważyłbym się na takie tezy.

    Jurand.