  • 21. Data: 2010-09-13 08:35:14
    Temat: Re: Focenie w muzeum
    Od: <s...@a...pl>

    > "Głaskanie arrasów, całowanie portretu króla, zabawa halabardą. Ludzie myślą,
    > że wawelskie komnaty to też muzeum interaktywne. - A wszystko zaczęło się od
    > zniesienia zakazu fotografowania - mówi dyrektor Zamku Królewskiego na
    > Wawelu."
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8362547,A_co_
    mi_pani_zrobi_jak_sobie_dotkne_tego_popiersia_.html

    W jaki sposób można światłem lampy błyskowej zniszczyć obraz?

  • 22. Data: 2010-09-13 08:42:44
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 13-09-2010 o 10:35:14 <s...@a...pl> napisał(a):

    mi_pani_zrobi_jak_sobie_dotkne_tego_popiersia_.html

    > W jaki sposób można światłem lampy błyskowej zniszczyć obraz?

    Nigdy nie spotkałeś się z wypłowiałym materiałem od słońca, koszulka czy
    coś innego?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 23. Data: 2010-09-13 09:04:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr M napisa?(a):

    > Nigdy nie spotkałeś się z wypłowiałym materiałem od słońca, koszulka czy
    > coś innego?

    Pytanie dotyczyło lampy błyskowej a nie słońca ;) Generalnie chyba mało
    kto używa lamp błyskowych, które generują promieniowanie UV-A ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 24. Data: 2010-09-13 09:16:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:i6i40f$3jn$1@news.onet.pl...

    > A moze czas nie zabierac dzieci tam gdzie sie koszmarnie nudza?
    > Polecam wycieczke do Ikea - jest kacik zabaw :)

    Ale co - wystawionych mebli nie wolno dotykac, po lozkach dzieciom
    nie wolno poskakac ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-09-13 10:25:52
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Dzieci NIE NALEZY zabierac do muzeow,
    > ktore nie sa do tego przygotowane...

    Powinien trzeba zabierac do muzeow. Jak rodzice nie potrafia zrozumiec, ze
    dziecko chlonie w 5 minut to na co im potrzeba godziny to niech sie naucza.
    Muzeum niech sie tez przystosuje.

    > Taaa jest! Polozyc obrazy na podlodze,
    > tak zeby milusinscy mogli sobie po nich raczkowac ;)
    > A co - niech maja kontakt z kultura.

    Pewnie, ze tak trzeba zrobic. Puzle, niepuzle, male reprodukcje z ktorych
    mozna robic samolociki. Oczywiscie nie wszedzie ale zrobic jakies wyznaczone
    rejony. A na ekspozycjach bardziej klasycznych pilnowac dzieci i nie
    przynudzac.

    marek

  • 26. Data: 2010-09-13 10:33:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote in message

    > 90% to dzicz, bez kultury. A do muzeum idą bo inni idą.

    Z reguly kazda ze 100 osob w grupie uwaza, ze pozostale 99 to dzicz bez
    gustu i kultury. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-09-13 14:10:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Pytanie dotyczyło lampy błyskowej a nie słońca ;) Generalnie chyba mało
    > kto używa lamp błyskowych, które generują promieniowanie UV-A ;)

    Mniej więcej o to mi chodzi. Jakoś wisząca od lat flaga w moim pokoju czy też
    roleta na drzwiach nie wypłowiały.

  • 28. Data: 2010-09-13 14:50:30
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Mniej więcej o to mi chodzi. Jakoś wisząca od lat flaga w moim pokoju
    > czy też roleta na drzwiach nie wypłowiały.

    Uff!
    Bylaby to wielka strata dla swietowego dziedzictwa kulturalnego...

  • 29. Data: 2010-09-13 21:37:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 13.09.2010 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:
    mi_pani_zrobi_jak_sobie_dotkne_tego_popiersia_.html

    > W jaki sposób można światłem lampy błyskowej zniszczyć obraz?

    A nie wystarczy że po prostu komuś przeszkadzasz w oglądaniu? Jakby nie patrzeć
    agresywne światło lampy zakłuca spokój spodziewany w takim miejscu. Podobnie
    klik migawki.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 30. Data: 2010-09-13 22:18:33
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > patrzeć
    > agresywne światło lampy zakłuca spokój spodziewany w takim miejscu. Podobnie

    Pytam konkretnie o zniszczenia obrazów błyskami lamp, nie o przeszkadzanie
    zwiedzającym.

    <cyt>
    Problem z fleszami ma też Muzeum Historyczne Krakowa. -
    Mogę pokazać zniszczone przez lampy błyskowe obrazy Wyspiańskiego,
    Kossaka... - wylicza Michał Niezabitowski, dyrektor MHK.
    </cyt>

    Dyrektor nie podał, w jaki sposób flesze zniszczyłyte obrazy. W necie jakoś nie
    trafiłem na stosowne wyjaśnienia. Czyżby to było takie urban legend?