-
91. Data: 2013-10-14 13:30:53
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 14 Oct 2013 13:18:53 +0200, J.F
> O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
> Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?
Jest to wynik dodawania większej dawki paliwa potrzebnej do wypalenia
filtra. DPF w przeciwieństwie do FAP (wspomaganego płynem EOLYS) potrzebuje
osiągnąć temperaturę 550 sC aby dokonać przepalenia. To wiąże się z dużo
dłuższą i większą fazą wtrysku naddatku paliwa. W wyniku tego dużo większa
część paliwa spływa po ściankach tłoka i miesza się z olejem powodując jego
przyrost.
--
Pozdor Myjk
-
92. Data: 2013-10-14 13:31:08
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
> Wtryski podlewaja wiecej ON i przez pierscienie leci w olej i masz silnik
> smarowany olejem silnikowym z dodatkiem ON :-) Piekna sprawa...
>
Dokladnie, ale kolega Myjk nie widzi powiazania przyczynowo-skutkowego..\
Dlaczego?
Bo nie!
-
93. Data: 2013-10-14 13:35:56
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 2013-10-14 13:30, Myjk pisze:
> Mon, 14 Oct 2013 13:18:53 +0200, J.F
>
>> O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
>> Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?
>
> Jest to wynik dodawania większej dawki paliwa potrzebnej do wypalenia
> filtra. DPF w przeciwieństwie do FAP (wspomaganego płynem EOLYS) potrzebuje
> osiągnąć temperaturę 550 sC aby dokonać przepalenia. To wiąże się z dużo
> dłuższą i większą fazą wtrysku naddatku paliwa. W wyniku tego dużo większa
> część paliwa spływa po ściankach tłoka i miesza się z olejem powodując jego
> przyrost.
>
Przed chwila napisales:
"Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika."
Wiec juz zmieniasz zdanie?
-
94. Data: 2013-10-14 13:42:28
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: p...@g...com
--ale gdyby DPF się przepełnił to i tak daleko by nie ujechał, bo PCM by zatrzymało
silnik.
tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF i bez plynu, komp jak
tylko silnik osiagal wymagana temperature probowal zainicjowac wypalanie, proces sie
przerywal, wyrzucalo ogolny komunikat o bledzie silnika itd czytalem tez o ciekawym
przypadku kiedy w tym Volvo komp zameldowal problem z DPF dopiero po uzupelnieniu
plynu w serwisie :-)
P.
-
95. Data: 2013-10-14 13:47:25
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 14 Oct 2013 04:42:28 -0700 (PDT), p...@g...com
> tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF
Uhm. Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;>
--
Pozdor Myjk
-
96. Data: 2013-10-14 13:57:12
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: p...@g...com
--Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor Myjk
wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc ukladu ...
zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na
setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ...
P.
-
97. Data: 2013-10-14 13:59:58
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-14, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
> --Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor Myjk
>
> wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc ukladu ...
zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na
setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ...
>
Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych problemow
tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni
samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).
--
Artur
ZZR 1200
-
98. Data: 2013-10-14 14:02:34
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
W dniu 2013-10-14 13:59, AZ pisze:
> On 2013-10-14, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
>> --Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor Myjk
>>
>> wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc ukladu ...
zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na
setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ...
>>
> Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych problemow
> tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni
> samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).
>
Tylko ze auto bylo przeganiane co 2-3 tygodnie 300km w trasie.
Nie tylko same miasto
-
99. Data: 2013-10-14 14:04:04
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 14 Oct 2013 11:59:58 +0000 osobnik zwany AZ napisał:
> On 2013-10-14, p...@g...com
> <p...@g...com> wrote:
>> --Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor
>> Myjk
>>
>> wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc
>> ukladu ... zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl
>> ze 1.6HDI bierze 12-14L na setke przy nedznych 100km/h na autostradzie
>> ...
>>
> Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych
> problemow tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja
> co 2 dni samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).
swoją drogą to piękne urządzenie, któ?e zmusza właściciela do jeżdżenia
kiedy nie chce :)
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
100. Data: 2013-10-14 14:04:54
Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
Od: p...@g...com
--http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=109
327
"27 grudnia mam wizytę umówioną w serwisie Volva. Mówią mi, że to DPF. Bo ma już
130tys nalatane."
ale przy 120tkm jest wymiana DPF wiec ze padl przy 130tkm to normalny objaw (po
polsku nie znalazlem ale ASO powinno to wiedziec)
Bei Weigerung, das Additiv-Dosierungsmodul (ADM) alle 60.000 km/37.500 Meilen
nachfüllen und/oder den Dieselpartikelfilter (DPF) alle 120.000 km/75.000 Meilen
(reguläres Serviceintervall) tauschen zu lassen, können folgende Probleme hervor
gerufen werden:
- Starke Rußansammlung und dadurch hohe DPF-Temperatur während der Regeneration.
- Stärke Ölverdünnung (Diesel im Öl) und dadurch Schäden am Motor bzw. Gefahr des
Überdrehens des Motors!
- Starker Anstieg des Kraftstoffverbrauchs.Wenn dies eintritt, übernehmen weder die
Volvo Car Corporation noch der zuständige Händler die Garantie/Kulanzkosten für die
Schäden.
Wenn dies eintritt, übernehmen weder die Volvo Car Corporation noch der zuständige
Händler die Garantie/Kulanzkosten für die Schäden.
P.