eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFirma Epson i potyczki z drukarką...Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
  • Data: 2013-06-01 22:02:19
    Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 30 May 2013 21:21:46 -0500, Pszemol napisał(a):

    >> (ciach...)
    >>
    >> Pszemol - na żadnym urządzeniu nie pojawiają się jakiekolwiek komunikaty
    >> błędów? Czy to sygnalizowane diodami, czy też komunikatem na wbudowanym
    >> wyświetlaczu. Wolę kontrolnie spytać.
    >
    > Nie ma żadnych komunikatów o błędach.
    > Drukarka udaje że jest wszystko OK.
    >
    > Próbowałem dziś robić adjustowanie głowic - drukarka
    > wydrukowała cztery rzędy brązowo-beżowych kwadracików,
    > po 7 w każdym rzędzie, i pyta mi się który kwadracik ma
    > najmniej ciapek i zniekształceń... Pyta się który, a ja nie wiem
    > jak odpowiedzieć bo mogę wybrać tylko cyfrę a kwadraty
    > są niepodpisane. Domyślam się, że powinny być podpisane
    > czarnym kolorem, który się nie wydrukował po prostu.
    >
    > Ja to zaczynam mieć nadzieję, że trzecia drukarka jaką mi
    > przyślą będzie mieć ten sam problem i będę miał dobrą
    > okazję aby odesłać ten złom tam skąd przyszedł i domagać
    > się zwrotu kasy jaką w grudniu zapłaciłem :-)))

    Dobra - to może inaczej. Zaznaczam, że to wszystko bardzo daleko idące
    domysły i diabli wiedzą, czy cokolwiek z nich ma sens, ale może i tym tropem
    warto pójść.

    Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
    odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych. I zdaję sobie
    sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również zdaję sobie sprawę,
    że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach / whateverach od grudnia 2012
    i już działanie na pamięć może się mścić.

    Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
    wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś zamiast
    black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba upewnić.
    Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)

    Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset do ustawień
    fabrycznych. Na wszelki wypadek.

    Po czwarte primo. Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
    posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
    przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.

    Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
    eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
    odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i dosłanych
    z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki, na
    których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
    number - byłoby pysznie.

    Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
    zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
    kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.

    Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy. Istnieje
    niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
    zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
    coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
    poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
    jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd problem.

    Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
    razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w sterownikach
    nie miał jak ,,skazić" tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
    Malinowego...

    Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych z
    transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
    wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona. Jeżeli
    wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w elektronice
    / wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.

    Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
    zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
    poczytnych serwisów internetowych. :)

    Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale faktem
    jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
    to z serią Stylus Pro.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko ]
    [ też nie. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: