  • 21. Data: 2009-04-03 05:25:53
    Temat: Re: Firefoxy przyprzedziły IE
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-04-2009 o 23:47:15 Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał(a):

    > Ale to wczesny kod jeszcze. W tradycji beta-wersji Google'a wychodzi
    > wcześnie, ale mam wrażenie, że dopiero za jakiś czas wejdą z mocnym
    > uderzeniem. A jako Google... wiesz, "duży może więcej". Integracja
    > z serwisami i aplikacjami Google online i offline, chociażby.
    > Powiedziałbym, że jeśli chodzi o Chrome, "you ain't seen nothing yet".

    Powiedzmy sobie szczerze. Chrome ma kilka bajerów, ale te bajery na dłuższą
    metę nie mogą przebić funkcjonalności gromadzonych w przeglądarkach przez
    ponad dekadę. Jeśli chrome nie dorobi się milionów mini-funkcji opery, lub
    setek/tysięcy pluginów firefoksa, etc, to IMO nie ma szans na dłuższą metę.

    Tzn, jakieś tam szanse ma - ja na przykład używam przeglądarki bardzo
    ubogiej w funkcje, ale za to szybkiej (uhm, w zasadzie opera jest mega
    funkcjonalna i szybka, więc lepsza, ale...), więc zawsze gdzieś tam się
    znajdzie taka grupa osób, której nie zależy.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 22. Data: 2009-04-03 07:44:18
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    porneL pisze:

    > Ja bym chciał:

    Dodam ciekawe zestawie pokazujące która przeglądarka co wspiera itd.:
    http://a.deveria.com/caniuse/#agents=All&cats=All&er
    as=All&statuses=All&sort=score

    --
    Peter

  • 23. Data: 2009-04-03 07:51:29
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 03.04.2009, Maciej Łebkowski <m...@e...com> wroted:

> [...]
    > setek/tysięcy pluginów firefoksa, etc, to IMO nie ma szans na dłuższą metę.

    Znaczy wiesz, Chrome ma szybkość, ma bardzo wydajny JS, ma bezpieczeństwo
    (separacja procesów), a teraz jest wyraźnie szykowany jako platforma pod
    aplikacje (http://www.chromeexperiments.com/). Moim zdaniem to co widzieliśmy
    do tej pory to tylko przygrywka. Google się dopiero rozpędza do
    wykorzystania Chrome.

> [...]
    > funkcjonalna i szybka, więc lepsza, ale...), więc zawsze gdzieś tam się
    > znajdzie taka grupa osób, której nie zależy.

    IMVHO Google będzie dążył do zintegrowania Chrome ze swoimi serwisami,
    w tym Google Gears i Google App Engine. Jeśli pojawi się w nim środowisko
    deweloperskie pozwalające lekko, łatwo i przyjemnie pisać aplikacje
    pod infrastrukturę Google, to reszta będzie miała drugorzędne znaczenie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 24. Data: 2009-04-03 11:42:53
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 03-04-2009 o 09:51:29 Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > deweloperskie pozwalające lekko, łatwo i przyjemnie pisać aplikacje
    > pod infrastrukturę Google, to reszta będzie miała drugorzędne znaczenie.

    Patrząc na "sukces" flocka zintegorowanego z wieloma serwisami,
    jakoś nie stawiałbym, że to będą posunięcia, które zapewnią chrome
    popularnść. Użytkowników Operze nie odbierze. Miłośników wtyczek
    firefoksowi również. Pewnie będzie miał coś do powiedzenie na rynku
    osób typu "wszystko jedno, syn mi kazał zmienić niebieskie e na
    pomarańczowego lisa", etc.

    Dopóki nie będzie miało wtyczek lub mega funkcjonalności, nie
    odbierze userow Fx, Operze, Safari. Dopóki się nie zintegruje
    z systemem, nie odbierze userów Safari/OSX. I tak dalej.
    --
    Maciej Łebkowski

  • 25. Data: 2009-04-03 11:51:18
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Maciej Łebkowski pisze:
    > Dopóki nie będzie miało wtyczek lub mega funkcjonalności, nie
    > odbierze userow Fx, Operze, Safari. Dopóki się nie zintegruje
    > z systemem, nie odbierze userów Safari/OSX. I tak dalej.

    Niby tak, ale jak historia pokazała, Rzym kiedyś był przez wieki i
    upadł. Nawet Rzesza miała być 1000 lat, a wyszło co wyszło ;-)

    --
    Peter

  • 26. Data: 2009-04-03 12:52:28
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    > Patrząc na "sukces" flocka zintegorowanego z wieloma serwisami,
    > jakoś nie stawiałbym, że to będą posunięcia, które zapewnią chrome

    Nie o to chodzi przecież. Jeśli zrobią "a better XUL" zintegrowany
    z Googlem, może się okazać że masz na dysku czternaście aplikacji
    używających Google Gears i zintegrowanych z Google Docs które
    uruchamiają Chrome jako runtime. Patrząc na te eksperymenty które
    publikują mam wrażenie, że chodzi im o aplikacje, nie przeglądanie
    sieci.

    GS

  • 27. Data: 2009-04-03 14:18:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Grzegorz Staniak napisał:
> [...]
    > uruchamiają Chrome jako runtime. Patrząc na te eksperymenty które
    > publikują mam wrażenie, że chodzi im o aplikacje, nie przeglądanie

    A potem będzie się z aplikacji Google usuwać funkcjonalność dla
    użytkowników innych przeglądarek. IE all over again...

    m.
    --
    LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
    Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

  • 28. Data: 2009-04-03 14:20:46
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 03.04.2009, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wroted:

    > A potem będzie się z aplikacji Google usuwać funkcjonalność dla
    > użytkowników innych przeglądarek. IE all over again...

    Niewykluczone. W każdym razie nie wierzę, że wypuścili Chrome żeby
    pokazać ot taką sobie ciekawostkę, eksperymentalny browser.

    GS

  • 29. Data: 2009-04-03 18:15:17
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    porneL pisze:
    > Miło by było:
    > * <video>
    [...]

    To mnie dziwi, bo potrzeba jest, a zrobienie takiego taga to na pewno
    prościzna dla teamu IE (po prostu wrapper dla WMP).

    artur

  • 30. Data: 2009-04-03 18:32:45
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 03 Apr 2009 12:42:53 +0100, Maciej Łebkowski <m...@e...com>
    wrote:

> [...]
    > odbierze userow Fx, Operze, Safari. Dopóki się nie zintegruje
    > z systemem, nie odbierze userów Safari/OSX. I tak dalej.

    Chrome idzie w zupełnie odwrotnym kierunku. Jego celem jest bycie anty-Flockiem. Jego
    mottem jest "Jak najmniej przeglądarki, jak najwięcej strony".

    Z doświadczenia w "przesiadaniu" ludzi z IE wiem, że tylko geeki chcą, żeby ich
    przeglądarka wyglądała jak kokpit 747. Normalni ludzie, którzy mają życie poza
    komputerem, widzą każdą dodatkową opcję jako rzecz, której muszą się nauczyć i którą
    mogą niechcący zepsuć.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");