  • 11. Data: 2012-07-04 10:42:42
    Temat: Re: Finał Euro 3D WTF?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ja nie ogladalem w 3d bo nie mialem mozliwosci, ale
    > zastanwaia mnie jak to moglo byc zrealizowane bo nie
    > widzialem tw czasie meczu ani jednej kamery
    > dwuobiektywowej, czyli co, wszytskie mecze byly
    > realizwoane w 3d? bo kamery byly chyba te same,

    Nie były, 3D jest restrowany innymi kamerami, ustawionymi w
    innych miejscach :-). Najczęściej są one niżej (nie patrzą
    tak "z góry" jak normalne i chyba mają bardziej szerokokątne
    obiektywy, bo zauważyłem że zawsze ludzie są mniejsi w
    obrazie 3D.

  • 12. Data: 2012-07-04 11:44:54
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > dźwięk niby przestrzenny z dwóch głośników.

    A tu akurat polemizowałbym. Z dwóch głośników można czasem usłyszeć
    więcej, niż się wydaje. I bardziej przestrzennie. Zależy jak jest
    zrealizowany materiał dźwiękowy.

  • 13. Data: 2012-07-04 11:51:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "oneir" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kamery byly chyba te same,
    >
    > da sie zrealizowac 3d jednym obiektywem? bez przesuniecia?

    To jest robione osobnymi kamerami i ma uzasdnienie, odleglosc miedzy
    obiektywami musi byc duza.

    Dla odleglosci jak miedzy ludzkimi oczami glebie mamy do okolo 10m, aby cale
    boisko mialo glebie odleglosc kamer musi byc sporo wieksza.

    W przypadku finalow cos nie poszlo tak z symchronizacja kamer (kierunek,
    wysokosc, i kto wie czy jakiegos debilnego opoznienia nie wstawili).

  • 14. Data: 2012-07-04 11:52:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscach :-). Najczęściej są one niżej (nie patrzą tak "z góry" jak
    > normalne i chyba mają bardziej szerokokątne obiektywy, bo zauważyłem że

    Mniejsi ludzie to chyba efekt uboczny sztucznego zwiekszenia glebokosci
    stereoskopii, mozg szaleje.

  • 15. Data: 2012-07-04 12:22:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Robert_J* napisał(-a):

    > Ja oglądałem i było bardzo dobrze. Samsung sedii D7000,
    > okulary które były w komplecie. Nie zauważyłem żadnych
    > problemów, więc może masz coś nie tak z okularami albo TV?

    Może. Na szczęście na zweryfikowanej "Pile 3D" i "Wielkiej Brytanii i
    Iralndi z lotu ptaka", innych materiałach 3D wszystko jest ok. I tego
    będę się trzymał, a produkcję finału Euro w 3D uznaję za porażkę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 16. Data: 2012-07-04 15:29:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja oglądałem i było bardzo dobrze. Samsung sedii D7000, okulary które były
    > w komplecie. Nie zauważyłem żadnych problemów, więc może masz coś nie tak
    > z okularami albo TV?

    To moze u Ciebie po prostu kazdy material trzyma poziom tej transmisji,
    czyli jest rownie zle.

  • 17. Data: 2012-07-04 16:43:09
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *Big Jack* napisał(-a):

    > Czy ktoś próbował oglądać finał Euro w 3D na TVP HD?

    Odpowiem sobie sam, mimo że tego nie lubię, ale dowodzi to tego, że nie
    myliłem się.
    http://satkurier.pl/news/76440/jakosc-tvp-w-hd-pocza
    s-finalu-euro-2012-na-satelicie.html
    przedostatni akapit

    "W kwestii emisji w 3D - czytelnicy zgłaszali na początku problemy z
    jakością spowodowane przypuszczalnie różnicą między lewą, a prawą
    składową obrazu (używano technologii 3D side by side). Za realizację
    transmisji w 3D odpowiadała UEFA, nie TVP, ale TVP musiała u siebie
    nałożyć logo. Nie wiadomo, czy w tym przypadku wina była po stronie
    transmisji źródłowej od UEFA, czy już stało się to w TVP po
    przepuszczeniu przez ich sprzęt. Mimo wszystko ktoś dość szybko
    zorientował się i po ok. 15 minutach transmisja była już nadawana
    poprawnie."

    Ja nawet 15 minut nie dałem rady obejrzeć z nagranego większego
    fragmentu. Stąd takie, a nie inne moje wrażenia. Może poźniej było
    lepiej. Nie wiem, nie sprawdzałem. Natomiast co zuważyłem, to delikatnie
    rozmyte logo TVP HD, czego nie ma w emisji 2D.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2012-07-04 20:18:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 4 Jul 2012 08:50:49 +0200, 4CX250 wrote:

    > Użytkownik "oneir" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    7E/

    > Gówniana proteza i tyle. Gdyby natura chciała wyposażyć nas w takie protezy
    > to też mielibyśmy po jednym oku na czole.
    > Tak samo jak kiedyś kwadrofonia z dźwięku stereo albo dźwięk niby
    > przestrzenny z dwóch głośników.

    Bo mając parę uszu, przynajmniej teoretycznie jest się w stanie odtworzyć
    dowolne wrażenie słuchowe za pomocą dwóch głośników (łącznie z oszukaniem
    mózgu w dziedzinie trzeciego wymiaru).

    Dokładnie tak samo jak oszukuje się wzrok nadając tak naprawdę dwa
    półobrazy 2D osobny dla każdego oka, a mózg to łyka jako scenę 3D, chociaż
    tak naprawdę zgadza się tylko paralaksa, bo akomodacja wzroku i głębia
    ostrości (również mające swój udział w postrzeganiu 3D) już nie.

    3D jednoobiektywowe to jak widzę po prostu użycie jednego szkła, a
    przesunięcie sensorów jest za nim... Wady optyczne się uwypuklą, w dodatku
    będą lustrzanie odbite...

    Swoją drogą zdziwiłem się bardzo, bo jak pojawiała się technologia 3D, to
    spodziewałem się że będzie to szło w stronę szerokiego rozstawu obiektywów.
    Jako zupełne minimum wyobrażałem sobie odtworzenie rozstawu ludzkich oczu,
    a spodziewałem się że dla wzmocnienia efektu 3D obiektywy będą od siebie
    jeszcze dalej (coś jak lornetki okopowe).

    A tu widzę że w powszechnie używanym sprzęcie to obiektywy wyglądają raczej
    tak:
    http://ticker.ttsh.netdna-cdn.com/wp-content/uploads
    /2010/07/pana-hdc-sdt750.jpg
    To nic dziwnego że ktoś wpadł na pomysł żeby dwa sensory schować za jednym
    szkłem.

  • 19. Data: 2012-07-05 09:06:22
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-07-04 16:43, Big Jack pisze:
> [...]
    > lepiej. Nie wiem, nie sprawdzałem. Natomiast co zuważyłem, to delikatnie
    > rozmyte logo TVP HD, czego nie ma w emisji 2D.

    A dlaczego ma nie być rozmyte, skoro w 2D obraz ma rozdzielczość
    1920x1080, w transmisji SBS obraz dla jednego oka ma 960x1080, a jak
    telewizor jest polaryzacyjny, to obraz dla jednego oka to 960x540.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 20. Data: 2012-07-05 12:53:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@t...cy> napisał w wiadomości

    > A dlaczego ma nie być rozmyte, skoro w 2D obraz ma rozdzielczość
    > 1920x1080, w transmisji SBS obraz dla jednego oka ma 960x1080, a jak
    > telewizor jest polaryzacyjny, to obraz dla jednego oka to 960x540.

    Zaskocze Cie, przeskalowanie ma miejsce nawet w zwyklej transmisji. I drugie
    zaskoczenie - na canal+ nie ma tego rozmycia, mimo sbs i telewizora
    polaryzacyjnego.