  • 11. Data: 2011-07-27 11:30:28
    Temat: Re: Filty UV na 5.000m npm
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jul., 13:06, Paweł <l...@k...chip.pl> wrote:
    > Dziękuję za pierwszą odpowiedź na temat :-)
    >
    > Jestem amatorem, sprzęt nie z górnej półki i przyznaję, że oczekiwałem
    > odpowiedzi,
    >
    > "Wow, koniecznie zakładaj UV to będziesz mieł zdjęcia 50% lepsze* niż ci bez
    > filtra UV" ;-)))
    >
    > * ostrzejsze, bez przebarwień, ładne niebo i chmury, bez fioletowej skazy w
    > szczegółach kontrastowych itp.
    >
    > Poczytałem też w internecie i rzeczywiście bez rewelacji, są "za" i
    > "przeciw"...
    >
    > Dziękuję i pozdrawiam,
    >
    > Paweł

    matryce nie sa czule na UV ( sa czule na IR) i obiektywy odcinaja UV
    rowniez.
    Jedna dodatkowa powierzchni filtrujaca nie przyniesie zadnych
    istotnych zmian ( w fotografii analogowej mialoby to znaczenie ) .
    Dawniej w fotografii analogowej wysoko w gorach wystepowalo rowniez
    zjawisko zaniebieszczenia calosci , stosowano filtry korekcyjne a wiec
    uv z leciutkim rozowawym zabarwieniem.
    w cyfrze to sie koryguje jedna pozycja suwaczka.
    Zakup taniego filtra nie ma sensu gdyz slabe powloki zwieksza tylko
    odblaski.
    Nie mam teraz cen pod reka ale ponizej ok 150 - 200 zl trudno znalezc
    cos dobrego.

  • 12. Data: 2011-07-27 12:07:34
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-25 14:46, Paweł pisze:
    > Witam,
    >
    > Niejeden raz pisano tu o zastosowaniu filtrów UV tylko jako
    > zabezpieczenia obiektywu przed kurzem itp. skoro na "normalnych" -
    > nizinnych wysokościach działania UV nie specjalnie widać na zdjęciach.
    >
    > Druga sprawą jest mniejszy wpływ UV na matryce niż na poprzednie warstwy
    > światłoczułe w kliszach fotograficznych.
    >
    > Tak więc pytanie: Czy udając się na dużą wysokość (np. Ameryka Pd) można
    > oczekiwać pożądanych efektów dzięki zastosowaniu filtra UV?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Paweł

    a ja bym kupił polarka, UV to raczej pełni rolę ochronną :)