-
21. Data: 2021-05-10 16:13:10
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 7 May 2021 19:45:09 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan Olek napisał:
>> Dwadzieścia lat temu całe osiedle było rozryte pod budowę kanalizacji,
>> z odtwarzaniem pasa drogowego od płota do płota (z funduszy UE więc im
>> więcej się przewali kasy, tym bardziej urzędnicy mogą się puszyć do
>> zasług - premie, nagrody, wywiady, telewizja...).
>> ówczesna TP S.A. mogła za pół darmo położyć kanalizację. Ale nie,
>> przecież chodzi właśnie o to, żeby zaksięgować jak najwięcej, aby potem
>> było czym machać przed regulatorem, "że koszty wysokie" i za światłowód
>> do domków, to trzeba doliczać dodatkowe 18 zł/miesiąc.
>
> U mnie trzydzieści lat temu tepsa zrobiła kanalizację na każdej ulicy,
> po czym nastawiała słupów i ze studzienek końcowych rozprowadziła całą
> sieć napowietrznie. Do dzisian nie wiem jaki był w tym zamysł.
We Wroclawiu na osiedlu Biskupin ze 25 lat temu zadebiutowala "siec
multimedialna", swiatlowodowa. Otworzyli z hukiem, cos mi chodzi po
glowie, ze nawet dwa razy, bo rzad sie zmienil.
A tak rok pozniej zlosliwie zadzwonilem do nich z pytaniem jak sie do
tej sieci podlaczyc.
Odsylano mnie chyba przez kilkanascie numerow, zanim trafilem na
osobe, ktora byla na urlopie.
Ale lata minely - podejrzewam, ze siec sie przydala - na TV kablowa
glownie.
A czy w kolejnych latach puszczono po niej internet ... moze ktos wie
...
J.
-
22. Data: 2021-05-19 21:17:50
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "i...@p...pl" <i...@p...pl>
środa, 5 maja 2021 o 11:17:00 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> w porównaniu z opłatami licencyjnymi. Tu działa(ł) taki model, że poza zakupem
hardware (dość
> tanio) producent centrali co ileś lat nalicza opłaty za używanie numerów.
> Jak trzeba licencję odświeżyć, pojawia się ból.
Skąd Ty masz takie informacje?
Jaka licencja, i to jeszcze od "używania numerów"?
Wyssane z palca.
Owszem centrale wymagają ciągłego płatnego (po latach gwarancji) upgrade softu, ale
to nie ma nic wspólnego
z licencją i używalnością numerów.
Ircys
-
23. Data: 2021-05-25 12:16:03
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 19 May 2021 12:17:50 -0700 (PDT), i...@p...pl wrote:
> środa, 5 maja 2021 o 11:17:00 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):
>> w porównaniu z opłatami licencyjnymi. Tu działa(ł) taki model, że poza zakupem
hardware (dość
>> tanio) producent centrali co ileś lat nalicza opłaty za używanie numerów.
>> Jak trzeba licencję odświeżyć, pojawia się ból.
>
> Skąd Ty masz takie informacje?
> Jaka licencja, i to jeszcze od "używania numerów"?
> Wyssane z palca.
> Owszem centrale wymagają ciągłego płatnego (po latach gwarancji) upgrade softu, ale
to nie ma nic wspólnego
> z licencją i używalnością numerów.
Dlaczego ciaglego?
Co dziala, za 5 lat nie bedzie?
Ogolnie widac jednak w TP nacisk na likwidacje POTS.
Te ugrade za drogie?
J.
-
24. Data: 2021-05-25 12:47:58
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>>> Tu działa(ł) taki model, że poza zakupem hardware (dość tanio)
>>> producent centrali co ileś lat nalicza opłaty za używanie numerów.
>>> Jak trzeba licencję odświeżyć, pojawia się ból.
>>
>> Skąd Ty masz takie informacje?
>> Jaka licencja, i to jeszcze od "używania numerów"?
>> Wyssane z palca.
>> Owszem centrale wymagają ciągłego płatnego (po latach gwarancji)
>> upgrade softu, ale to nie ma nic wspólnego z licencją i używalnością
>> numerów.
>
> Dlaczego ciaglego?
> Co dziala, za 5 lat nie bedzie?
No i dlaczewgo w ogóle upgrade? Te wymagania ciągłych aktualizacji
można określić, cytując klasyka, jako "wyssane z palca".
> Ogolnie widac jednak w TP nacisk na likwidacje POTS.
> Te ugrade za drogie?
Kolega tepsiarz kilka lat temu referował mi co zarząd był w stanie
wyliczyć, ile milionów planuje zaoszczędzić na nieprzedłużaniu
używanych licencji. Chodziło o wszystkie licencje, w tym jakieś
bazy danych do billingów, które da się zastąpić darmowymi, nie
tylko te na centrale.
Wracając do uprzejmie zadanego pytania, około roku 2000 znajomy
operator z koncesją na pewnien przemysłowy obszar, w ten sposób
kupował centralę Siemensa. Ale nawet malutkie pudełeczko firmy
Linksys sprzedawane jako "centala VoIP" do współpracy z bramkami
SPA2102 miało ograniczenie do bodajże 8 numerów. Żeby to rozszerzyć,
trzeba było kupić licencję na więcej (kod odblokowujący kosztował
mniej więcej tyle co sama centralka).
--
Jarek
-
25. Data: 2021-05-25 14:18:27
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 25 May 2021 12:47:58 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan J.F napisał:
[...]
>>> Owszem centrale wymagają ciągłego płatnego (po latach gwarancji)
>>> upgrade softu, ale to nie ma nic wspólnego z licencją i używalnością
>>> numerów.
>>
>> Dlaczego ciaglego?
>> Co dziala, za 5 lat nie bedzie?
>
> No i dlaczewgo w ogóle upgrade? Te wymagania ciągłych aktualizacji
> można określić, cytując klasyka, jako "wyssane z palca".
Niekoniecznie - jak widzisz apetyt rosnie, albo wymagania prawne.
Dawniej wystarczala "centrala", teraz np jeszcze musi miec przenosnosc
numerow ..
>> Ogolnie widac jednak w TP nacisk na likwidacje POTS.
>> Te ugrade za drogie?
>
> Kolega tepsiarz kilka lat temu referował mi co zarząd był w stanie
> wyliczyć, ile milionów planuje zaoszczędzić na nieprzedłużaniu
> używanych licencji. Chodziło o wszystkie licencje, w tym jakieś
> bazy danych do billingów, które da się zastąpić darmowymi, nie
> tylko te na centrale.
A nie da sie przerobic tych z oryginalnych central?
No chyba, ze jest centrala, uzywa bazy XXX, za baze XXX klient musi co
roku placic licencje ...
> Wracając do uprzejmie zadanego pytania, około roku 2000 znajomy
> operator z koncesją na pewnien przemysłowy obszar, w ten sposób
> kupował centralę Siemensa. Ale nawet malutkie pudełeczko firmy
> Linksys sprzedawane jako "centala VoIP" do współpracy z bramkami
> SPA2102 miało ograniczenie do bodajże 8 numerów. Żeby to rozszerzyć,
> trzeba było kupić licencję na więcej (kod odblokowujący kosztował
> mniej więcej tyle co sama centralka).
Bardzo mozliwe - powiedzialbym, ze normalny tryb handlu.
Ale oplata ... jednorazowa ?
J.
-
26. Data: 2021-05-25 15:01:29
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>> Kolega tepsiarz kilka lat temu referował mi co zarząd był w stanie
>> wyliczyć, ile milionów planuje zaoszczędzić na nieprzedłużaniu
>> używanych licencji. Chodziło o wszystkie licencje, w tym jakieś
>> bazy danych do billingów, które da się zastąpić darmowymi, nie
>> tylko te na centrale.
>
> A nie da sie przerobic tych z oryginalnych central?
> No chyba, ze jest centrala, uzywa bazy XXX, za baze XXX klient
> musi co roku placic licencje ...
To jest postprocessing. Te "oryginalne centrale" wypuszczają zapisy
billingowe w znanym standardowym formacie, a dopiero te są przetwarzane
do postci, którą operator potrzebuje dla siebie i dla swoich abonentów.
Sam żem kiedyś taką przetwornicę pisał (w związku z okolicznościami
podanymi niżej).
>> Wracając do uprzejmie zadanego pytania, około roku 2000 znajomy
>> operator z koncesją na pewnien przemysłowy obszar, w ten sposób
>> kupował centralę Siemensa. Ale nawet malutkie pudełeczko firmy
>> Linksys sprzedawane jako "centala VoIP" do współpracy z bramkami
>> SPA2102 miało ograniczenie do bodajże 8 numerów. Żeby to rozszerzyć,
>> trzeba było kupić licencję na więcej (kod odblokowujący kosztował
>> mniej więcej tyle co sama centralka).
>
> Bardzo mozliwe - powiedzialbym, ze normalny tryb handlu.
> Ale oplata ... jednorazowa ?
Tak sobie wtedy myślałem. Dopiero później się okazało, że licencje
jednak mogą być czasowe. W przypadku czegoś poważniejszego niż
pudełeczko od Linksysa.
--
Jarek
-
27. Data: 2021-05-26 13:15:58
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 25 May 2021 15:01:29 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan J.F napisał:
>>> Kolega tepsiarz kilka lat temu referował mi co zarząd był w stanie
>>> wyliczyć, ile milionów planuje zaoszczędzić na nieprzedłużaniu
>>> używanych licencji. Chodziło o wszystkie licencje, w tym jakieś
>>> bazy danych do billingów, które da się zastąpić darmowymi, nie
>>> tylko te na centrale.
>>
>> A nie da sie przerobic tych z oryginalnych central?
>> No chyba, ze jest centrala, uzywa bazy XXX, za baze XXX klient
>> musi co roku placic licencje ...
>
> To jest postprocessing. Te "oryginalne centrale" wypuszczają zapisy
> billingowe w znanym standardowym formacie, a dopiero te są przetwarzane
> do postci, którą operator potrzebuje dla siebie i dla swoich abonentów.
No to naturalna sprawa, ze rozwiazania drogie zastepuje sie
tanszymi/tanimi/darmowymi.
>>> Wracając do uprzejmie zadanego pytania, około roku 2000 znajomy
>>> operator z koncesją na pewnien przemysłowy obszar, w ten sposób
>>> kupował centralę Siemensa. Ale nawet malutkie pudełeczko firmy
>>> Linksys sprzedawane jako "centala VoIP" do współpracy z bramkami
>>> SPA2102 miało ograniczenie do bodajże 8 numerów. Żeby to rozszerzyć,
>>> trzeba było kupić licencję na więcej (kod odblokowujący kosztował
>>> mniej więcej tyle co sama centralka).
>>
>> Bardzo mozliwe - powiedzialbym, ze normalny tryb handlu.
>> Ale oplata ... jednorazowa ?
>
> Tak sobie wtedy myślałem. Dopiero później się okazało, że licencje
> jednak mogą być czasowe. W przypadku czegoś poważniejszego niż
> pudełeczko od Linksysa.
Powiedzialbym "zawsze tak bylo". Podobno.
Dopiero pecety troche zmienily rynek.
Ale MS widac wraca do starych, sprawdzonych rozwiazan, zreszta
niewykluczone ze klienci sami chetnie wybieraja rozwiazania
"chmurowe".
J.
-
28. Data: 2021-05-26 15:54:14
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 25.05.2021 o 12:16, J.F pisze:
> Dlaczego ciaglego?
> Co dziala, za 5 lat nie bedzie?
Jak chcesz jakieś nowinki, typu preselekcja czy przenoszenie numeru na
Alaską, to płacisz. Jak ktoś takich wodotrysków nie potrzebuje, to
zostaje z tym co ma. Dodatkowo mogą wejść jakieś nowe podzespoły przy
rozbudowie centrali, które wymagają nowego softu, no to też trzeba dopłacić.
> Ogolnie widac jednak w TP nacisk na likwidacje POTS.
Bo to ludzi wymaga, których już powoli nie ma i nie ma kim zastąpić.
Obsługę infolinii można zastąpić w miarę szybko, obsługa techniczna już
wymaga jakieś wiedzy i szkoleń.
> Te ugrade za drogie?
Jak co rok jest inny prezes i ma do wyboru wydać milion $ na upgrade
softu czy na premie dla zarządu, to jak myślisz co wybierze?
-
29. Data: 2021-05-26 17:42:12
Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 26 May 2021 15:54:14 +0200, nadir wrote:
> W dniu 25.05.2021 o 12:16, J.F pisze:
>> Ogolnie widac jednak w TP nacisk na likwidacje POTS.
> Bo to ludzi wymaga, których już powoli nie ma i nie ma kim zastąpić.
> Obsługę infolinii można zastąpić w miarę szybko, obsługa techniczna już
> wymaga jakieś wiedzy i szkoleń.
>
>> Te ugrade za drogie?
> Jak co rok jest inny prezes i ma do wyboru wydać milion $ na upgrade
> softu czy na premie dla zarządu, to jak myślisz co wybierze?
No ale alternatywa tez kosztuje.
Swiatlowody, funboxy, koncentratory centralowe, licencje na soft do
nich, obsluga techniczna ...
J.