  • Data: 2010-05-13 21:59:40
    Temat: Re: [Film] Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-13 21:41, Arek pisze:

    > Zdarzyło. Nie chodzi mi o odbieranie prawka za incydenty tylko za brak
    > stały umiejętności

    Ok, czyli raczej myślałeś o niereformowalnych kierowcach.

    > Stwarza zagrożenie na drodze.

    Trochę zaskakuje mnie ta odpowiedź. Przybliżę sytuację.

    Skręcam w prawo z pl. Strzegomskiego w Legnicką. Jadę 50kmh na środkowym
    pasie. Za mną nie ma żadnego auta ponieważ wzdłuż Legnickiej na pl.
    Strzegomskim jest w tym momencie czerwone.

    Będąc na wysokości przejścia podziemnego widzę najbliższe światła (zaraz
    za wiaduktem dla pieszych) na których jest czerwone.

    Puszczam gaz i autko się "toczy" zwalniając w końcowej fazie toczenia do
    20-30km/h i przed światłami (nadal czerwone lub czerwono pomarańczowe)
    zatrzymuję się.
    W mniej więcej tym samym czasie wzdłuż Legnickiej zapala się zielone
    i... tego właśnie nie rozumiem, jaki jest cel tych wszystkich kierowców
    którzy mnie wyprzedzają i za chwilę się zatrzymują na czerwonym. Nie
    wierzę w to, że za każdym razem tam sa nowi kierowcy którzy nie znaja
    cykli świateł i zakładają, że "za chwilę" będzie zielone.

    Moje założenie jest takie, że:
    -wiem, że i tak dotoczę się na czerwone,
    -nikt przeze mnie nie jest zablokowany na poprzednim skrzyżowaniu,
    -spalam mniej paliwka
    więc robię tak jak wyżej.

    Proszę wyjaśnij:
    -dlaczego moje zachowanie jest niebezpieczne,
    -dlaczego inni kierowcy tak się zachowują (jadą na pewno ponad 50kmh i
    potem hamują i czekają przed czerwonym światłem)
    -jak powinienem się Twoim zdaniem zachować poprawnie

    Ewentualnie jak będziesz miał ochotę na eksperyment to przejedz sie
    powyższą trasą około 19:30.

    Pozdrawiam,
    Maciek