-
Data: 2017-07-16 17:51:25
Temat: Re: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 16 Jul 2017 12:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
>> Natomiast jeśli czasy wtryskiwaczy benzynowych same z siebie będą zbyt
>> długie no to trzeba sprawdzić o co chodzi z ECU - stan pierwszej sondy
>> lambda, ewentualne dziury w wydechu, zatkany katalizator.
>> Po stronie gazowej przyczyną może być np. jeden z wtryskiwaczy o
>> niższej wydajności.
>>
> Wtryskiwacze sa praktycznie nowe. Jakies barracudy, do tego STAG Qbox.
> Instalacja ma moze 20.000 przebiegu.
Barracudy generalnie dobre, ale wystarczy że się jeden wężyk gdzieś zagiął
i problem gotowy.
> Diagnoza mechanika była nastepujaca - mozliwe ze cos nie tak z rozrzadem.
To już są jakieś dziwne opowieści.
Jeśli masz jakiś problem z rozrządem, to w żadnym wypadku nie należy
uruchamiać silnika. Zaholować do mechanika i dokładnie to sprawdzić.
Bo jeśli Ci przeskakuje pasek rozrządu, no to jak tego natychmiast nie
naprawisz, to za chwilę będziesz robił remont kapitalny silnika jak się
zderzą zawory z tłokami.
Do tego przeskoczenie rozrządu wyraźnie odbija się na pracy silnika - albo
niestabilna praca na wolnych obrotach, albo mocny spadek mocy na wysokich.
> Jak stwierdził - na razie zmniejszył dawke LPG i ze spalaniem rzeczywiście
> jest lepiej.
Kolejna dziwna opowieść.
Bo jeśli problem dotyczy konfiguracji LPG, to naprawia się go konfigurująć
LPG.
Jeśli problem jest gdzieś indziej, to grzebanie w sterowniku LPG nie
pomoże.
Co do zmniejszania dawki LPG w sterowniku gazowym, to też jakieś dziwne
sformułowanie.
Pomijając działanie niektórych sterowników LPG jako standalone (raczej nie
stosowane w typowych zastosowaniach), to mapa w sterowniku gazowym to nie
jest mapa dawek, a mapa współczynników mówiących ile razy krócej/dłużej ma
się otwierać wtryskiwacz gazowy niż się otworzył benzynowy.
Do tego gazownicy często zostawiają włączoną funkcję autoadptacji
sterownika LPG na podstawie odczytów z OBD2 lub sond lambda.
To się kończy tak że ECU silnika się adaptuje to charakterystyki pracy LPG,
a sterownik LPG cały czas tą charakterystykę zmienia próbując się
dostosować do tego co odczytuje.
I w niektórych warunkach dostają dodatniego sprzężenia zwrotnego i się
konfiguracje "rozjeżdżają".
Dlatego warto się właśnie podłączyć samemu prostym ELM327 na bluetooth,
ściągnąć na Androida jakieś Torque i sobie sprawdzić czy przełączenia
LPG/benzyna nie powoduje jakiś zmian w odczytach lambdy w wydechu.
A dalej to albo męczyć w nieskończoność o to gazowników, albo samemu sobie
to ogarnąć ;)
>> Za pomocą ELM327 (czy innego kompatybilnego interfejsu) możesz się
>> podłączyć do ECU silnika i podczas jazdy oglądać jak zachowują się
>> sygnały sondy lambda, oraz współczynniki korekcji STFT i LTFT, oraz
>> porównać je między jazdą na gazie i benzynie.
>>
> Nie sadze zebym odczytał coś wiecej niz gazownik :)))))
Ty za to sobie możesz obserwować dłużej, bo jeździsz w różnych warunkach i
możesz na to poświęcić przy okazji jazd więcej czasu niż gazownik który ma
na to chwilę
A każde inne zachowanie ECU na gazie i benzynie pokazuje że jest problem.
Pierwszy test to zawsze przełączyć na benzynę, skasować adaptację, poczekać
aż ECU zaadaptuje się ponownie do jazdy na benzynę i jeśli problem znika,
to winna jest instalacja LPG.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML