eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrząduRe: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@1...0.0.1>
    <1w2vkxyruj6ei.1fshtnnnosmg$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Sun, 16 Jul 2017 17:51:25 +0200
    Message-ID: <3...@4...net>
    Lines: 74
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
    X-Trace: 1500220359 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15196 89.77.179.152:1462
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2824975016
    X-Received-Bytes: 4416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610501
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 16 Jul 2017 12:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    >> Natomiast jeśli czasy wtryskiwaczy benzynowych same z siebie będą zbyt
    >> długie no to trzeba sprawdzić o co chodzi z ECU - stan pierwszej sondy
    >> lambda, ewentualne dziury w wydechu, zatkany katalizator.
    >> Po stronie gazowej przyczyną może być np. jeden z wtryskiwaczy o
    >> niższej wydajności.
    >>
    > Wtryskiwacze sa praktycznie nowe. Jakies barracudy, do tego STAG Qbox.
    > Instalacja ma moze 20.000 przebiegu.

    Barracudy generalnie dobre, ale wystarczy że się jeden wężyk gdzieś zagiął
    i problem gotowy.

    > Diagnoza mechanika była nastepujaca - mozliwe ze cos nie tak z rozrzadem.

    To już są jakieś dziwne opowieści.
    Jeśli masz jakiś problem z rozrządem, to w żadnym wypadku nie należy
    uruchamiać silnika. Zaholować do mechanika i dokładnie to sprawdzić.

    Bo jeśli Ci przeskakuje pasek rozrządu, no to jak tego natychmiast nie
    naprawisz, to za chwilę będziesz robił remont kapitalny silnika jak się
    zderzą zawory z tłokami.

    Do tego przeskoczenie rozrządu wyraźnie odbija się na pracy silnika - albo
    niestabilna praca na wolnych obrotach, albo mocny spadek mocy na wysokich.

    > Jak stwierdził - na razie zmniejszył dawke LPG i ze spalaniem rzeczywiście
    > jest lepiej.

    Kolejna dziwna opowieść.
    Bo jeśli problem dotyczy konfiguracji LPG, to naprawia się go konfigurująć
    LPG.
    Jeśli problem jest gdzieś indziej, to grzebanie w sterowniku LPG nie
    pomoże.

    Co do zmniejszania dawki LPG w sterowniku gazowym, to też jakieś dziwne
    sformułowanie.
    Pomijając działanie niektórych sterowników LPG jako standalone (raczej nie
    stosowane w typowych zastosowaniach), to mapa w sterowniku gazowym to nie
    jest mapa dawek, a mapa współczynników mówiących ile razy krócej/dłużej ma
    się otwierać wtryskiwacz gazowy niż się otworzył benzynowy.
    Do tego gazownicy często zostawiają włączoną funkcję autoadptacji
    sterownika LPG na podstawie odczytów z OBD2 lub sond lambda.

    To się kończy tak że ECU silnika się adaptuje to charakterystyki pracy LPG,
    a sterownik LPG cały czas tą charakterystykę zmienia próbując się
    dostosować do tego co odczytuje.
    I w niektórych warunkach dostają dodatniego sprzężenia zwrotnego i się
    konfiguracje "rozjeżdżają".

    Dlatego warto się właśnie podłączyć samemu prostym ELM327 na bluetooth,
    ściągnąć na Androida jakieś Torque i sobie sprawdzić czy przełączenia
    LPG/benzyna nie powoduje jakiś zmian w odczytach lambdy w wydechu.

    A dalej to albo męczyć w nieskończoność o to gazowników, albo samemu sobie
    to ogarnąć ;)


    >> Za pomocą ELM327 (czy innego kompatybilnego interfejsu) możesz się
    >> podłączyć do ECU silnika i podczas jazdy oglądać jak zachowują się
    >> sygnały sondy lambda, oraz współczynniki korekcji STFT i LTFT, oraz
    >> porównać je między jazdą na gazie i benzynie.
    >>
    > Nie sadze zebym odczytał coś wiecej niz gazownik :)))))

    Ty za to sobie możesz obserwować dłużej, bo jeździsz w różnych warunkach i
    możesz na to poświęcić przy okazji jazd więcej czasu niż gazownik który ma
    na to chwilę
    A każde inne zachowanie ECU na gazie i benzynie pokazuje że jest problem.

    Pierwszy test to zawsze przełączyć na benzynę, skasować adaptację, poczekać
    aż ECU zaadaptuje się ponownie do jazdy na benzynę i jeśli problem znika,
    to winna jest instalacja LPG.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: