eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrząduRe: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
  • Data: 2017-07-16 14:00:50
    Temat: Re: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    >> Zwrócił uwage na wysokie czasy wtrysków. Skoro zwrocił uwage, to
    >> zrozumiałem ze to nie jest kwestia regulacyjna tylko ze to wynika z
    >> czegoś innego.
    >
    > Czas otwarcia wtryskiwaczy jest przez ECU ustalany na podstawie sondy
    > lambda.
    > Jak gazownik zmniejsza wartości mapy dla instalacji LPG, to ECU
    > komputera sobie to wydłuży na podstawie odczytów sondy lambda.
    >
    > Bo to co gazownik robi, to nie skracanie wtrysku, a jedynie modyfikuję
    > mapę do przeliczania długości czasów wtryskiwaczy benzynowych, na czas
    > otwarcia wtryskiwaczy gazowych.
    >
    > Natomiast jeśli czasy wtryskiwaczy benzynowych same z siebie będą zbyt
    > długie no to trzeba sprawdzić o co chodzi z ECU - stan pierwszej sondy
    > lambda, ewentualne dziury w wydechu, zatkany katalizator.
    > Po stronie gazowej przyczyną może być np. jeden z wtryskiwaczy o
    > niższej wydajności.
    >
    Wtryskiwacze sa praktycznie nowe. Jakies barracudy, do tego STAG Qbox.
    Instalacja ma moze 20.000 przebiegu.

    Diagnoza mechanika była nastepujaca - mozliwe ze cos nie tak z rozrzadem.
    Jak stwierdził - na razie zmniejszył dawke LPG i ze spalaniem rzeczywiście
    jest lepiej.
    >
    >> Zle go zrozumiałem? Myslisz ze zdiagnozowałby problem ale nie umiał
    >> poprawnie wyregulowac?
    >>
    >> Oczywiście Twoją rade wyprobuje, ogólnie probowałem na krótkich
    >> odcinkach pojezdzic na benie ale wydawało mi się, ze auto zachowywało
    >> się tak samo.
    >
    > Jeśli problemem jest "psucie" mapy korekt to tak może być. Dlatego
    > ważne żeby zdjąć klemę z akumulatora (i mieć nadzieję że skasjuje to
    > mapę korekt), a potem pojeździć jakiś czas żeby ECU zbudowało sobie
    > nową mapę korekt dla benzyny.
    >
    > Za pomocą ELM327 (czy innego kompatybilnego interfejsu) możesz się
    > podłączyć do ECU silnika i podczas jazdy oglądać jak zachowują się
    > sygnały sondy lambda, oraz współczynniki korekcji STFT i LTFT, oraz
    > porównać je między jazdą na gazie i benzynie.
    >
    Nie sadze zebym odczytał coś wiecej niz gazownik :)))))

    >> Ale fakt faktem ze na krótkich odcinkach.
    >
    > Instrukcje do aut zazwyczaj podają taką procedurę, żeby uruchomić
    > silnik, zaczekać na biegu jałowym aż się rozgrzeje i potem pojeździć.
    >
    Na krótkich odcinkach to nei znaczy na zimnym silniku.
    Przełączałwm w czasie jazdy jak autko było rozgrzane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: