    From: Janusz45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi z aluminium kutego, czy ktoś to ma
    Date: Sat, 23 Jul 2011 18:26:22 +0200

    W dniu 23.07.2011 13:50, PaweL pisze:
    > Te rosyjskie to prawdziwe kute felgi.
    >
    > Czyste aluminium do niczego się nie nadaje. Odlewa się siluminium czyli
    > stop aluminium z krzemem. Kuje się stopy aluminium z miedzią -
    > duraluminium, stopy magnezu z aluminium, czyli elektron. Tak w
    > uproszczeniu.

    Czyli to nie są podróbki, a rzeczywiście odkuwki.
    Z lektury doniesień sieciowych wiem, że kute
    są lżejsze od lanych, o jakieś 20%, jeśli wierzyć
    witrynie sprzedawcy felg kutych. To mógłby być
    sprawdzian dla odróżnienia jednych od drugich.
    Tylko trzeba by znać wagę.

    No teraz: Jeśli cena kutych jest 50% wyższa od
    lanych, to się opłaci kupić kute. Oszczędzę na
    korektach wyważenia, bo odkuwki trudniej się
    odkształcają. Może i naprawach, czyli na prostowaniu
    odkształceń, na co jest trochę narzekań w grupie
    dyskusyjnej na temat alufelg lanych.

    Ale zawsze warto sprawdzić, czy jest posiadacz,
    który chciałby się podzielić doświadczeniem
    w kwestii felg kutych. Na razie znalazłem tylko
    dyskusje o felgach odlewanych.

    Jan