  • 31. Data: 2010-09-06 20:59:09
    Temat: Re: Felgi stalowe czy aluminiowe
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Wmak wrote:

    > Aluminiowe, i w zimę i w lato mają jeszcze jedną ważną zaletę:
    > Po wyważeniu i zamontowaniu do auta pozostają wyważone.
    > Gdy do stalówek dołożysz kołpaki to wyważenie często się zmienia, od razu
    > albo po przypadkowym przestawieniu kołpaka np. o krawężnik.
    > Tak miałem w Lanosie - jeździłem na doważanie, chwilowo pomagało ale z
    > czasem bicie wracało.
    > Wywaliłem kołpaki, potem dla elegancji (auto żony) kupiłem używane
    > alufelgi od starego Opla.
    > Tam są tylko malutkie dekielki, nie zmieniajace wyważenia - 2 lata spokój,
> [...]

    To jest sensowny argument ale do takich stalowych
    http://moto.allegro.pl/honda-crv-hrv-fr-v-cr-v-hr-v-
    oryginal-
    i1219301088.html raczej kołpaków zakładać nie muszę. A może muszę?

    JaromirD

  • 32. Data: 2010-09-06 21:05:05
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JaromirD wrote:

    > W nawiązaniu do mojego sąsiedniego wątku o oponach Goodrich Winter Slalom,
    > w większości zakładów lub sklepów słyszę, że powinienem zimą używać felg
    > stalowych. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że ktoś mówi, że nie ma już
    > takiej potrzeby bo felgi aluminiowe są nie mniej wytrzymałe, dają się
    > prostować i nie rdzewieją. Jak to z tym jest? Warto wydawać kilka setek na
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić
    > aluminiowe?
    >
    > JaromirD

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Więcej głosów padło (tu i poza grupą) na
    felgi stalowe i chyba takie kupię. Znalazłem na allegro dwie aukcje z
    odpowiednimi felgami:
    http://moto.allegro.pl/honda-crv-hrv-fr-v-cr-v-hr-v-
    oryginal-
    i1219301088.html
    http://moto.allegro.pl/oryginalne-felgi-stalowe-hond
    a-cr-v-fr-v-15-
    i1214030341.html
    Czy taki zakup przez internet jest bardzo ryzykowny, czy mogę się raczej
    spodziewać, że dostanę mniej więcej (lepiej oczywiście więcej) to, co
    chciałbym?

    JaromirD

  • 33. Data: 2010-09-06 22:06:54
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-05 23:44, kkk pisze:

    > Hmm na oryginałach mercedesa jeżdżę zimą "od zawsze" w różnych
    > modelach zawsze kilkuletnich i jeszcze nigdy nie było mowy o
    > uszkodzeniu po soli - również na polerce - na pewno łatwiej o
    > zniszczenia jeśli powłoka lakiernicza jest uszkodzona.

    Jakiś specjalista od mycia zdarł karcherem w jednym miejscu
    chrom i potem zrobił się syf. Gdzieś jeszcze zdjęcia stare mam.

  • 34. Data: 2010-09-07 09:46:53
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 6 Wrz, 20:59, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    > raczej kołpaków zakładać nie muszę. A może muszę?

    Nigdy nie musisz, kolpaki to czysto "estetyczny" wymysl, dodatkowo
    pogarszajacy chlodzenie felg.

    pozdr
    AA

  • 35. Data: 2010-09-07 16:43:25
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, szukaj - może Oplowskie będą pasować?

    W netcarze nie ma takiego wzoru :( Najbliżej jest takie coś
    http://tiny.pl/hrqnm ew http://tiny.pl/hrqng z tym, że cena za taką stalówkę
    robi sie mało fajna.

    --
    pozdrawiam